هامر H1 با تیونینگ Mil-Spec معرفی شد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تیونینگ Mil-Spec از شاسی‌بلند هامر H1 با تیونینگ اختصاصی فنی و ظاهری رونمایی کرد که ۱,۳۵۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
تبلیغات

هامر H1 شاسی‌بلند چهار چرخ محرک شرکت AM General بود که در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه شد. H1 بر اساس شاسی‌بلند نظامی ارتش آمریکا موسوم به HMMWV یا هاموی (Humvee) تولید شده بود و فروش آن تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت. این مدل ابتدا با نام هامر (Hummer) شناخته می‌شد اما پس از فروش این برند به جنرال موتورز، نام آن به هامر H1 تغییر پیدا کرد. هامر H1 که سپس مدل‌های H2 و H3 آن نیز عرضه شد، به کابین نامناسب، ابعاد بزرگ و قدرت کم پیشرانه شهرت پیدا کرد. قدرت پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل توربو دیزل در حجم‌های مختلف، با وزن بالای H1 همخوانی نداشت. مدل‌های کوچک‌تر H2 و H3 هم نتوانستند به آمار فروش بالایی برسند که درنهایت برند هامر در سال ۲۰۱۰ کاملاً منحل شد.

Hummer H1 / هامر H1

تیونر تازه تأسیس Mil-Spec در اقدامی جالب، نقاظ ضعف هامر H1 را برطرف کرده است تا یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای آف‌رود بازار متولد شود. تیم مهندسی این شرکت تیونینگ دقیقاً با هدف بهینه‌سازی و نه‌تنها بازسازی، هامر H1 غول پیکر را در نسخه‌ای متفاوت احیاء کرده‌اند. تنها با دیدن تصاویر حاصل کار مهندسان Mil-Spec می‌توان به جذاب بودن این نسخه در برابر هامر H1 استاندارد اعتراف کرد. تیونینگ و بهینه‌سازی این شرکت آمریکایی، شامل تمام بخش‌های هامر H1 از طراحی بدنه و فضای داخلی تا پیشرانه و قوای محرکه را دربر گرفته است. بدنه‌ با تمرکز ویژه بر قابلیت‌های آف‌رود، ظاهر مدرنی به خود گرفته است. کابین هامر به‌منظور ایجاد سواری راحت برای سرنشینان با انواع متریال از جمله، آلومینیوم باکیفیت در سطح هوا و فضا و چرم مرغوب در سطح استاندارد ارتش، تماماً بازطراحی شده است.

Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1
Hummer H1 / هامر H1

همانطور که اشاره شد، یکی از بزرگ‌ترین نقاظ ضعف هامر H1، پیشرانه‌ی آن ‌بود. پیشرانه‌ی کاملاً دست‌ساز و سفارشی ۸ سیلندر V شکل توربوشارژ دیزل ۶.۶ لیتری ساخت LBZ Duramax قلب تپنده‌ی این شاسی‌بلند خاص است. هامر H1 به‌لطف این پیشرانه و هنر تیونینگ مهندسان Mil-Spec، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و نهایت سرعت آن به ۱۵۴.۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه جالب است بدانید که قدرتمندترین مدل هامر H1 استاندارد محصول سال ۲۰۰۶ بود که ۳۰۵ اسب بخار قدرت داشت. بخش مهم دیگر، سیستم تعلیق مستقل هامر H1 که تماماً توسط متخصصان Mil-Spec طراحی شده است تا بهترین سواری ممکن نصیب سرنشینان شود.

Hummer H1 / هامر H1

محصول Mil-Spec در پنج مدل مختلف شامل پیکاپ چهاردر، استیشن چهاردر، شاسی‌بلند چهاردر، پیکاپ دودر و پیکاپ سرپوشیده‌ی چهاردر عرضه می‌شود. باتوجه به اینکه هر مدل کاملاً سفارشی تولید می‎شود، قیمت رسمی پایه این شاسی‌بلند جذاب اعلام نشده است. ویدئوی قرار داده شده، مربوط به یک‌سال پیش و تست نسخه‌ی پروتوتایپ هامر H1 نسخه‌ی Mil-Spec است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات