دوربین گلکسی نوت 9 تنها از لحاظ نرم‌افزاری بهبود خواهد یافت

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین فبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ در مقایسه با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از سخت‌افزار مشابهی استفاده می‌کند و صرفا از نظر نرم‌افزاری پیشرفت خواهد داشت.
تبلیغات

اواخر هفته‌ی گذشته، خبرگزاری Ice Universe به نقل از منابع داخلی شرکت سامسونگ اعلام کرد که پرچمدار جدید سری نوت یعنی گلکسی نوت ۹ در بخش دوربین، پیشرفتی صرفا نرم‌افزاری خواهد داشت.

این گفته با ادعاهای اوایل امسال مبنی بر اینکه ماژول دوربین دوگانه‌ی پشتی استفاده‌شده در گلکسی اس ۹ پلاس در محصول بعدی سامسونگ هم استفاده خواهد شد، مطابقت دارد. انتظار می‌رود در گلکسی نوت ۹ از دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شود؛ دوربین اصلی از لنز با دیافراگم متغییر با دامنه‌ی f/1.5 و f/2.4 پشتیبانی خواهد کرد و دوربین دوم از لنزی با دیافراگم ثابت با f/2.4 همانند چیزی که پیش از این در گلکسی اس ۹ پلاس دیده بودیم، استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس / Samsung Galaxy S9 & S9 plus

این منبع بدون توضیح بیشتر اذعان داشت که بهبودهایی که سامسونگ در پرچمدار ‌آینده‌ی خود ایجاد می‌کند، باید با الگوریتمی منحصربه‌فرد از تغییرات و افزودنی‌ها همراه باشد، شایعات اخیر به یکی از این تغییرات اشاره دارد که مطابق با آن گلکسی نوت ۹ به قابلیت فیلم‌برداری فوق آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه برای مدت‌زمان ۴ دهم ثانیه که حدودا ۲ برابر بیشتر از اس ۹ و اس ۹ پلاس است، مجهز می‌شود.

با توجه به این پیشرفت‌ها، ممکن است این بهبود عملکرد به خط تولید پرچمدار جدید سامسونگ در سال ۲۰۱۸ راه یافته باشد؛ هرچند ممکن است که  Samsung در رویداد Unpacked بعدی به این قابلیت اشاره‌ای نکند. باید تا آن زمان، منتظر مراسم معرفی Galaxy Note 9 باشیم.

گلکسی اس ۹ با ادعای دوربین بازنگری‌شده راهی بازار شد که هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین دوربین‌ها در این صنعت شناخته می‌شود؛ بنابراین بهبود نرم‌افزاری باید برای حفظ قابلیت رقابت گلکسی نوت ۹ در زمینه‌ی تصویربرداری حداقل تا سال آینده کافی باشد.

در حال حاضر سامسونگ نگاهی به امکان استفاده از ماژول دوربین سه‌گانه در دستگاه‌های ۲۰۱۹ خود شامل خانواده گلکسی اس ۱۰ و سری A دارد.

گلکسی نوت ۹ پنجشنبه این هفته به‌صورت رسمی در شهر نیویورک معرفی می‌شود و احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی (اواسط شهریور) به‌فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات