شیائومی از افزایش ۱۸ درصدی پیش‌بینی انجام شده برای درآمد سال ۲۰۱۷ خبر داد‍

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک اعلام کرده‌اند که شیائومی به بانک‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری از افزایش ۱۸ درصدی درآمد خود برای سال ۲۰۱۷ در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه خبر داده است.
تبلیغات

به گفته‌ی منابع نزدیک، شیائومی به بانک‌ها اعلام کرده که درآمدش در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی چینی انتظار دارد در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه برای سال ۲۰۱۷، افزایش درآمدی ۱۸ درصدی تجربه کند. شیائومی در حالی شاهد افزایش درآمد خواهد بود که طی دو سال اخیر به‌صورت پیوسته شاهد کاهش فروش و در نتیجه کاهش درآمد خود بوده است.

شنیده‌ها حاکی از این هستند که شیائومی در سال ۲۰۱۷، سود خالص یک میلیارد دلاری از درآمد ۱۷ یا ۱۸ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد. انتظار می‌رود سود خالص کسب‍شده توسط شیائومی طی سال ۲۰۱۸ به دو میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بانکداران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند شیائومی با ادامه‌ی روند رو به رشد کسب درآمد خود، تا سال ۲۰۱۹ بتواند به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلاری دست پیدا کند. سخنگوی شیائومی با تأیید این موضوع که درآمد شیائومی طی سال ۲۰۱۷ از پیش‌بینی اولیه مبنی بر کسب ۱۵ میلیارد دلار بیشتر خواهد بود، در مورد احتمال عرضه‌ی اولیه سهام این کمپانی اظهار نظر خاصی نکرد. 

شیائومی در سال ۲۰۱۴ و در آخرین مرحله از جذب سرمایه، از آن زمان تاکنون بیش از ۴۶ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد؛ حال آنکه استارتاپ چینی طی دو سال بعد همواره با کاهش فروش و از این‌رو کاهش درآمد روبرو شده بود؛ به‌طوری‌که رقبای چینی نظیر هواوی، ویوو و اوپو موفق شدند این کمپانی چینی را در بازار داخلی از نظر میزان فروش پشت سر بگذارند.

شیائومی در دو سال اخیر علاوه بر فروش گوشی‌ هوشمند، فعالیت در سایر حوزه‌ها نظیر تولید لوازم خانگی و گجت‌های دیگر را نیز در دستور کار قرار داد. این شرکت طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی موفق شد جایگاه چهارم از نظر میزان فروش را از اپل بگیرد.

شیائومی همچنین فروش در شماری از کشور‌ها نظیر اندونزی، ویتنام، روسیه و امارات متحده‌ی عربی را در پیش گرفت. بر اساس منابعی که اطلاعات آن‌ها تأیید نشده، ارزش شیائومی در پایان ماه ژوئن بیش از ۵۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات