گوشی بعدی هواوی به جای بریدگی، حاوی حفره در نمایشگر خواهد بود

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی این‌بار با تعبیه‌ی حفره در نمایشگر گوشی بعدی خود قصد دارد تغییری در ظاهر گوشی‌ها به‌وجود آورده و دوران گوشی‌های با نمایشگر بریده را به پایان برساند.
تبلیغات

بنا به گزارش‌ها، هواوی قصد دارد گوشی بعدی خود را به همراه حفره‌ای بریده‌مانند در پنل نمایشگر که میزبان دوربین سلفی خواهد بود، عرضه کند. براساس گزارش خبرگزاری ETNews، این دستگاه مجهز به نمایشگری ۶.۳۹ اینچی از نوع LCD خواهد بود و انتظار می‌رود هواوی آن را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری روانه‌ی بازار کند.

به‌نظر می‌رسد بهره‌گیری از حفره در نمایشگر، روشی منحصربه‌فرد برای افزایش بیش از پیش نسبت نمایشگر به بدنه‌ی گوشی محسوب شود و می‌تواند بدون نیاز به جداسازی اجزای اساسی جلوی دستگاه و استفاده از روش‌هایی همچون دوربین بازشو در گوشی‌هایی نظیر ویوو نکس و اوپو فایند ایکس به افزایش اندازه‌ی نمایشگر کمک کند. حفره برخلاف بریدگی درون پنل نمایشگر حفر و به‌صورت کامل توسط نمایشگر احاطه خواهد شد.

تصاویر دیده‌شده توسط ETNews، نشان‌دهنده‌ی دوربینی درون حفره هستند و در عین حال بلندگو و حسگرهای مورد نیاز نیز اندکی بالاتر در حاشیه‌ای نازک جایگذاری شده‌اند. با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا Huawei به همین طریق قصد پیاده‌سازی حفره را دارد یا این تنها نمونه‌ای اولیه برای نمایش امکان استفاده از حفره محسوب می‌شود. در هر صورت، استفاده از حفره می‌تواند نتیجه‌ای را به بار آورد که در مقایسه با بریدگی ظاهر بسیار بهتری دارد.

ETNews به اینکه کدام دستگاه هواوی مجهز به حفره خواهد بود، اشاره‌ای نکرده است. با این حال، براساس نقشه‌ی راه هواوی که اواخر سال گذشته فاش شد، این شرکت چینی در سه‌ماهه‌ی چهارم امسال یک دستگاه میت پرو و یک میت لایت عرضه خواهد کرد. اگر هواوی قصد بهره‌گیری از حفره را داشته باشد، احتمالا از آن در دستگاهی پیشرفته و رده‌بالا استفاده خواهد کرد. یک نمایشگر با حفره احتمالا آن دسته از افرادی را که به‌طور کامل مخالف بریدگی هستند، راضی نخواهد کرد؛ زیرا استفاده از این روش باز هم منجر به از دست رفتن بخشی از فضای نمایشگر می‌شود. با این حال، حفره می‌تواند در مقایسه با بریدگی گوشی‌هایی همچون سری هواوی پی ۲۰، فضای کمتری از نمایشگر را برش دهد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی ایجاد حفره در نمایشگر چیست؟ آیا آن را به بریدگی ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات