هواوی از بازار آمریکا دست نخواهد کشید

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران هواوی تأکید کرده است با وجود این‌که آن‌ها نیازی به بازار آمریکا ندارند، حاضر نیستند از این ظرفیت صرف نظر کنند.
تبلیغات

حال که هواوی، پی ۲۰ پرو را با آن همه قابلیت خارق‌العاده معرفی کرده است، شاید در واقع وقت آن باشد که منتظر بنشیند و آمار بالای پیش‌خریدها را محاسبه کند. هواوی این بار هیچ سفارشی از بازار مهمی مثل آمریکا نخواهد داشت؛ چرا که پرچم‌دار جدید هواوی توسط هیچ اپراتور یا خرده‌فروشی در آمریکا عرضه نخواهد شد؛ با این وجود مدیر گروه تجارت هواوی، ریچارد یو، می‌گوید این شرکت دست از بازار آمریکا نخواهد کشید.

ما به بازار آمریکا پایبند هستیم و تلاش می‌کنیم برای جلب اعتماد کاربران آمریکایی محصولات بسیار باکیفیت و نوآورانه‌ی خود را به دست این کاربران برسانیم.

این اظهار نظر در واکنش به هشدارهای مبهم دولت‌مردان ایالات متحده در خصوص ممنوعیت فروش دستگاه‌های هواوی در این کشور صورت گرفت. اپراتور AT&T چند ماه پیش از فروش گوشی قدرتمند میت ۱۰ پرو به‌یکباره کناره‌گیری کرد. ورایزن نیز تحت فشارهای سیاسی اقدام مشابهی  انجام داد. اخیرا بست‌بای، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی ایالات متحده نیز هواوی را از فهرست محصولات خود حذف کرد.

ریچارد یو

هواوی که علاوه بر گوشی هوشمند تجهیزات مخابراتی نیز تولید می‌کند، توسط دولت آمریکا مورد اتهامات امنیتی قرار گرفته است؛ سران سازمان‌های امنیتی CIA، FBI و NSA بدون ارائه‌ی دلایل واضح، به آمریکایی‌ها توصیه کرده‌اند که نه محصولات هواوی را بخرند و نه استفاده کنند؛ زیرا به اعتقاد آن‌ها محصولات هواوی برای جاسوسی از مردم آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یو این ادعا را رد می‌کند:

نگرانی‌ها در خصوص وجود خطر امنیتی بر پایه‌ی اتهامات بی‌اساس و صراحتا غیر منصفانه است. اگر غیر از این باشد، ما آماده‌ی یک بحث باز و شفاف هستیم.

هواوی سال‌های زیادی است که با بیشتر اپراتورها در سراسر دنیا کار می‌کند.

ما با ۴۶ اپراتور از ۵۰ اپراتور جهانی همکاری داریم و از سابقه‌ی امنیت بسیار خوبی هم برخورداریم؛ زیرا اساسا امنیت یکی از اولویت‌های ما است.

به گفته‌ی یو، هواوی در ۱۳ دفتر ایالات متحده، ۱۰۰۰ نفر کارمند دارد. هرچند این شرکت به کمک بازار آمریکا می‌تواند سریع‌تر رشد کند؛ اما لزوما نیازی به این بازار ندارد. یو معتقد است:

حتی بدون بازار آمریکا، ما در جهان اول خواهیم شد.

از نظر مالی، هواوی بدون حضور در آمریکا توانسته است عملکرد خوبی داشته باشد. آن‌ها جمعه‌ی گذشته گزارش درآمد خود در سال ۲۰۱۷ را منتشر کردند که افزایش سود ۲۸.۱ درصدی را نشان می‌داد. این شرکت در سال گذشته ۱۵۳ میلیون گوشی راهی بازار کرد و درآمد آن‌ها از این تعداد، ۳۲ درصد بیش از سال پیشین بود.

در مقام مقایسه، اپل، سودآورترین شرکت در بازار گوشی‌ هوشمند، ۲۱۶.۸ میلیون آیفون را در مدت مشابه به فروش رساند.

از آن‌جایی که آمریکا با داشتن ۱۱.۶ درصد از کل بازار گوشی هوشمند جهان، بعد از چین بزرگ‌ترین بازار به‌حساب می‌آید، حضور در آمریکا می‌تواند در هر صورت به نفع هواوی باشد. به گزارش IHS Markit، چین با ۳۰.۴ درصد و هند با ۸.۵ درصد، رتبه‌های اول و سوم را در میزان سهم از بازار جهانی موبایل دارند.

وین لام، یکی از تحلیل‌گران آی‌اچ‌اس مارکیت، می‌گوید:

هواوی به دلیل طراحی و نوآوری‌هایی که دارد، بدون بهره بردن از بازار آمریکا نیز موفق خواهد بود؛ زیرا همچنان بازارهای جهانی زیادی وجود دارند که هواوی می‌تواند به آن‌ها ورود کند و موفقیت به دست آورد.

یو می‌گوید:

ما می‌دانیم که در آمریکا برند شناخته‌شده‌ای نیستیم و لازم است روی این موضوع کار کنیم. گام اول برای ما جلب اعتماد کاربران است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات