اپل تراشه مودم اختصاصی خود را تا سال ۲۰۲۱ تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به منظور رقابت و قطع وابستگی به کوالکام و اینتل، تراشه مودم‌های بی سیم اختصاصی محصولاتش را سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش The Information، اپل در حال ساخت تراشه مودم بی‌سیم اختصاصی خود برای آیفون‌های آینده است.

براساس این گزارش که به نقل از یک منبع مطلع تهیه شده، مهندسان اپل در حال کار روی پروژه‌ای هستند که محل آن نزدیک کالیفرنیای شمالی است. چند ماهی می شود که اپل در سن‌دیگو، جایی که این شرکت تیم Wireless Architecture رو به رشد خود را در آن مستقر کرده، در حال استخدام مهندسین این حوزه است.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، به دلیل پیچیدگی مودم‌های بی سیم، ممکن است اپل برای مجهز کردن آیفون‌های جدید به این نوع مودم‌ها، سه سال زمان صرف کند. اپل پیش از این شایعه کرده بود که آیفونی با قابلیت 5G را به همراه مودم اینتل در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد کرد، بنابراین انتظار می‌رود اولین آیفون با مودم ساخت خود اپل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

طراحی تراشه‌ی مودم اختصاصی اپل را باید هم‌راستا با سایر اقدامات این شرکت خواند. اپل پیش از این نیز تراشه‌های اختصاصی متعددی را طراحی کرده که شامل پردازنده‌های سری A در آیفون‌ها، پردازنده‌های سری S در ساعت های هوشمند اپل، تراشه‌های بی‌سیم سری W در ایرپاد بی‌سیم (AirPods) و هدفون‌های بیتس و پردازنده‌های کمکی سری T در مک‌های جدید هستند.

این تغییر تعجب‌آور نخواهد بود چون اپل در حال حاضر بر سر هزینه‌ی گواهی استفاده از تراشه‌های کوالکام که تهیه کننده‌ی مودم‌های قبلی اپل بود، درگیر یک نبرد حقوقی تمام‌عیار شده است. از آن پس اینتل به اصلی‌ترین تامین‌کننده‌ی مودم آیفون‌های جدید تبدیل شده است.

کوالکام در سن‌دیگو مستقر است و از این‌رو این شهر مملو از مهندسانی است که در حوزه‌ی طراحی و تولید تراشه‌های بی‌سیم تبحر دارند. طبق این گزارش، برند آدلر، یکی از متخصصان برجسته مودم بی‌سیم اپل، سال ۲۰۱۵ پس از خروج از اینتل، به اپل پیوسته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات