فروش آیفون 7 و آیفون 8 به‌صورت رسمی در آلمان متوقف شد

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی پیروزی اخیر کوالکام در دادگاه آلمان، اپل به‌صورت رسمی فروش گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 8 را در این کشور متوقف کرد.
تبلیغات

مدتی پیش در خبری اعلام کردیم که احتمالا به‌زودی فروش برخی از مدل‌های قدیمی آیفون‌های اپل در کشور آلمان ممنوع می‌شود. حال این اتفاق واقعا رخ داده است؛ اپل شب گذشته اعلام کرد که در پی صدور حکم قطعی از سوی دادگاهی در مونیخ، فروش آیفون ۷ و آیفون ۸ را در فروشگاه‌های خود در کشور آلمان، متوقف کرده است. 

طبق این حکم، این دو مدل از گوشی‌های اپل، برخی از پتنت‌های کوالکام را که به ویژگی‌های مربوط به صرفه‌جویی مصرف باتری مربوط می‌شود، نقض می‌کنند و از این‌رو، کوپرتینویی‌ها حق فروش آن‌ها را در این کشور ندارند.

گرچه این حکم حدودا یک‌ماه پیش صادر شده بود، اما عملی‌شدن آن به صدور اوراق قرضه‌ معادل ۱.۳۴میلیارد یورو از سوی کوالکام بستگی داشت که ظاهرا نهایتا این اتفاق رخ داده است. با نگاهی سریع به شعبه‌ی آلمان وب‌سایت رسمی اپل، متوجه خواهید شد که تنها گوشی‌های آیفون XS Max، آیفون XS و آیفون XR برای فروش در دسترس هستند و اثری از آیفون ۷ و ۸ دیده نمی‌شود. 

اپل پیشتر گفته بود که قصد دارد درخواست اعتراض خود را نسبت به این حکم به دادگاه بفرستد؛ طبق قوانین دادگاه، طی گذراندن مراحل قانونی مربوط به ثبت اعتراض، این قانون پابرجا خواهد بود و اپل فعلا نخواهد توانست دو مدل آیفون یادشده را از طریق خرده‌فروشی‌های رسمی خود، روانه‌ی بازار آلمان کند. 

iPhone 7 / آیفون 7

البته هنوز معلوم نیست که آیا امکان فروش آیفون ۷ و آیفون ۸ از طریق خرده‌فروشی‌ها و اپراتورهای شخص ثالث وجود دارد یا خیر. کوالکام می‌گوید که دادگاه آلمان به فراخوانی این دو آیفون از خرده‌فروشی‌های شخص ثالث نیز حکم داده است؛ البته نمی‌توان با قطعیت، این ادعای کوالکام را تایید کرد. 

گفتنی است که پیشتر در ماه دسامبر ۲۰۱۸، اپل گفته بود که تمامی مدل‌های آیفون‌ها قرار است همچنان از طریق ۴٬۳۰۰ فروشگاه مختلف در سراسر آلمان، برای شهروندان این کشور در دسترس قرار بگیرند. این یعنی ظاهرا فعلا حکم دادگاه، شامل فروشگاه‌های رسمی خود اپل می‌شود. 

Apple و Qualcomm مدت‌ها است که بر سر نقض پتنت‌ها با یک‌دیگر در حال مجادله هستند. کوالکام اخیرا توانست در دادگاهی در چین نیز پیروز شود تا از این طریق، فروش برخی از آیفون‌ها را در این کشور ممنوع سازد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا نهایتا اپل در حرکتی نادر و طی یک گزارش، از فروش کمتر از حد انتظار آیفون‌هایش خبر دهد. 

نظر شما در این زمینه چیست؟ شما کاربران محترم می‌توانید با مراجعه به بانک محصولات زومیت، از قیمت گوشی اپل و دیگر شرکت‌های بازار، مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات