گلکسی اسپرت، احتمالا نام ساعت هوشمند جدید سامسونگ خواهد بود

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ از چند هفته‌ی پیش، فرایند تولید ساعت هوشمند جدید خود را با نام احتمالی گلکسی اسپرت آغاز کرده است.
تبلیغات

ساعت گلکسی واچ در ماه اوت گذشته به‌همراه گوشی گلکسی نوت ۹ معرفی شد و به‌صورت رسمی خط تولید ساعت‌های هوشمند سامسونگ را وارد برند گلکسی کرد. این موضوع باعث شد ساعت گیر اسپرت، آخرین ساعت هوشمند سری Gear سامسونگ شود؛ حال اعلام شده است که ظاهراً کره‌ای‌ها در پی تولید نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند برای جایگزینی با سری گیر هستند.

وب‌سایت سم‌موبایل در گزارشی مدعی شده که به اطلاعاتی درباره‌ی ساعت هوشمند سامسونگ جدید با شماره مدل SM-R500 و کدنام Pulse دست یافته است. این وب‌سایت به‌نقل از منابعی موثق می‌گوید که توسعه‌ی این ساعت از ماه جاری میلادی (دسامبر ۲۰۱۸) آغاز شده است؛ درضمن، سم‌موبایل از نسخه‌ی اولیه‌ی نرم‌افزار این ساعت به‌عنوان R500XXE0ARL5 یاد می‌کند.

تاکنون جزئیاتی درباره‌ی نام رسمی این ساعت به‌دست سم‌موبایل نرسیده است، بااین‌حال احتمالاً سامسونگ از نام گلکسی اسپرت برای آن استفاده خواهد کرد. فراموش نکنید که ساعت گیر اسپرت دارای شماره مدل SM-R600 بود و اینکه سامسونگ برای ساعت جدیدش از شماره مدل SM-R500 استفاده کرده، در نوع خود جالب‌توجه است. البته در این مورد می‌توان نظریه‌هایی ارائه داد.

یکی از دلایلی که احتمالاً سامسونگ با درنظرگرفتن آن، از شماره مدل SM-R500 استفاده کرده، این است که این غول حوزه‌ی فناوری قصد دارد نام تجاری ساعت‌هایش را به‌کلی تغییر دهد. بااین‌حال نمی‌توان از این موضوع مطمئن بود؛ خصوصا از این‌جهت که سامسونگ برای تولید گلکسی واچ، رویه‌ی پیشین خود را برای شماره مدل ساعت‌هایش ادامه داد؛ این ساعت دارای شماره مدلی به‌صورت SM-R8xx بود، از طرفی گیر اس ۳ (به‌عنوان ساعتی قدیمی‌تر) از مدل‌نامبر SM-R7xx استفاده می‌کرد.

در زمینه‌ی مشخصات فنی، سم‌موبایل مدعی می‌شود که ساعت Samsung Galaxy Sport دارای چهار گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است و همچون ساعت‌های هوشمند پیشین این شرکت کره‌ای، از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند.

گیر اس 3 فرانتیر / Gear S3 frontier

ساعت گلکسی اسپرت سامسونگ احتمالاً هم‌زمان با گلکسی اس ۱۰ معرفی می‌شود

اگر گلکسی اسپرت را جایگزینی برای گیر اسپرت بدانیم، می‌توانیم از تمرکز ویژه‌ی این ساعت روی تناسب اندام و البته عدم بهره‌مندی آن از مدلی ویژه مجهز به اتصال LTE تقریباً مطمئن باشیم. این احتمال وجود دارد که سامسونگ این ساعت جدید را در اندازه‌های متفاوتی روانه‌ی بازار کند؛ ساعت گیر اسپرت تنها یک مدل با نمایشگر ۱.۲ اینچ داشت و همین موضوع صدای اعتراض برخی از کاربران را درآورده بود.

سم‌موبایل مدعی است که ساعت گلکسی اسپرت با دستیار صوتی بیکس‌بی همگام‌سازی شده و از ویژگی‌های مختلف آن استفاده می‌کند. درضمن، این ساعت به‌طور کامل از ویژگی کاربردی Bixby Reminder هم پشتیبانی خواهد کرد. بی‌شک یکی از نقاط ضعف گلکسی واچ، عدم بهره‌مندی این ساعت از ویژگی بیکس‌بی ریمایندر بود. البته احتمالاً سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این ویژگی را برای گلکسی واچ هم دردسترس قرار خواهد داد.

سم‌موبایل می‌گوید که فعلا نمی‌تواند با اطمینان درباره‌ی تاریخ رونمایی رسمی از گلکسی اسپرت، سخنی به‌میان آورد. با این‌وجود،‌ احتمالاً کره‌ای‌ها به‌هنگام معرفی گلکسی اس ۱۰ از این ساعت نیز پرده‌برداری خواهند کرد.

اگر به گجت‌های پوشیدنی خصوصا محصولاتی مثل ساعت هوشمند سامسونگ علاقه‌مند هستید، حتماً به بانک محصولات زومیت سری بزنید؛ در این بخش از سایت، امکان مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع محصولات از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها برای شما کاربران محترم فراهم شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات