نسل پنجم آیپد مینی در نیمه نخست ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
دو تأمین‌کننده‌ی پنل لمسی در تایوان پیش‌بینی می‌کنند که با تأمین نمایشگر برای نسل پنجم آیپد مینی، سه‌ماهه‌ی نخست خوبی را در سال ۲۰۱۹ تجربه کنند.
تبلیغات

هرچند شایعات مربوط‌به مدل جدید آیپد مینی نسبتا پراکنده هستند؛ اما تاثیر آن‌ها منجر به انتشار گزارشی شد که ادعا می‌کند دو شرکت جنرال اینترفیس سلوشنز (GIS) و TPK هولدینگ با تأمین راهکارهای لمسی برای نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی تبلت کوچک‌اندازه‌ی اپل، از تولید آن سود خواهند برد.

به‌نقل از منابع خبرگزاری دیجی‌تایمز، شرکت GIS علاقه‌مند به تأمین سیستم لمسی برای بیش از ۴۰ درصد از دستگاه‌های آیپد جدید در سال ۲۰۱۹ است. TPK و شرکت چینی O-film Technology نیز ظاهرا تأمین ۶۰ درصد دستگاه‌های باقی‌مانده را برعهده خواهند داشت. بااین‌حال، نحوه‌ی اختصاص این ارقام به آیپد ۲۰۱۹ و آیپد مینی کوچک‌تر معلوم نیست.

هم‌اکنون خبر می‌رسد که اپل قصد دارد آیپد مینی ۷.۹ اینچی را در نیمه‌ی نخست ۲۰۱۹ رونمایی کند؛ اما معلوم نیست که آیا برای تطابق این آیپد با ظاهر آیپد پرو، تغییری بنیادین در طراحی آن اعمال خواهد شد یا خیر. همچنین گزارش می‌شود که یک آپید ۲۰۱۹ در حال آمادگی برای عرضه است. براساس گزارشی در ماه نوامبر، این آیپد با نمایشگر بزرگتر ۱۰ اینچی و بدنه‌ای باریک‌تر بازسازی خواهد شد.

در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸، GIS با کسب درآمد بالای ۱.۶۸ میلیارد دلاری رکوردشکنی کرد و برخی منابع ادعا کردند که ۶۰ درصد از مجموع فروش این شرکت از راه تأمین راهکارهای لمسی برای آیپدها به‌دست آمد. هرچند دیجی‌تایمز سابقه‌ی خوبی در افشای برنامه‌های تأمین‌کنندگان دارد؛ اما سابقه‌اش در انتشار برنامه‌های به‌خصوص اپل برای تولید محصولات اصلا قابل دفاع نیست. بااین‌حال، گزارش اخیر بیشتر تمایل دارد که گزارشی دست ‌اول به‌نظر برسد.

 هرچند فصل مطلوبی برای GIS پیش‌بینی می‌شود اما انتظار می‌رود این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ با افت متوالی درآمد فصلی شاهد کاهش مجموع فروش به میزان بیش از ۵۰ درصد در مقایسه سه‌ماهه‌ی انتهایی ۲۰۱۸ باشد. منابع گزارش ادعا می‌کنند GIS در سه‌ماهه‌ی نخست امسال، همان‌طور که برای افزایش عرضه‌ی ماژول‌های شناساگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر با هدف استفاده در طیف گلکسی اس ۱۰ سامسونگ آماده می‌شود، به تداوم حفظ میزان به‌کارگیری ظرفیتش فراتر از ۵۰ درصد ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات