دوربین گلکسی نوت 8 و ۵ نکته مهم درباره آن

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
سرانجام پس از مدت ها انتظار، گلکسی نوت ۸ با بهبودهای فراوان به خصوص در بخش دوربین و عکس‌برداری معرفی شد.
تبلیغات

آیا دوربین مهم‌ترین بخش یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید؟ پرسش قابل بحثی است؛ اما شکی وجود ندارد که انتظار از گلکسی نوت ۸ در بخش عکاسی به شدت بالا است. این فبلت نسل جدید، به عنوان پرچمدار جدید سامسونگ از بهبودهای قابل توجهی در بخش دوربین بهره می‌برد که مایل هستیم آن‌ها را در نسل بعدی آیفون نیز مشاهده کنیم.

۱. همان دوربین گلکسی اس ۸، اما دوگانه

دوربین‌های گلکسی نوت ۸، ممکن است در نگاه اول بیش از حد آشنا به نظر برسند. این موضوع به این خاطر است که سامسونگ، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۸ را با همان کیفیت، اما به صورت دوگانه به گلکسی نوت ۸ انتقال داده است. دوربین اصلی نوت ۸، همانند اس ۸، مجهز به همان فوکوس خودکار دوال پیکسل و لنزهای عریض با گشادگی دیافراگم f1.7 است

با این حال دوربین دوم تا حدودی متفاوت است. با وجود برخورداری از همان وضوح تصویر یکسان، سامسونگ این بار از یک لنز تله‌فتو با گشادگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار معمولی استفاده کرده است. همچنین امکان فیلم‌برداری با وضوح تصویر 4K نیز وجود دارد.

۲. قابلیت زوم واقعی بدون افت کیفیت

زوم اپتیکال، تاکنون در برخی از گوشی‌های هوشمند به کار رفته؛ اما قرار دادن یک سیستم لنز متحرک، تا به امروز اقدام موفقیت‌آمیزی نبوده است. در عوض، همانطور که در آیفون ۷ پلاس مشاهده کرده‌ایم، سامسونگ، داده‌های لنز عریض و لنز تله‌فتو را در نوت ۸ با یکدیگر ترکیب کرده است تا یک زوم مؤثر به‌دست بیاورد. نتیجه‌ی این کارُ زوم اپتیکال دو برابری بدون افت کیفیت و به همراه زوم دیجیتال ۱۰ برابری است.

۳. لایو فوکوس

کارکرد دیگر سیستم‌های دوربین دوگانه، خلق افکت بوکه است که اپل در آیفون ۷ پلاس، آن را حالت پرتره می‌نامد و اکنون سامسونگ نام آن را لایو فوکوس (Live Focus) گذاشته است. به طور اساسی، گوشی هوشمند می‌تواند با استفاده از داده‌های هر دو سنسور و با حفظ شفافیت پیش‌زمینه، اقدام به تار کردن پس‌زمینه‌ی تصویر کند که نتیجه‌ی آن با وجود عمق کم میدان، همانند تصویر گرفته شده با یک دوربین گران‌قیمت DSLR می‌شود.

Galaxy Note 8

آنچه افکت بوکه‌ی سامسونگ را از دیگران متمایز می‌کند، امکان کنترل و تنظیم میزان تاری تصویر است. در حالی که آیفون ۷ پلاس این مقدار را به تشخیص خود تنظیم می‌کند، سامسونگ یک منوی کشویی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن، زمانی که اقدام به ثبت تصویر می‌کنید، می‌توانید میزان تاری را به دلخواه افزایش یا کاهش دهید. علاوه بر این، می‌توانید میزان تاری تصویر را پس از ثبت آن نیز تغییر دهید.

سامسونگ، نه تنها تصویر تارشده را ذخیره می‌کند، بلکه همین کار را برای تصویر اصلی هر دو دوربین نیز انجام می‌دهد. در نتیجه، شما دو تصویر گرفته شده با لنز عریض و لنز تله‌فتو در اختیار خواهید داشت.

۴. این دوربین، در یک مورد بسیار مهم، موفق به شکست آیفون ۷ پلاس می‌شود

هیچ شکی وجود ندارد که آیفون اپل از یک دوربین بی‌نظیر و انعطاف‌پذیر بهره می‌برد. با این حال، تنها قابلیت از قلم افتاده در آن، تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر (OIS) است. با وجود اینکه لنز عریض آیفون ۷ پلاس از OIS بهره می‌برد و به صورت فیزیکی با تنظیم مکان لنز و مقابله با حرکات دست، به کاهش لرزش دوربین کمک می‌کند؛ اما لنز تله‌فتوی آن از این قابلیت بی‌بهره است.

Galaxy Note 8

در مقابل، هر دو دوربین گلکسی نوت ۸ و هر دو لنز عریض و تله‌فتو، مجهز به تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر هستند. این اقدام سامسونگ، از آنجایی که معمولا تأثیر لرزش و نوسان، هنگام زوم روی صحنه شدیدتر است، بسیار قابل درک است. این بهبود همچنین، از آنجایی که سامسونگ موفق به اجتناب از برآمدگی دوربین شده، بسیار قابل توجه است.

۵. عکاسی سلفی فراموش نشده است

با گذشت زمان، دوربین جلو برای اکثر کاربران، به اندازه دوربین اصلی اهمیت پیدا کرده است. گلکسی نوت ۸ نیز همان دوربین جلوی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را به عاریه برده است. نوت ۸ مجهز به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f1.7 و فوکوس خودکار سریع است. همانند گوشی‌های پیشین سامسونگ، اکنون می‌توانید به‌وسیله‌ی حرکت دست، اقدام به ثبت سلفی کنید.

نظر شما در مورد دوربین گلکسی نوت ۸ چیست؟                                                                                        

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات