رندرهای رسمی از نسل جدید کیا سراتو

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید کیا سراتو تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود و بر اساس رندرهای رسمی منتشرشده، طراحی این سدان کامپکت از مدل استینگر الهام گرفته شده است.
تبلیغات

مقامات کیا با منتشر کردن رندر جذابی از سدان کامپکت سراتو (در بازار آمریکا با نام فورته)، از رونمایی نسل چهارم این مدل در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی یا دیترویت (NAIAS) خبر دادند. معمولا در رندرهای گرافیکی، زبان طراحی هر شرکت با کمی اغراق همراه است؛ با نگاهی کوتاه به رندرهای کابین و بدنه، می‌توان به طراحی فست‌بک مانند این سدان پی برد.

رندر کیا سراتو / Kia Serato Rendering 2019

مقامات کیا اعلام کرده‌اند با اینکه سراتوی جدید در طراحی به‌طور کلی از سدان اسپرت استینگر (Stinger) الهام گرفته است؛ اما ظاهر آن پخته‌ و جذاب خواهد بود. در واقع در نمای عقب این رندر که کمی عریض‌تر و عضلانی‌تر است، به‌راحتی می‌توان طراحی استینگر را مشاهده کرد. سپر عقب که کاملاً بازطراحی شده، میزبان چراغ‌های راهنما و دنده عقب است. چراغ‌های عقب که با طرحی گسسته همراه هستند، همانند استینگر از طریق نوار افتی متصل شده‌اند.

در نمای جلو، درب کاپوت طراحی جدیدی به خود گرفته است؛ این نما با دماغه‌ی جدید و چراغ‌های جلو که برخلاف نسل سوم به جلوپنجره متصل نیستند، تکمیل شده است. چراغ‌های جلو کاملاً بازطراحی شده‌اند و جلوپنجره بر اساس گفته‌ی تیم طراحی کیا، از «رویکرد جدید» این شرکت پیروی می‌کند. شاید نتوان معنی دقیق «رویکرد جدید» را به‌سادگی بیان کرد؛ ولی وجود دریچه‌های هوای بزرگ و چراغ‌های دی‌تایم روی سپر جلو، نمای جذاب و جدید فورته را تأیید می‌کنند.

رندر کیا سراتو / Kia Serato Rendering 2019

طراحی کابین نیز به‌روزرسانی شده است؛ طرح جدید داشبورد به همراه دریچه‌های هوا توربین شکل در حاشیه‌ها، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی را در بالای دریچه‌‌ی هوای افقی قرار داده است. مقامات کیا معتقد هستند که طراحی جدید کابین قالب افقی دارد، «حس آزادی» منتقل می‌کند و برای راننده و سرنشینان احساس مینیمالیسیتی به دنبال دارد.

رندر کیا سراتو / Kia Serato Rendering 2019

کیا سراتو مدل ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال جاری به‌طور رسمی معرفی می‌شود و سپس در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ در معرض عموم به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه خودروی دیترویت که با نام کامل نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی (North American International Auto Show) یا به‌اختصار NAIAS شناخته می‌شود، از تاریخ ۲۴ دی تا ۸ بهمن امسال میزبان علاقه‌مندان و فعالان دنیای خودرو خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات