گوگل با پرداخت ۴۰ میلیون دلار از دانش فسیل در زمینه ساعت هوشمند استفاده می‌کند

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طی توافقی با فسیل در نظر دارد تا با پرداخت ۴۰ میلیون دلار، فناوری‌های مربوط به ساعت‌های هوشمند فسیل را دراختیار گرفته و برای بهبود پوشیدنی‌های خود مورد استفاده قرار دهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گوگل توسعه‌ی پلتفرم مخصوص ساعت‌های هوشمند خود را فراتر از بخش نرم‌افزاری برده و تنها به تحول در توسعه‌ی سیستم‌عامل اکتفا نکرده است. غول جستحو طی توافقی با فسیل در نظر دارد تا مالکیت معنوی شماری از فناوری‌های مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند فسیل را دراختیار بگیرد. گوگل در ازای دراختیار گرفتن این فناوری مبلغ ۴۰ میلیون دلار را به فسیل پرداخت خواهد کرد. البته هیچ یک از طرفین در مورد جزئیات قرارداد و توافق حاصل شده اطلاعاتی را ارائه نکرده‌اند، حال آنکه به نظر می‌رسد بخشی از تیم تحقیق و توسعه‌ی فسیل یافته‌های خود را دراختیار گوگل قرار خواهند داد. انتظار می‌رود این توافق تا پایان ماه ژانویه نهایی شود.

فسیل تأکید کرده که فعالیت در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند را کنار نمی‌گذارد. براساس اطلاعات ارائه شده در حال حاضر ۲۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه‌ی فسیل مشعول به کار هستند و این تیم همچنان به خلق ویژگی‌ها و محصولات جدید در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند با یاری گوگل خواهد پرداخت.

توافق بین گوگل و فسیل نشان می‌دهد که غول جستجو در پی دستاوردهای جدیدی است و در پی آن است تا طیف گسترده ای از ویژگی‌ها را در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها خلق کند. گوگل درصدد بهبود و رشد هرچه بیشتر Wear OS با کمک یکی از برترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند است.

البته باید با در نظر گرفتن توافق گوگل و فسیل، گوشه چشمی نیز به سیاست‌های گوگل در حوزه‌ی سخت‌افزار داشته باشیم. اگر به خاطر داشته باشید، گوگل به منظور بهبود وضعیت گوشی‌های هوشمند پیکسل، اقدام به تصاحب بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی گرفت. البته نمی‌توان همکاری با فسیل را به معنای تولید ساعت هوشمند بصورت مستقل توسط گوگل خواند. با توجه به همکاری نزدیک گوگل و ال‌جی در حوزه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند بعید است که این کمپانی بصورت مستقل اقدام به تولید ساعت هوشمند کند. به نظر می‌رسد گوگل در پی آن است تا از اطلاعات و فناوری‌های فسیل در راستای بهبود هرچه بیشتر Wear OS استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات