نوبیا ایکس زد تی ای معرفی شد؛ نمایشگر دوگانه بدون بریدگی و باتری قدرتمند

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
نوبیا ایکس جدیدترین پرچمدار زد‌تی‌ای به‌شمار می‌آید که ضمن بهره‌گیری از نمایشگر دوگانه‌ی عاری از بریدگی، به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام تجهیز شده است.
تبلیغات

زد‌تی‌ای ساعاتی پیش رسما از اولین گوشی پرچمدار با نمایشگر دوگانه پرده‌برداری کرد. گوشی جدید زد‌تی‌ای که آن را به‌نام نوبیا ایکس می‌شناسیم، از دو نمایشگر عاری بریدگی بهره‌مند است و به‌لطف داشتن سخت‌افزار قدرتمند، می‌توان تسک‌های مختلف را به‌خوبی انجام دهد.

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت ZTE Nubia X نمایشگر اصلی LCD آن است که نسبت آن به بدنه، به ۹۳.۶ درصد می‌رسد. به‌علاوه، در پنل پشتی دستگاه نیز شاهد نمایشگر ثانویه (از نوع OLED) هستیم.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

نمایشگر اصلی ۶.۲۶ اینچی نوبیا ایکس وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) را ارائه می‌دهد و از نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره‌مند است. نمایشگر دوم اندازه‌ای ۵.۱ اینچی دارد و ضمن ارائه‌ی وضوح اچ‌دی پلاس (معادل ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل)، دارای همان نسبت تصویر (۱۹:۹) است. ZTE گفته است که کاربران می‌توانند به‌هنگام انجام بازی، از نمایشگر دوم به عنوان کنترلر استفاده کنند.

نوبیا ایکس زد‌تی‌ای به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است و از ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌گیرد. نکته‌ی جالب توجه این است که حافطه‌ی داخلی پرچمدار جدید زد‌تی‌ای را نمی‌توان از طریق کارت میکرو SD ارتقاء داد.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

جالب است بدانید که نوبیا ایکس دوربین سلفی ندارد، اما کاربر می‌تواند به‌راحتی با کمک نمایشگر دوم، توسط دوربین دوگانه‌ی اصلی آن از خود عکس سلفی بگیرد. این گوشی به‌لطف داشتن دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.8) و ۲۴ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.7) می‌تواند تصاویر را با کیفیتِ بالایی ثبت کند. این دو دوربین به ویژگی تشخیص صحنه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین فناوری فوکوس خودکار مرحله‌ای موسوم به PDAF مجهز شده‌اند.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

زد‌تی‌ای نوبیا ایکس دارای باتری ۳٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که طبق ادعای سازنده می‌تواند تا حداقل یک روز، دوام بیاورد. به‌علاوه این گوشی هوشمند از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو با رابط کاربری اختصاصی UI 6.0.2 بهره‌مند است.

یکی از جالب‌ترین نکات مرتبط به این گوشی، داشتن دو حسگر اثر انگشت در کناره‌ها است. بسته به استفاده از هر کدام از نمایشگرها، می‌توانید به‌سادگی قفل آن‌ها را با حسگر اثر انگشت باز کنید. در کنار این‌ها، بد نیست بدانید که نوبیا ایکس جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارد.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

پرچمدار جدید زد‌تی‌ای قرار است در رنگ‌های خاکستریِ ژرف، طلاییِ تیره و آبی دریایی و در سه مدل جداگانه عرضه شود؛ مدل پایه‌ی نوبیا ایکس با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۴۷۳ دلار و مدل دیگر آن با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۵۳۰ دلار عرضه خواهند شد.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

قیمت گوشی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌‌های انتخاب محصول است و از این نظر نوبیا ایکس موفق ظاهر شده است. به‌علاوه، علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۶۰۲ دلار، بهترین مدل این گوشی را با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در دو رنگ خاکستری ژرف و طلایی تیره، تهیه کنند (البته همین مدل از گوشی با رنگ آبی دریایی، اندکی گران‌قیمت‌تر است).

فروش زد‌تی‌ای نوبیا ایکس از روز پنجم نوامبر ۲۰۱۸ (۱۴ آبان ۱۳۹۷) آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات