تراشه S4 برای ساعت اپل واچ سری 4 معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴ که دقایقی پیش معرفی شد، برای پردازش کارها از تراشه‌ی دو هسته‌ای S4 استفاده می‌کند.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش در جریان برگزاری رویداد ویژه‌اش، از تراشه‌ی S4 برای ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴ رونمایی کرد. این ساعت جدید دارای قدرت پردازشی دو برابر بیشتر از اپل واچ سری ۳ است و همانطور که پیشتر شایعه شده بود، از تراشه‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیت بهره می‌برد.

اپل برخلاف رقبایی نظیر سامسونگ، برای کسب سود بیشتر، تراشه‌ی محصولاتش را خودش تولید می‌کند؛ وقتی تراشه‌های Apple طراحی شدند، این شرکت با همکاری TSMC آن‌ها را می‌سازد. گفتنی است که اهالی کوپرتینو تراشه‌های سری A را برای آیفون‌ها و آیپدها و تراشه‌‌های سری S را برای ساعت اپل واچ ساخته‌اند.

هربار که اپل محصول بزرگ جدیدی تولید می‌کند، در کنار آن از مدل جدید پردازنده‌های اختصاصی خودش هم پرده‌برداری می‌کند. این شرکت در کامپیوترهای مک هنوز از پردازنده‌های x86 استفاده می‌کند.

Apple Watch Series 4 دارای حسگر ویژه‌ای برای ثبت ضربان قلب و گرفتن نوار قلب است. این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج جدیدش، توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع را دارد و می‌تواند درصورتی که ضربان قلب‌تان بیش از حد پایین یا بالا باشد، به‌شما این موضوع را اطلاع دهد. 

نکته‌ی جالب اینجا است که ثبت نوار قلب توسط اپل واچ جدید به‌ تنها ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد؛ این ساعت تاییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را هم دریافت کرده است. اپل واچ سری ۴ در کنار این‌ها دارای اسپیکری قدرت‌مند‌تر و عمر باتری ۱۸ ساعته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات