حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 9 زیر نمایشگر نخواهد بود

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در حالی‌که انتظار می‌رفت فبلت گلکسی نوت ۹ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه شود، مینگ‌چی کو مدعی است که چنین نخواهد شد.
تبلیغات

در گزارشی به سرمایه‌گذاران، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته‌ی KGI Securities مدعی شده که پرچم‌دار جدید گلکسی نوت 9 سامسونگ فاقد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود؛ زیرا فناوری مذکور انتظارات این شرکت را برآورده نکرده است. در همین رابطه، اعلام شده است:

براساس برداشت ما از فناوری‌های لازم برای توسعه‌ی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، این سیستم احراز هویت، مشکلات فنی زیادی (نظیر محافظ‌ نمایشگر و شرایط مختلف که می‌تواند بر عملکرد حسگر اثرانگشت یا مصرف انرژی آن تأثیر بگذارد) دارد.

البته مینگ‌چی کو نسبت به فناوری یادشده خوش‌بین است و ادعا می‎کند که فناوری مذکور برای گوشی‌های هوشمند با طراحی تمام‌صفحه ضرورت دارد. برخلاف آنچه اپل ادعا می‌کند، کو هنوز فناوری تشخیص چهره را جایگزینی کاملاً مناسب برای سیستم‌ احراز هویت مبتنی بر اثرانگشت نمی‌داند! هنگامی‌ که اپل سیستم تشخیص چهره‌ی فیس‌ آی‌دی را به همراه آیفون ۱۰ (iPhone X) معرفی کرد، نگرانی‌هایی پیرامون امنیت آن مطرح شده بود.

با این‌ حال، کوپرتینونشین‌ها مدعی هستند که سیستم فیس‌ آی‌دی دقت بیشتر و امنیت بالاتری در مقایسه با تاچ آی‌دی دارد؛ اپل، احتمال آنلاک شدن آیفون ۱۰ را با تشخیص چهره اشتباه، بسیار پایین می‌داند؛ زیرا از سنسورهای سه‌بعدی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌شود. هرچند در ماه نوامبر، یک مؤسسه‌ی امنیتی در ویتنام موفق شد تا سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ را با یک ماسک فریب دهد!

شرکت‌های مختلف هنوز محصولات خود را با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه نکرده‌اند و عدم استفاده‌ی گلکسی نوت ۹ از این فناوری، می‌تواند راه را برای تجاری‌سازی آن ناهموارتر کند. با این‌ حال، مینگ‌چی کو مدعی است که در بهترین حالت، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ محصولاتی با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش عرضه خواهند شد. البته در حال‌ حاضر، محصولاتی مجهز به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شده‌اند؛ به عنوان مثال، ویوو از گوشی X20 Plus UD رونمایی کرد که سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر دارد یا حتی گوشی مفهومی Vivo APEX نیز به چنین فناوری مجهز شده است. علاوه‌بر این، شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه‌ی پرچم‌دار شیائومی می میکس ۲ اس با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مطرح شده است که در حال‌حاضر، از صحت آن اطمینان نداریم.

در ابتدا نیز قرار بود آیفون ۱۰ به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شود؛ هرچند، مدتی بعد مشخص شد که سیستم تشخیص چهره به عنوان جانشین تاچ آی‌دی توسعه یافته است و اپل تصمیمی برای بازگرداندن تاچ‌ آی‌دی به محصولات خود ندارد. یکی از مقامات این شرکت نیز اعلام کرده بود که هیچ‌یک از شایعات پیرامون توسعه‌ی آیفون ۱۰ با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر صحت نداشت؛ زیرا با وجود فیس‌ آی‌دی، نیازی به توسعه‌ی یک سیستم تشخیص چهره دیگر وجود ندارد. در همین رابطه، معاون ارشد بخش سخت‎افزار اپل اعلام کرده بود:

ما هیچ‌گاه به دنبال جای دادن حسگر اثرانگشت در پنل پشتی، زیر شیشه صفحه‌نمایش یا لبه‌های گوشی نبودیم؛ زیرا در صورتی‌ که چنین کاری را انجام می‌دادیم که به عنوان یک تغییر در لحظات آخر توسعه محسوب می‌شد؛ از آنچه که با فیس آی‎دی به دنبال ارائه‌ی آن بودیم، منحرف می‌شدیم.

فبلت گلکسی نوت ۹ احتمالاً در تابستان آینده به‌صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی خواهد شد؛ با این‌حال، هنوز نمی‌دانیم آیا برنامه‌های شرکت سازنده تا زمان عرضه‌ی آن تغییر پیدا می‌کند یا جانشین گلکسی نوت ۸ بدون حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات