سرمایه گذاری سنگین رنو در بخش خودروهای الکتریکی

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت رنو قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، بیش از ۱.۲ میلیارد دلار برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی در فرانسه اختصاص دهد.
تبلیغات

خودروساز فرانسوی رنو به منظور طراحی و توسعه خودروهای برقی، بیش از ۱.۲ میلیارد دلار در ۴ کارخانه جداگانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری هنگفت باعث توسعه پلتفرم خودروی الکتریکی جدید برای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در کارخانه دوای (Douai) فرانسه خواهد شد.

رنو Zoe e-Sport

در این میان ظرفیت تولید تنها کارخانه‌ای که رنو زوئی (Renault Zoe) را می‌سازد، دو برابر خواهد شد؛ تولید موتور الکتریکی در کارخانه کلیون (Cleon) نیز از سال ۲۰۲۱ و همراه با معرفی نسل جدید موتور الکتریکی، سه برابر می‌شود. رنو همچنین برای تولید نسل بعدی کانگو از جمله نسخه تمام الکتریکی خودروی کانگو Z.E. در کارخانه موبژ  (Maubeuge) نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کارلوس گوسن، مدیر اجرایی رنو درباره این سرمایه‌گذاری کلان گفت:

شتاب دادن به سرمایه‌گذاری در فرانسه برای تولید خودروی برقی، رقابت‌پذیری و جذابیت مکان‌های صنعتی ما در این کشور را افزایش خواهد داد.
Related image

گوسن در ادامه افزود:

گروه خودروسازی رنو در چارچوب کاری داخلی برای پیشبرد برنامه‌های استراتژیک آینده، برتری خود در بازار خودروهای برقی را حفظ خواهد کرد و به توسعه روش‌های حمل‌ونقل پایدار جدید برای همگان ادامه خواهد داد.

این سرمایه‌گذاری بخشی از برنامه استراتژیک "Drive The Future" شرکت خودروسازی رنو است. هدف این برنامه دست‌یابی به درآمد بیش از ۸۱ میلیارد دلاری برای برند فرانسوی عنوان شده است. این برنامه همچنین روی جریان مالی مثبت در هر سال، سرمایه‌گذاری ۲۰.۸ میلیارد دلاری در بخش تحقیق و توسعه، عرضه ۸ خودروی تمام الکتریکی و ۱۲ نمونه الکتریکی شده به بازار تا سال ۲۰۲۲ تمرکز دارد.

طی سال‌های اخیر بخش مهمی از سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو به سمت طراحی و تولید خودروی الکتریکی سوق یافته است. ظهور شرکت‌های خودروساز الکتریکی مانند تسلا و ریمک، همراه با اقبال خودروسازان بزرگ سنتی (فولکس‌واگن، پورشه، فورد، رنو، جنرال موتورز و غیره) به سمت تولید محصولات برقی، زمینه را برای پیشرفت بیش‌تر این بخش فراهم کرده است. با وجود تمام مشکلاتی که بر سر راه توسعه و پیشرفت این بخش وجود دارد، اما همچنان شاهد سرمایه‌گذاری و اقبال خودروسازان هستیم که می‌تواند به پیشرفت بیش‌تر آن کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات