هیوندای سوناتا هیبرید و پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ رونمایی شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای در شیکاگو از مدل پلاگین هیبریدی سوناتا ۲۰۱۸ رونمایی کرد که جدیدترین محصول هیوندای در کلاس خودروهای هیبریدی محسوب می‌شود.
تبلیغات

 هر دو مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی سوناتا از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر در کنار یک جعبه دنده ی ۶ سرعته‌ی خودکار استفاده می‌کنند. مدل هیبریدی این خودرو به یک پک باتری با ظرفیت ۱.۷۶ کیلووات ساعت و از نوع لیتیوم یونی در کنار یک موتور برقی ۵۱ اسب بخاری مجهز است. سوناتا هیبرید، می‌تواند مجموع قدرت ۱۹۳ اسب بخار  تولید کند. در خصوص مصرف سوخت نیز مدل هیبریدی دارای مصرف شهری ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف جاده‌ای ۵.۲۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی نیز ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

Hyundai Sonata Hybrid

در مدل پلاگین هیبریدی جدید سوناتا هم از یک پک باتری از نوع لیتیوم-یون و با ظرفیت ۹.۸ کیلووات ساعت استفاده شده است که وظیفه‌ی تغذیه موتور برقی ۶۷ اسب بخاری را بر عهده دارد. مجموع قدرت تولیدی این مدل ۲۰۲ اسب بخار  است و در حالت تمام الکتریکی می‌تواند ۴۳ کیلومتر را بپیماید. 

برای بهبود راندمان در سوناتای هیبریدی و پلاگین هیبریدی جدید، هیوندای اقدام به تغییر نمای جلو و عقب این خودرو کرده است تا آیرودینامیک خودرو را تقویت کنند. به همین منظور بخش‌هایی همانند جلوپنجره، کاپوت و سپرها تغییر پیدا کرده اند تا آیرودینامیک بهتری داشته باشند. مجموع این تغییرات سبب شده است تا این مدل دارای بهترین ضریب مقاومت در برابر هوا در کلاس خود باشد به طوری که ضریب درگ آن تنها ۰.۲۴ است. همچنین سوناتا ۲۰۱۸ هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارای چراغ‌های اصلی از نوع LED است که البته به صورت آپشن قابل انتخاب هستند. 

Hyundai Sonata Hybrid

 در داخل کابین نیز می‌توان به نمایشگر ۸ اینچی نصب شده در کنسول مرکزی اشاره کرد که به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است. در مدل پلاگین هیبریدی هم این نمایشگر می‌تواند شرایط کارکرد پیشرانه و باتری خودرو را نشان دهد و همواره راننده را از وضعیت شارژر باتری‌ها مطلع می‌کند. 

در بحث تجهیزات ایمنی نیز هر دو مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی سوناتا به صورت استاندارد به سیستم هشدار خودروهای پشت سر و سیستم هشدار خروج از خط مجهز هستند. به صورت آپشن نیز می‌توان این خودروها را همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم رادار بین خطوط و چراغ‌های هوشمند خریداری کرد. 

سوناتا هیبریدی جدید از سه‌ماه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد و مدل پلاگین هیبریدی نیز از سه ماه‌ی دوم سال وارد بازار می‌شود. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر سوناتا هیبریدی جدید را تماشا کنید. 

هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات