ذن فون 5 ایسوس در بنچمارک DxOMark امتیاز ۹۰ گرفت

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ذن فون ۵ ایسوس با مشخصات یک گوشی میان‌رده‌، از بنچمارک DxOMark امتیاز ۹۰ دریافت کرد.
تبلیغات

ذن فون ۵ ایسوس (ASUS ZenFone 5) اولین گوشی هوشمند این شرکت است که در بنچمارک DxOMark مورد بررسی قرار می‌گیرد. ظاهرا بررسی این گوشی هوشمند در این بنچمارک، به نفع شرکت ایسوس (ASUS) تمام شد. کیفیت عکاسی دوربین ذن فون ۵ در روشنایی روز فوق‌العاده است؛ تا جایی که می‌توان کیفیت عکاسی در روشنایی روز را در حد یک گوشی پرچم‌دار دانست. 

ذن فون ۵ ایسوس یک گوشی هوشمند میان‌رده‌، مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ به همراه ۴ گیگابایت رم و صفحه نمایش بدون حاشیه ۶.۲ اینچی است که از نظر طراحی، با گوشی‌های قبلی این برند تفاوت دارد و قاب پشتی آن براق و شیاردار است. همان‌طور که می‌دانید، بنچمارک DxOMark بیشتر روی ویژگی‌های دوربین گوشی تمرکز دارد. ذن فون ۵ مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.8، لنز سونی IMX363 و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/2.0 است. 

ذن فون ۵

این گوشی هوشمند یک میان‌رده محسوب می‌شود؛ ولی کیفیت عکاسی دوربین آن در حد یک گوشی هوشمند پرچمدار است. دوربین ذن فون 5 ایسوس در روشنایی روز عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اما برای ثبت عکس در زیر نور آسمان آبی،‌ نویز لومینانس در عکس‌ها دیده می‌شود. از سوی دیگر، با کاهش نور محیط، میزان نویز افزایش پیدا می‌کند. با این حال سیستم فوکوس اتوماتیک حتی در شرایطی محیطی بسیار کم‌نور، نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

دوربین دوگانه در قاب پشتی،‌ کمک می‌کند تا کاربران بتوانند با این گوشی هوشمند عکس‌های پرتره بگیرند؛ ولی متأسفانه کیفیت عکس‌های پرتره آن خیلی جالب توجه نیست. کیفیت ضبط کلیپ‌های ویدیویی، پایین‌تر از کیفیت عکاسی در روشنایی روز است و به همین دلیل ذن فون 5 در بخش ضبط ویدیویی امتیاز کمتری از آن خود کرده است. این گوشی هوشمند موفق به کسب امتیاز ۹۰ در بنچمارک DxOMark شد که البته تا حد زیادی این امتیاز را مدیون توانایی‌های عکاسی خود است. گفتنی است هیچ تفاوتی بین مشخصات دوربین گوشی‌های ذن فون ۵ و ذن فون ۵ زد (ZenFone 5z) وجود ندارد. تنها تفاوت این دو گوشی هوشمند، پردازنده آن‌ها است که ذن فون ۵ زد از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می‌برد و البته قیمت بالاتری به همراه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات