نکاتی برای خرید تبلت مناسب

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
زمانی تنها دغدغه هنگام انتخاب یک تبلت، سیستم عامل آن بود؛ اندروید یا آی او اس؟ اما حالا، تنوع آنقدر زیاد شده که باید پرسید:« کدام اندروید؟». ایسوس، سامسونگ، هوآوی، ال جی، اچ پی و ... هر کدام انواع زیادی از تبلت‌ها را تولید کرده‌اند.
تبلیغات

بعضی از آن‌ها دوربین بهتری دارند و بعضی از نظر نرم افزار قوی هستند. مثلا با خرید تبلت سامسونگ در مدل گلکسی نوت 10.1 می‌توانید به راحتی بازی‌های سنگین را روی دستگاهتان نصب کنید. اگر یک طراح هستید، پیشنهاد می‌شود به سراغ گلکسی تب S3 بروید؛ تبلتی قوی مخصوص نقاشی و طراحی با رزولوشن بالا و قلمی که به شما حس نقاشی روی بوم می‌دهد.

بنابراین پیش از خرید، باید بدانید برای چه کاری می‌خواهید تبلت داشته باشید. استفاده‌ای تخصصی دارید یا برای انجام امور روزمره در کنار گوشی هوشمندتان، احتیاج به تبلتی دم دستی دارید.

معرفی چند تبلت معمولی و ارزان قیمت

چنانچه در زمره افرادی نیستید که از تبلت‌ها انتظار انجام کارهای ویژه‌ای دارند، جای خوبی آمده‌اید. گزینه‌های پیش روی شما بسیار گسترده است. مثلا سامسونگ گلکسی تب 7.2 اینچی، با صفحه نمایش جمع و جورش کارتان را راه می‌اندازد. دوربین این تبلت 3 مگاپیکسل و ظرفیت باتری آن حدود 5 ساعت است. پردازنده گلکسی تب 7.2 نیز 2 هسته‌ای و اندروید آن 4.1 عنوان می‌شود. مزیت این تبلت، قابلیت اتصال کارت حافظه است.

چیزی که تبلت‌های مشابه مانند نکسوس 7 به آن مجهز نیست. اگر چه ممکن است نکسوس 7 در برخی موارد قوی‌تر ارزیابی شود; پردازشگر 4 هسته‌ای و حافظه داخلی 16 گیگابایتی. اما اگر به سراغ آن بروید، هر لحظه انتظار داشته باشید با این پیغام روبرو شوید: « حافظه داخلی دستگاه پر است»

برای اطلاع از قیمت خرید تبلت سامسونگ گلکسی تب 7.2 می‌توانید به سایت دیوار مراجعه کنید، چرا که در دیگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین بعید است نسخه‌ای از آن جهت فروش یافت شود. اما در دیوار یک دستگاه گلکسی تب 7.2 اینچی که حدود 8 ماه کار کرده است، 800 هزار تومان آگهی شده است.

با این چند تبلت، متخصص خودتان باشید

مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌ تاپ‌ها، تبلت‌های موجود در بازار نیز حالا تخصصی شده‌اند و همانطور که در ابتدای این نوشتار ذکر شد، تبلت‌های ویژه طراحی، بازی یا عکاسی هر کدام ویژگی‌های خودشان را دارند.

به عنوان مثال اگر عکاس هستید، کمتر تبلتی یافت می‌شود که کیفیت دوربین بالایی داشته باشد. با این حال خرید تبلت سامسونگ  گلکسی تب S2 که در دو نسخه 9.7 و 8.2 اینچ به بازار ارائه شده است، تا حدی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. آنچه این تبلت را تخصصی می‌کند، دوربین 8 مگاپیکسلی است که قابلیت فوکوس خودکار دارد.

در سایت دیوار Galaxy tab S2 9.7 در یک آگهی 4 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید این تبلت در حد نو است. همچنین کاور و گلس دارد. البته در مورد دیگری، همین تبلت 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و در آگهی فروش ذکر شده است: « بدون هیچ استفاده‌ای و کاملا نو»

ناگفته نماند، گلکسی تب اس 2 در زمره باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد که معمولا آن را با آیپد ایر 2 مقایسه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات