میت 20 هواوی با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اطلاعاتی که دیجی‌تایمز ارائه داده است، فبلت پرچم‌دار میت ۲۰ به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اولتراسونیک کوالکام مجهز خواهد بود.
تبلیغات

شرکت کوالکام برای نخستین‌ بار، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خود را در ماه جولای با همکاری ویوو به نمایش گذاشت. از آن زمان به بعد، اطلاعات بیشتری در مورد محصولات احتمالی با حسگر اثر انگشت جدید کوالکام منتشر شد. گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس یودی (Vivo X20 Plus UD) اولین مدل مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر محسوب می‌شود؛ البته این مدل به حسگر اثر انگشت اپتیکال شرکت سیناپتیکس مجهز شده است.

خبرگزاری دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود اعلام کرده است که سازندگان گوشی اندروید به دنبال تعبیه حسگر اثر انگشت درون نمایشگر در گوشی‌های جدید با صفحه‌نمایش ۱۸:۹ هستند؛ ظاهراً قیمت بالای ماژول‌های دوربین سه‌بعدی که سیستم تشخیص چهره پیشرفته را ارائه می‌دهد، باعث شده است سازندگان در استفاده از این فناوری مردد باشند.

در گزارش این خبرگزاری تایوانی، اشاره می‌شود که جانشین میت ۱۰ هواوی به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام مجهز خواهد بود؛ مدل ذکرشده در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود هواوی به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به‌عنوان یک ویژگی برای افزایش فروش میت ۱۱ نگاه می‌کند. این مدل در اواخر فصل سوم یا اوایل سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه خواهد رسید.

هواوی میت 10 پرو / Huawei mate 10 Pro

بر اساس این گزارش، کوالکام با شرکت تایوانی GIS و شرکت چینی O-firm Tech وارد همکاری شده است تا حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را به‌صورت گسترده در اختیار سازندگان قرار دهد؛ دو شرکتی که از آن‌ها نام برده شد، در تولید پنل‌ لمسی مشارکت دارند. انتظار می‌رود که سنسورهای درون نمایشگر توسط سازندگان بیشتری در سال ۲۰۱۹ به کار گرفته شود؛ این سازندگان، اغلب از چین و آسیا خواهند بود.

البته باید اشاره کرد که قیمت بالای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر کوالکام، سه برابر حسگرهای معمولی است؛ با این‌حال، سنسور اولتراسونیک کوالکام حتی در زمانی‌ که دست شما مرطوب یا چرب باشد، قادر است هویتتان را احراز کند. ضمن اینکه ماژول لازم برای ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌نمایش، تنها ۰.۴۴ میلی‌متر ضخامت دارد. گفته می‌شود حسگر اثر انگشت جدید کوالکام، می‌تواند زیر پوشش‌های شیشه‌ای به ضخامت ۸۰۰ میکرون به‌خوبی عمل کند؛ درحالی‌که سنسور اثر انگشت خازنی معمولی، تنها قادر است زیر شیشه‌ای به ضخامت ۲۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ میکرون هویت کاربران را احراز کند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، توسعه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی هزینه بالایی برای سازندگان گوشی‌های هوشمند به همراه داشت؛ اما این هزینه چه تأثیری روی قیمت گوشی‌های پرچم‌دار خواهد گذاشت؟ آن‌طور که پیداست، حسگرهای سه‌بعدی به‌کار گرفته شده در آیفون ۱۰ نزدیک به ۶۰ دلار به هزینه تولید یک گوشی اضافه می‌کند. ضمن اینکه سازندگان باید از بهبودهای نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و ... استفاده کنند که هر کدام، هزینه جداگانه‌ای را به همراه دارد. ضمن اینکه سازندگان، نگرانی‌هایی مبنی بر نقض احتمالی پتنت‌های به ثبت رسیده توسط اپل دارند؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا شرکت‌های مختلف برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با سیستم تشخیص چهره در بازارهای جهانی، نگرانی‌هایی داشته باشند.

در رابطه با پرچم‌دار میت ۲۰، باید گفت که مشخصات این مدل مدتی پیش فاش شده بود؛ اعضای آینده سری «میت» احتمالاً با نام تجاری میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو عرضه خواهند شد و برخلاف پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند. هواوی همچنین پردازنده کرین ۹۸۰ را به همراه آن‌ها معرفی خواهد کرد؛ این تراشه به عنوان جانشین پردازنده پرچم‌دار کرین ۹۷۰ ارائه می‌شود که در حال‌حاضر، در سری «میت ۱۰» و پرچم‌داران آینده پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به‌کار گرفته شده است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی، مشخصات فنی و مقایسه‌‌ی آن با دیگر محصولات به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، گوشی شیائومی و برندهای دیگر در این بخش در دسترس شما خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات