ارز دولتی دوباره به واردات مواد اولیه تولید لاستیک اختصاص یافت

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
با پیگیری وزیر صنعت، ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه‌ی لاستیک خودرو اختصاص یافت تا شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار باشیم.
تبلیغات

طی چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت برخی اقلام وابسته به منابع وارداتی بودیم که تاثیر آن بیشتر خود را در بازار خودرو نشان داد، این افزایش قیمت به‌دلیل ممنوعیت استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی اقلام اتفاق افتاد. موضوع افزایش قیمت لاستیک باعث مشکلات زیادی برای عموم رانندگان و به‌خصوص رانندگان خودروهای سنگین شد. قیمت بالا و استهلاک زیاد تایر در خودروهای سنگین، آن را به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو و عاملی تاثیرگذار در سیستم حمل‌ونقل تجاری تبدیل می‌کند.

تایر و لاستیک / Tire

حال پس از گذشت چند ماه ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دوباره به واردات مواد اولیه‌ی تولید لاستیک خودرو (کائوچوی طبیعی) اختصاص یافت که این امر باعث کاهش هزینه‌های تولید و جلوگیری از افزایش قیمت محصول نهایی لاستیک در بازار می‌شود. البته باید این موضوع توسط واحدهای نظارتی به‌خوبی پیگیری شود تا قیمت نهایی تایر خودرو به حالت قبل بازگردد.

بعد از آنکه اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای همه‌ی کالاها برداشته شده و محدود به کالاهای اساسی و دارو شد، قیمت برخی از محصولات از جمله لاستیک خودرو در بازار افزایش یافت؛ زیرا  تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه‌ی تولیدی باید ارز خود را به قیمتی بالاتر (بیش از ۲ برابر تفاوت نرخ) تهیه می‌کردند.

تایر و لاستیک / Tire

براساس نامه‌نگاری جدید وزیر صنعت با رئیس بانک مرکزی، واردات مواد اولیه تولید لاستیک خودرو دوباره در قالب ۵ ردیف تعرفه به فهرست کالاهای وارداتی گروه یک اضافه و مشمول دریافت ارز دولتی شد، بدین ترتیب انتظار می‌رود قیمت این محصول در بازار مصرف که با رشد چشم‌گیری روبه‌رو شده است، کاهش یابد. در شرایط کنونی مسئولان باید در وضع قوانین به حال تمام اقشار جامعه نظر داشته باشند تا باعث افزایش قیمت و ورود شوک به بازار نشود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات