گلکسی اس 10 پلاس با اسنپدراگون 855 در گیک‌بنچ رؤیت شد

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته شاهد انتشار بنچمارک منتسب به گوشی گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در گیک‌بنچ بودیم.
تبلیغات

در حدود یک ماه تا برگزاری مراسم ویژه‌ی سامسونگ به‌منظور رونمایی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ فاصله داریم و شایعه‌های مرتبط به این دستگاه‌ها طی چند وقت اخیر به‌اوج خود رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه‌دار باشد. اخیرا بنچمارکی در گیک‌بنچ منتشر شده که احتمالا به +Samsung Galaxy S10 مربوط می‌شود؛ دستگاه موردبحث در گیک‌بنچ دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم است.

همان‌گونه که در تصویر مربوطه مشاهده می‌کنید، گلکسی اس ۱۰ پلاس توانسته در حالت تک‌هسته‌ای امتیاز ۳٬۴۱۳ و در حالت چندهسته‌ای امتیاز ۱۰٬۲۵۶ را کسب کند که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. نکته‌ی دیگر اینکه دستگاه موردبحث دارای سیستم‌عامل اندروید ۹ پای است که البته کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

با نگاهی کلی به امتیازها، متوجه پیشرفت به‌نسبت کم اسنپدراگون ۸۵۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۴۵ در حالت چندهسته‌ای هستیم؛ با این‌حال امتیاز کسب‌شده توسط پرچمدار جدید کوالکام، همچنان بالاتر از کرین ۹۸۰ هواوی به‌شمار می‌آید. از طرفی، در حالت تک‌هسته‌ای شاهد پیشرفت درخورتوجهی نسبت به نسل پیش هستیم، اما امتیاز اسنپدراگون ۸۵۵ در این بخش کمتر از امتیاز تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ است. 

بنچمارک گلکسی اس 10 پلاس

البته این آمار نمی‌تواند تعیین‌کننده‌ی عملکرد نهایی باشد؛ خصوصا از این‌جهت که بنچمارک بالا روی دستگاهی ثبت شده که هنوز گوشی کاملی به‌شمار نمی‌آید و ممکن است حداقل از لحاظ نرم‌افزاری ناقص باشد. برای قضاوت نهایی، بهترین کار این است که تا زمان عرضه‌ی رسمی پرچمدار جدید سامسونگ صبر کنیم. 

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، در این بنچمارک، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به گلکسی اس ۱۰ پلاس نسبت داده شده است که در نوع خود جالب به‌شمار می‌آید؛ خصوصا از این‌جهت که اخیرا در شایعاتی گفته شده بود مدل پلاس پرچمدار بعدی سامسونگ قرار است دارای ۸ یا ۱۰ گیگابایت رم باشد. فعلا نمی‌توان با قطعیت در مورد چیزی صحبت کرد؛ شاید سامسونگ مدلی از اس ۱۰ پلاس را با ۶ گیگابایت رم عرضه کند، شاید هم اطلاعات یادشده در این بنچمارک صحت نداشته باشند.

نظر شما در این زمینه چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع گوشی سامسونگ، می‌توانید به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. در این قسمت از سایت، همچنین امکان مشاهده‌ی قیمت گوشی موبایل و دستگاه‌های دیگر، امکان‌پذیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات