محصول جدید سایپا، در شیراز رونمایی می‌شود

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول سایپا براساس پلتفرم SP100 در هفدهمین نمایشگاه خودروی شیراز معرفی می‌شود، این خودرو از نظر فنی، مستقل از پراید و تیبا خواهد بود.
تبلیغات

گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های توسعه محصول و تنوع بخشی به سبد خود، با هدف پاسخگویی به نیازهای مشتریان، اولین محصول از مگاپلتفرم SP100 را در نمایشگاه شیراز معرفی خواهد کرد. بر اساس این گزارش، مدل سواری (سدان) این مگاپلتفرم، همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مسئولان کشوری در محل دائمی نمایشگاه های شهر شیراز معرفی می‌شود.

رندر گرافیکی از طرح احتمالی محصول جدید سایپا

بر اساس ادعای مدیران ساپیا، محصول جدید با ظاهری جدید و امکانات بسیار مناسب، قابل رقابت با خودروهای روز دنیا است و در ابتدا توانایی کسب سه ستاره از استانداردهای EuroNCAP و گذراندن بالاترین استانداردهای ملی را دارد. در محصول جدید سایپا، امکانات و ویژگی‌هایی شامل: فرمان برقی، ترمز اضطراری و ABS، سیستم کنترل پایدار، سانروف، ۶ کیسه‌ی هوا، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک و... پیش‌بینی شده است. خودروی جدید سایپا برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در کلاس C طراحی شده و امکانات آن به نحوی است که نیازمندهای این کلاس را پوشش دهد.

خودروی جدید ساپیا، چگونه خواهد بود؟

بهمن‌ماه سال گذشته و از طریق خبری در زومیت، پیش‌ تولید محصول جدید سایپا در کشور هندوستان را، اطلاع‌رسانی کردیم. این محصول که با استتار بدنه و در حال تردد روی تریلر دیده شده بود، به احتمال فراوان با همکاری شاخه‌ی هندوستان شرکت رنو طراحی می‌شد. احتمال توقف تولید خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو در گروه خودروسازی سایپا به‌دلیل آغاز موج جدید تحریم‌ها، بسیار زیاد است و محصولی مشابه آن‌ها در میان تولیدات داخلی دیده نمی‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که محصول جدید سایپا، گزینه‌ی مناسبی برای بازار ایران باشد.

Saipa Sp100

چند ماه پیش، تصاویر مربوط به خودروی جدید سایپا، در جاده‌ی منتهی به شهر شانای (Chennai) هند دیده شد که در شرق این کشور و بسیار نزدیک به RNTBCI (مرکز فناوری و تجاری گروه رنو نیسان هندوستان) قرار دارد. محصول فوق، احتمالا از شاسی و پلتفرم یکی از خودروهای اقتصادی رنو، مثل سیمبل، داستر یا کوئید استفاده می‌کند و برخلاف پیش‌داوری‌های بعضی سایت‌های داخلی، بعید است که مشابهت فنی با ساینا یا تیبا داشته باشد. حدود یک سال قبل هم ماکت مفهومی از سایپا با کد SP-100 رونمایی شد که مشابهت بسیار زیادی با خودروی رؤیت‌شده در هندوستان دارد. تصویر این ماکت در ادامه‌ی مطلب آمده است.

saipa sp100

آن‌طور که شایع شده است، سایپا پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی سه سیلندر مدرنی را که ساخت شرکت AVL اتریش بوده و علاوه بر سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها، به سامانه‌ی توربوشارژر هم مجهز است، برای مدل SP‌100 استفاده خواهد کرد. طبق برخی شنیده‌ها، پیشرانه‌ی یادشده در رنج‌های مختلف بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد و به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک ساخت هیوندای مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات