معرفی فروشگاه زنبیل

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
راهنمای جامع خرید تلویزیون هوشمند، انواع تلویزیون ال ای دی، OLED ، QLED و معرفی مرجع برای بهترین قیمت تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و ...
تبلیغات

بی شک تلویزیون یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین وسایل هر خانه‌ای است که نکات زیادی را هنگام خرید آن باید مد نظر قرار داد. امروزه هنگام خرید تلویزیون با اصلاحاتی مواجه می‌شویم که اگر درک صحیحی از آنها نداشته باشیم، شاید نتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

تلویزیون های ال ای دی (LED) و OLED و QLED یا ...، تلویزیون های FHD، 4K یا ...؛ ولی به راستی این اصلاحات چه چیزی را نشان می دهند و هنگام خرید باید چه معیارهایی را مد نظر قرار دهیم؟

حداکثر سایز تلویزیونی که برای خانه ما مناسب است، چقدر باید باشد؟ آیا رزولوشن های بالاتر لزوما برای ما کاربردی هستند؟ تکنولوژی صفحه نمایش چقدر هنگام خرید اهمیت دارد؟ آیا باید توجهی به ورودی های تلویزیون داشته باشیم؟

مهمترین نکات و راهنمای جامع و کاربردی خرید تلویزیون

رزولوشن تصویر تلویزیون

رزولوشن تلویزیون در حقیقت تعداد پیکسل های نمایش دهنده تصویر در تلویزیون می باشد که هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد، دقت نمایش تصویر افزایش پیدا می کند. در حال حاضر حداقل رزولوشن تلویزیون های موجود در بازار، فول اچ دی (FHD) می باشد که تعداد پیکسل های آن 1920 در 1080 است، در مقابل در یکی دو سال اخیر تلویزیون های UHD یا 4K هم که تقریبا دارای رزولوشنی 4 برابر تلویزیون های FHD هستند، در بازار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در ضمن در آینده نزدیک شاهد ورود تلویزیون های 8K در بازار کشور خواهیم بود.

رزولوشن تلویزیون و کاربری تلویزیون

همانطور که توضیح داده شد قطعا هر چقدر رزولوشن تلویزیون بالاتر باشد، دقت تصویر آن هم بالاتر است، اما همزمان قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند، اما آیا پرداخت مبلغ بیشتر برای تلویزیون با رزولوشن بالاتر لزوما کار درستی است؟

برای پاسخ به این سوال باید به کاربری تلویزیون توجه شود. به عنوان مثال اگر عمده استفاده‌‌ی شما از تلویزیون برای تماشای ماهواره است و کیفیت پخش رسیور شما حداکثر HD می باشد، نیازی به خرید تلویزیون‌های UHD یا 4K ندارید؛ اما اگر علاقمند به تماشای فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های با کیفیت 4K هستید، قطعا تلویزیون‌های 4K، لذت تماشای شما رو چند برابر خواهند کرد.

سایز و ابعاد تلویزیون

امروزه استفاده از تلویزیون‌های بزرگ در خانه ‌ها بشدت افزایش یافته است و همه‌ی افراد علاقه دارند به نحوی فضای سینما را در منزل خود ایجاد نمایند، اما به راستی از کجا باید بدانیم که چه سایزی از تلویزیون برای خانه ما مناسب می باشد.

برای اینکار یک راهکار ساده به شما ارائه می دهیم، چنانچه فاصله محل نشستن شما تا تلویزیون کمتر از 2 متر می باشد، تلویزیون‌های تا حداکثر 48 اینچ برای شما مناسب هستند، بین 2 تا 3 متر می توانید تلویزیون‌های 48 تا 55 اینچ را تهیه کنید و چنانچه بیش از 3 متر می باشد، می توانید تلویزیون‌های بیش از 55 اینچ را خریداری نمائید.

نکته مهم دیگری که در مورد سایز تلویزیون باید بدانیم این است که وقتی گفته می شود یک تلویزیون مثلا 32 یا 65 اینچ است، یعنی قطر صفحه تلویزیون 32 یا 65 اینچ است و با توجه به اینکه هر اینچ 2.54 سانتی متر می باشد، یعنی قطر یک تلویزیون 32 اینچ حدودا 81 سانتی متر و قطر یک تلویزیون 65 اینچ حدودا 165 سانتی متر می باشد.

از طرف دیگر علیرغم اینکه دو برابر بودن قطر تلویزیون 65 اینچ، این تلقی را ایجاد می کند که سایز آن نیز دو برابر باید باشد، اما با توجه به یکسان بودن نسبت طول و عرض صفحه تلویزیون، در عمل این به معنای 4 برابر بودن سایز تلویزیون می باشد.

رابطه سایز و رزولوشن تلویزیون

نکته مهم دیگر در هنگام خرید تلویزیون، توجه به رابطه ی سایز تلویزیون و رزولوشن می باشد.

همانطور که توضیح دادیم تلویزیون FHD از نظر تعداد پیکسل ها دارای 1920 در 1080 پیکسل می باشد، یعنی حدوداً 2 میلیون پیکسل، حالا اگر تلویزیون 32 اینچ یا 65 اینچ هم باشد اما رزولوشن آن یکسان باشد، تعداد پیکسل های موجود در تلویزیون فرقی نخواهند داشت، یعنی در یک تلویزیون 65 اینچ FHD دقیقا همان تعداد پیکسل را خواهیم داشت که در یک تلویزیون 32 اینچ FHD داریم، در حالیکه همانطور که در بالا توضیح دادیم، سایز و ابعاد تلویزیون 65 اینچ حدوداً 4 برابر تلویزیون 32 اینچ می باشد و این در عمل یعنی تراکم پیکسلی تلویزیون 65 اینچ با رزولوشن FHD، تقریبا یک چهارم تلویزیون 32 اینچ FHD است.

این نکته نشان می‌دهد اگر دنبال تلویزیون های با سایز بالاتر هستیم، برای داشتن کیفیت و دقت نمایش بیشتر لازم است که از رزولوشن های بالاتر استفاده نمائیم.

تکنولوژی LED ،OLED یا QLED

ال ای دی (LED)

تلویزیون‌های موجود در بازار که به ال ای دی معروف هستند، در حقیقت همان تلویزیون LCD می باشند با این تفاوت که در LCD نور را به وسیله کریستال مایع تولید می‌کنند، اما در LED نور بوسیله پنل ال ای دی تولید می‌گردد، پس تنها فرق آنها در منبع نور می باشد و آنچه به اسم ال ای دی در بازار جا افتاده است، عملا ال ای دی نیست.

QLED

QLED نیز بر خلاف تبلیغات گسترده شرکت سامسونگ دارای تکنولوژی خیلی بالاتری نسبت به LED نمی باشد. فرق اصلی QLED با LED در استفاده از فناوری Quantum Dots می باشد که در آن یک لایه از نانوکریستال به سیستم LED اضافه شده است. این نقاط، هنگام برخورد نور پس‌زمینه با آنها، روشن شده و باعث افزایش روشنایی و طیف رنگ تلویزیون می‌شوند و همین امر منجر به افزایش درخشندگی تصویر تلویزیون می گردد.

OLED

تلویزیون‌های OLED در حال حاضر دارای آخرین تکنولوژی نمایش تصویر هستند. در این تلویزیون‌ها از آنجائیکه خود LED ها تولید رنگ می‌کنند، بسیاری از لایه های موجود در تلویزیون‌های قدیمی حذف گردیده است و همین امر منجر به کاهش ضخامت این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های ال ای دی گردیده است. علاوه بر آن از آنجائیکه هر پیکسل به تنهایی تولید نور می کند، با خاموش شدن پیکسل ما امکان مشاهده سیاهی مطلق را داریم که باعث وضوح بالای تصاویر می‌شود.

لازم به توضیح است که تلویزیون ‌های OLED و QLED نسبت به تلویزیون های LED از قیمتهای بالاتر برخوردار هستند.

مهمترین نکات و راهنمای جامع و کاربردی خرید تلویزیون

بودجه و قیمت تلویزیون ها

حال پس از آنکه با مهمترین نکات و اصطلاحات مرتبط با تلویزیون آشنا شدید، وقت آن است که بودجه و نیازهای خود را کنار هم قرار داده تا  بتوانید بهترین تلویزیون ممکن را متناسب با بودجه خود خریداری نمائید.

تلویزیون مورد نظرم را از کدام فروشگاه خریداری کنم؟

به شما پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده جدیدترین تلویزیون سامسونگ ، تلویزیون ال جی ، سونی و ...؛ با بهترین قیمت تلویزیون سری به فروشگاه اینترنتی زنبیل زده و از مزایای خرید این فروشگاه و دریافت کد تخفیف بهره مند گردید.

فروشگاه اینترنتی زنبیل یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاههای اینترنتی کشور می باشد که علاوه بر عرضه مدل های متنوع تلویزیون های برندهای معتبر، دارای 10 روز گارانتی خرید شامل 10 روز گارانتی قیمت می باشد. بر این اساس چنانچه تا 10 روز پس از خرید از این فروشگاه، در هر فروشگاه معتبر آنلاین و آفلاین، محصول خریداری شده را با قیمت کمتری مشاهده نمائید، به راحتی می توانید با استفاده از تضمین قیمتی، مابه التفاوت وجه واریزی را درکمتر از 2 ساعت عودت نمائید.

علاوه بر آن زنبیل تنها فروشگاه اینترنتی کشور است که امکان ارسال سفارشات در کمتر از 3 ساعت را برای مشتریان خود در شهر تهران فراهم کرده است.

زنبیل دارای پروانه کسب از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و اتاق اصناف تهران بوده و در حال حاضر عضو هیات مدیره اتحادیه فوق و دبیر آن است. علاوه بر آن این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و گواهی ثبت از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات