قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است

دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
قابلیت تشخیص سقوط در نسل چهارم ساعت‌های هوشمند اپل، به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است؛ مگر آنکه سن کاربر بیشتر از ۶۵ سال باشد.
تبلیغات

همان‌طور که‌ می‌دانید، اپل، ساعت هوشمند نسل چهارم خود یعنی اپل‌واچ سری ۴ را شهریورماه معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های جالب این ساعت هوشمند، قابلیت جدیدی به نام تشخیص سقوط یا Fall Detection است. درصورت سقوط احتمالی کاربر، توانایی تشخیص سقوط می‌تواند به شما‌ره تلفن‌های اضطراری تماس بگیرد و این موضوع را اطلاع‌رسانی کند.

اپل‌واچ سری ۴ برای تشخیص سقوط از ژیروسکوپ نسل جدید و شتاب‌سنج استفاده می‌کند. براساس آخرین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد قابلیت تشخیص سقوط به‌صورت پیش‌فرش برای کاربران در حالت غیرفعال قرار دارد، و دارندگان ساعت هوشمند اپل باید این ویژگی را به‌صورت دستی روی اپل‌واچ فعال کنند.  یکی از کاربران Reddit، گزارش کرده که در یکی از اسناد مربوط به خدمات پشتیبانی محصول، اپل درباره‌ی ویژگی تشخیص سقوط توضیح داده است که کاربرانی که سن خود را در اپل‌واچ یا اپلیکیشن سلامتی (Health app) بیشتر از ۶۵ سال اعلام کرده باشند، ویژگی تشخیص سقوط برای آنها به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود، ولی بقیه‌ی کاربران باید به‌صورت دستی این ویژگی را فعال کنند. 

گوشی آیفون Xs و اپل واچ سری 4

کاربرانی که سن آنها کمتر از ۶۵ سال است و تمایل دارند از ویژگی تشخیص سقوط استفاده کنند، باید ویژگی را به‌صورت دستی فعال کنند تا بتوانند در صورت سقوط احتمالی از مزایای اطلاع‌رسانی به شماره‌های تماس اضطراری بهره‌مند شوند.

در سند مربوط به پشتیبانی Apple، برخی دیگر از ویژگی‌های تشخیص سقوط توضیح داده شده است. هنگامی که ویژگی تشخیص سقوط در اپل‌واچ سری ۴ فعال باشد و سقوط شدید و قابل‌توجهی را تشخیص بدهد، به مچ‌ دست کاربر ضربه می‌زند، آلارم صوتی می‌دهد و نمایشگر آن علامت خطر یا هشدار را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگر چند گزینه مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند از کمک‌های اورژانس استفاده کند. کاربر می‌تواند یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کند: «من سقوط کردم ولی حالم خوب است.» یا «من سقوط نکردم.» یا «تماس اضطراری با اورژانس» .

اپل واچ سری 4

اگر اپل ‌واچ تشخیص دهد که کاربر در حال حرکت است، منتظر او می‌ماند تا پاسخ بدهد. اما اگر کاربر در حدود یک دقیقه بدون حرکت باشد، بعد از ۱۵ ثانیه شمارش‌ معکوس به‌صورت خودکار با شماره‌های اورژانس تماس اضطراری می‌گیرد. شماره تماس اضطراری قبلا در Medical ID اپلیکیشن سلامتی روی گوشی آیفون کاربر تنظیم شده است. هفته‌ی گذشته، ویژگی تشخیص سقوط اپل‌واچ سری ۴ توسط کانال‌های مختلف یوتیوب مورد بررسی قرار گرفت تا نحوه‌ی عملکرد آن و روش هشدار اپل واچ در صورت بروز سقوط احتمالی به کاربران نشان داده شود.

به‌نظر می‌رسد که افتادن روی سطوح نرم‌تر مانند فرش و فوم، جزو شرایطی نیست که در آنها ویژگی تشخیص سقوط از خود واکنشی نشان بدهد. بلکه ویژگی تشخیص سقوط برای شرایط حادتر طراحی شده است، و در آن شرایط نتایج بهتری را از خود نشان می‌دهد. بررسی‌کنندگان در یوتیوب با تست شرایط مختلف سقوط، متوجه شدند که نمی‌توانند در همه‌ی افتادن‌ها و سقوط‌کردن‌ها از این ویژگی استفاده کنند، و به‌نظر می‌رسد که این ویژ‌گی تاحدودی خطا دارد، که کاربران باید از آن مطلع باشند.

اپل ادعا می‌کند که در الگوریتم تشخیص سقوط اپل‌واچ، در یک بازه‌ی زمانی، داده‌های مربوط به سقوط هزاران نفر را به الگوریتم وارد کرده است تا الگوریتم همه‌ی شرایط سقوط اعم از افتادن با صورت، که مچ دست‌کاربر و نمایشگر ساعت بالا است یا افتادن از پشت، که ساعت هوشمند بسته‌شده روی مچ‌دست کاربر به سمت بالا نیست را در داده‌های خود داشته باشد. 

اپل واچ سری ۴ / Apple Watch Series 4

اپل در سند مربوط به پشتیبانی محصول به کاربران هشدار می‌دهد که Apple Watch Series 4، تمام سقوط‌کردن‌ها و افتادن‌ها را نمی‌تواند تشخیص دهد؛ و تاکید می‌کند که امکان اشتباه و خطا در تشخیص سقوط به‌وسیله‌ی این ویژگی وجود دارد. این سند می‌گوید: 

هرچقدر فعالیت جسمی کاربر بیشتر باشد، احتمال تشخیص سقوط به‌وسیله‌ی این ویژگی بیشتر می‌شود. با توجه به فعالیت بیشتر کاربر، ویژگی تشخیص سقوط می‌تواند بهتر و دقیق‌تر احتمال سقوط وی را تشخیص بدهد.

باتوجه به اینکه احتمال تشخیص سقوط، آن هم به‌ اشتباه، برای کاربران با فعالیت بدنی زیاد وجود دارد؛ احتمال دارد کاربران تمایل داشته باشند این ویژگی را در حالت پیش‌فرض غیرفعال کنند. البته امکان فعال‌کردن ویژگی تشخیص سقوط به‌صورت دستی وجود دارد که گزینه‌ی خوبی برای کاربران خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات