گلکسی A9 سامسونگ معرفی شد؛ نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربین چهارگانه

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ گلکسی ای 9 را به‌عنوان نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ لحظاتی پیش نسل جدید گلکسی A9 را معرفی کرد. این محصول، عنوان نخستین گوشی هوشمند مجهز به دوربین چهارگانه را یدک می‌کشد.

کره‌ای‌ها با محصول جدید خانواده‌ی Galaxy A‌ سعی دارند تا تجربه‌ای متفاوت را برای علاقه‌مندان عکاسی با موبایل رقم بزنند و از این رو در گوشی جدید، بخش عمده‌ای از تمرکز خود را به توسعه‌ی دوربینی توانمند برای گلکسی ای ۹ معطوف ساخته‌اند.

Galaxy A9 / گلکسی ای 9

دوربین اصلی Galaxy A9 از چهار حسگر مختلف برای کاربری‌های گوناگون استفاده می‌کند؛ حسگر اصلی رزولوشنی معادل ۲۴ مگاپیکسل داشته و در پس لنزی با دیافراگم F1.7 و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد، حسگر دوم ۱۰ مگاپیکسلی است و آن را لنزی با دیافراگم F2.4، فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری همراهی می‌کند. حسگر سوم با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی در پس لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه و دیافراگم F2.4 قرار دارد، در نهایت حسگر چهارم که برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود، ۵ مگاپیکسلی بوده و همراه لنزی با F2.2 است.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

هرکدام از چهار دوربین موجود در پنل پشتی گلکسی ای 9 وظیفه‌ی متفاوتی را برعهده دارند؛ حسگر ۱۰ مگاپیکسلی به‌مدد لنز خود، امکان زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، حسگر ۸ مگاپیکسلی با حسگر عریض ۱۲۰ درجه‌ای خود، قابلیت ثبت تصاویری بدون محدودیت و عریض را دارد. حسگر ۵ مگاپیکسلی عمق را در تصاویر تشخیص می‌دهد و به کاربر امکان تصاویر پرتره با افکت بوکه را می‌دهد و در نهایت حسگر ۲۴ مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده را ثبت کند.

دوربین گلکسی ای ۹ درست‌ مانند آنچه از گلکسی نوت ۹ سراغ داریم، از قابلیت تشخیص صحنه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد و از این رو می‌تواند با تشخیص سوژه، به‌صورت خودکار، تنظیمات دوربین را متناسب با صحنه تغییر دهد. خاطرنشان می‌کنیم که کره‌ای‌ها علاقه‌مندان به ثبت تصاویر سلفی را نیز فراموش نکرده‌اند و برای ارتقاء تجربه‌ی این دسته از کاربران، در پنل جلوی گلکسی A9، دوربینی با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی به‌‌کار برده‌اند؛ این حسگر در پس لنزی با دیافراگم F2.0 قرار دارد.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

کهکشانی جدید Samsung مانند اغلب گوشی‌های هوشمند این شرکت، از بدنه‌‌ای با ترکیب شیشه و فلز بهره می‌برد. هر دو پنل جلو و پشت گلکسی ای ۹ از نوع سه‌بعدی است تا علاوه‌بر آنکه در لبه‌ها به‌خوبی با فریم فلزی پیوند داشته باشد، در دست گرفتن گوشی به‌لطف لبه‌های انحنادار آن، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای کاربر به‌ارمغان آورد. Galaxy A9 در سه‌رنگ مشکی،‌ آبی و صورتی روانه‌ی بازار خواهد شد.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9
گلکسی ای 9 / Galaxy A9
گلکسی ای 9 / Galaxy A9
گلکسی ای 9 / Galaxy A9

توان پردازشی نسل جدید گلکسی ای ۹ را پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ با هشت هسته‌ی پردازشی Kryo 260، شامل چهار هسته‌ی قدرتمند ۲.۲ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی تأمین می‌کند؛ ضمن اینکه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده‌ی واحد آدرنو ۵۱۲ خواهد بود. Galaxy A9‌ در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که هر دو نسخه، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با امکان ارتقاء تا سقف ۵۱۲ گیگابایت را در اختیار کاربر می‌دهند.

گلکسی ای 9 / Galaxy A9

میان‌‌رده‌ی جدید سامسونگ برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به یک باتری نسبتا حجیم ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد؛ اما متأسفانه گلکسی ای ۹ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد و خبری از عرضه با اندروید ۹.۰ پای نیست. کهکشانی جدید کره‌ای‌ها ابعادی معادل ۷.۸ × ۷۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۸۳ گرم است، این گوشی از ماه نوامبر و با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد شد.

در بخش محصولات زومیت می‌توانید علاوه بر مشخصات فنی، قیمت روز گوشی های مختلف را مشاهده و از طریق فهرست کامل فروشندگان آن و با مقایسه‌ قیمت‌ها خریدی ارزان داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات