سامسونگ موفق به ساخت پنل اولد غیرقابل شکستن شده است

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از ساخت پنل اولدی برای استفاده در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خبر داده است که در مقابل شکستگی مقاوت می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ تنها تأمین‌کننده‌ی پنل‌های اولد برای گوشی‌‌ آیفون ۱۰، به تازگی از ساختِ پنلِ اولد پرده‌برداری کرد که در مقابل هرگونه شکستگی مقاومت می‌کند. طبق گفته‌ی مسئولین این شرکت، این پنل‌ توسط آزمایشگاه‌ها مطرح مورد بررسی قرار گرفته‌ و شکستگی‌ناپذیری آن توسط همه‌ی این آزمایشگاه‌ها تأیید شده است.

بر اساس آزمونی که شرکت UL روی این پنل‌ها انجام داده است، با سقوط از ارتفاع ۱.۲ متری هیچگونه شکستگی در صفحه‌نمایش ایجاد نشد. برای اطمینان از صحتِ این امر، شرکت یادشده ۲۶ بار این آزمایش را تکرار کرد و نمایشگر بدون هیچگونه آسیبی، همچنان به کارکرد عادی خود ادامه داد. علاوه بر تست سقوط، آزمایشی در محیط‌هایی با دمای گرم و سرد انجام شد که پنل‌های سامسونگ بازهم توانستند سربلند از آن‌ها خارج شوند.

در ادامه برای سنجش حداکثر مقاومت پنل‌های جدید سامسونگ، ارتفاع به ۱.۸ متر افزایش پیدا کرد؛ اما این بار نیز هیچگونه آسیبی به نمایشگر دستگاه وارد نشد.

این غول کره‌ای ادعا می‌کند که آن‌ها برای توسعه‌ی این پنل‌ها، از لایه‌های مقاومی استفاده کرده‌اند که در کنار پنجره‌ی پوششی، شکنندگی صفحه‌نمایش را تقریباً غیرممکن می‌کند.

واحد سامسونگ دیسپلی به کمک لایه‌ای مقاوم پنلِ اولدی انعطاف‌پذیر و سخت را توسعه داده است. نسل کنونی صفحه‌نمایش‌های منعطف از پوشش شیشه‌ای روی صفحه‌نمایش بهره می‌برند که در صورت آسیب‌های متوالی با شکستگی همراه خواهند بود.

هوآنگ کیم، مدیر کل تیم ارتباطات در سامسونگ دیسپلی می‌گوید:

پوشش پلاستیکی تقویت شده به دلیل وزن پایین، قابلیت حمل‌پذیری و سختی آن‌ها در برابر شکستگی برای دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل بسیار مناسب هستند.

طبق گفته‌ی سامسونگ، آن‌ها انتظار دارند که از این پنل‌ها در گوشی‌های هوشمند آتی استفاده‌ی گسترده شود؛ با این حال خودرو، موبایل‌های ارتشی، کنسول‌های قابل‌حمل و تبلت پی‌سی‌ها از دیگر موارد استفاده‌ی آن خواهند بود.

از آن رو که هنوز گوشی موردانتظار گلکسی نوت ۹ توسط سامسونگ رونمایی نشده است، این احتمال وجود دارد که شاهد به‌کارگیری پنل‌ِ یادشده در این دستگاه باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات