اینتل وصله امنیتی جدیدی برای آسیب‌‌پذیری Spectre منتشر کرد

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اخیرا انتشار وصله‌ی امنیتی برای برطرف کردن مشکلات فرم‌ور در آسیب‌پذیری Spectre را آغاز کرده است.
تبلیغات

آسیب‌پذیری‌های Spectre و Meltdown به دو مورد از مهم‌ترین مسائل رایانه‌های شخصی تبدیل شده‌اند و تقریبا تمام رایانه‌های دنیا را به‌نوعی درگیر خود کرده‌اند. پس از عمومی شدن وجود چنین مشکلاتی، بلافاصله انتشار وصله‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها آغاز شد؛ با این حال برخی از این وصله‌ها نه‌تنها از مشکلات نکاستند بلکه مشکلات مختلفی نیز به همراه داشتند. حال پس از عرضه‌ی وصله‌های تقریبا ناکارآمد، اینتل تصمیم به عرضه‌ی وصله‌ی جدیدی برای پردازنده‌های اسکای‌لیک گرفته است.

طبق گزارش‌های جدید، این وصله برای حل مشکلات آسیب‌پذیری نوع ۲ اسپکتر منتشر شده است و تقریبا روی تمام پردازنده‌های اینتل که اکنون استفاده می‌شوند تأثیرگذار خواهد بود. وصله‌ی پیشین با مشکلاتی از جمله راه‌اندازی مجدد و ناپایداری همراه بود؛ به‌طوری که برخی از کمپانی‌ها مانند اچ‌پی و دل، به‌روزرسانی‌های خود را حذف کردند و منتظر انتشار نسخه‌ی جدید شدند.

با وجود اینکه اینتل به دنبال برطرف کردن مشکلات تمام پردازنده‌های خود است؛ اما سری اسکای‌لیک برای دریافت این وصله‌ی جدید در اولویت قرار دارد. با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط اینتل، این وصله‌ برای شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی و شرکای اینتل منتشر خواهد شد؛ این شرکت‌ها وظیفه‌ی انتشار این وصله‌ برای سیستم‌های تأثیرپذیرفته از این مشکل را دارند. وصله‌ی امنیتی اینتل برای پلتفرم‌های دیگر، در دست آزمایش است و در روزهای آینده به احتمال فراوان منتشر خواهد شد.

طبق گزارش بخش اورژانس سایبری سازمان امنیت ملی آمریکا، به‌روزرسانی‌های منظم در کنار موارد امنیتی دیگر از ۸۵ درصد حمله‌های هدف‌مند به رایانه‌ها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر حذف وصله‌های مشکل‌دار، کمپانی‌های سازنده وظیفه دارند تلاش‌های جدی‌تری در راستای کمک به مشتریان در مواردی مانند ضعف عملکرد و راه‌اندازی مجدد انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات