سرمایه‌گذاری ۶.۲ میلیون دلاری همراه اول در آچاره و اوبار

یک‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
صبح امروز طی مراسمی، همراه اول از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌ی زیست بوم، قرارداد سرمایه‌گذاری ۶.۲ میلیون دلاری در شرکت سانا گستر سبز را منعقد کرد.
تبلیغات

همراه اول به‌عنوان یکی از دو بازیگر اصلی عرصه‌ی مخابراتی کشور، صبح امروز طی مراسمی که با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریئس جمهور برگزار شد، فعالیت در حوزه‌ای جدید را با انعقاد قرارداد یک سرمایه‌گذاری ۶.۲ میلیون دلاری در شرکت دانش بنیان سانا گستر سبز کلید زد. سانا گستر سبز، شرکتی دانش‌بنیان است که دو سرویس آچاره و اوبار را توسعه داده است. علاوه‌بر این دو سرویس که یکی برای تسهیل ارائه‌ی خدمات و دیگری در حوزه‌ی لجستیک و باربری است، سانا گستر سبز با سرویس سانا ابَر داده، وارد حوزه‌ی داده‌کاوی نیز شده است.

دکتر تاج‌الدین به‌عنوان یکی از سه بنیان‌گذار سانا گستر سبز طی سخنانی در این مراسم با ابراز خرسندی از همکاری با همراه اول اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا طی پنج سال، میزان افرادی که از آچاره درآمدزایی می‌کنند به نیم میلیون نفر برسد. تاج‌الدین در سخنان خود به لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ی استارتاپی تاکید کرد و دلیل آن را جلوگیری از خروج نیروهای خلاق از کشور خواند که جذب شرکت‌های بین‌المللی می‌شوند. براساس سخنان تاج‌الدین، شرکت سانا گستر سبز در راند اول موفق به ۱.۴ میلیون دلار سرمایه شده بود، حال آنکه مبلغ جذب سرمایه‌ی این استارتاپ در راند دوم با حضور حرکت اول ۶.۲ میلیون دلار است.

نشست همراه اول

دکتر اخوان، رئیس هیئت مدیره‌ی همراه اول نیز طی سخنان خود تاکید کرد که این اولین و آخرین سرمایه‌گذاری همراه اول در حوزه‌ی استارتاپی نیست. براین اساس اخوان اعلام کرد که همراه اول با تاسیس حرکت اول به‌عنوان صندوق سرمایه‌گذاری همراه اول در نظر دارد تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در حوزه‌ی استارتاپی کشور به عمل آورد.

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز طی سخنانی به لزوم افزایش حجم سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های داخلی اشاره کرد. وی با تشکر از دکتر اخوان، رئیس هیئت مدیره‌ی همراه اول به دلیل تغییر نگرش نسبت به زیست بوم در این اپراتور، اعلام کرد که منابع مالی کافی در داخل کشور برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، اما باید نگرش مدیران و تصمیم‌گیران در این خصوص اصلاح و به‌روزتر شود.

در پایان این مراسم، طرفین قرارداد این همکاری را به امضا رساندند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات