آیفون XR اپل در مقایسه با آیفون XS با استقبال بیشتری روبه‌رو شده است

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارها از محبوبیت بیشتر آیفون XR در مقایسه با مدل XS خبر می‌دهند. علاوه‌بر این، احتمالا آیفون اقتصادی به‌زودی به پرفروش‌ترین آیفون ۲۰۱۸ اپل تبدیل خواهد شد.
تبلیغات

باوجود اینکه آیفون XR یک ماه پس از دو مدل آیفون XS و آیفون XS Max به دست مشتریان رسید، داده‌هایی که در اختیار وب‌سایت MixPanel قرار گرفته نشان می‌دهند که ارزان‌ترین آیفون ۲۰۱۸ اپل از نظر آمار فروش، آیفون ۱۰ اس را پشت سر گذاشته است. آنچه در این رابطه جالب توجه به‌نظر می‌رسد، تنها برتری آیفون XR بر مدل XS نیست؛ اگر رشد فروش آیفون اقتصادی با نرخ کنونی ادامه پیدا کند، در مدت کوتاهی تعداد کاربران این مدل از تعداد کاربران آیفون ۱۰ اس مکس هم فراتر خواهد رفت.

آمار فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ / 2018 iPhones Sales Figures

اگر نگاهی به داده‌ها داشته‌باشیم، می‌بینیم که محبوبیت iPhone XR در ابتدا هم‌تراز با محبوبیت مدل ۱۰ اس مکس بود؛ اما برخلاف دو نمونه‌ی گران‌تر، رشد فروش مدل ارزان‌تر در دومین ماه بعد از عرضه‌ی آن همچنان ادامه داشته است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، داده‌ها از کند شدن روند فروش این محصول در ماه دسامبر خبر می‌دهند؛ اما فروش آیفون XR همچنان نرخ فروش سریع‌تری نسبت به آیفون ۱۰ اس مکس دارد. در نتیجه، احتمالا تا ماه آینده این مدل درنهایت به محبوب‌ترین آیفون ۲۰۱۸ اپل تبدیل خواهدشد.

با نگاهی به سهم مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از بازار، متوجه می‌شویم که آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس مقداری از سهم خود را به آیفون XS و آیفون XR واگذار کرده‌اند؛ ولی از ماه نوامبر، محبوبیت مدل‌های ۲۰۱۷ آیفون، از جمله آیفون ۸ نیز افزایش پیدا کرده است.

آمارهای مرتبط با رشد فروش آیفون ۱۰ آر پس از این منتشر می‌شوند که تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرده‌ بود مدل یادشده از زمان عرضه، به‌طور روزانه عنوان پرفروش‌ترین آیفون را به خود اختصاص داده است. علاوه‌براین، روز چهارشنبه (۱۹ دی‌ماه) اپل اعلام کرد که قیمت آیفون ۸، ۱۰ آر و ۱۰ اس را در چین کاهش خواهد داد؛ این اقدام اهالی کوپرتینو با هدف افزایش فروش انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات