جزئیات نهایی و قیمت کیا نیرو 2018 در بازار جهانی

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروسازی کیا، کراس‌اور پلاگین هیبریدی کیا نیرو را برای سال ۲۰۱۸ با قیمت پایه‌ی ۲۸ هزار دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

کیا موتورز به‌زودی خودروی پلاگین هیبریدی نیرو را به مشتریان خود عرضه خواهد کرد. این محصول، در مدل ۲۰۱۸ به یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۸.۹ کیلووات ساعت مجهز خواهد بود. لازم است بدانید نسخه‌ی هیبریدی معمولی این خودرو که از نوع پلاگین نیست (یعنی باتری‌های آن قابلیت شارژ شدن با پریز برق ندارند و تنها با پیشرانه‌ی بنزینی خود اتومبیل شارژر می شوند)، دارای باتری‌هایی به ظرفیت ۱.۵۶ کیلووات ساعت است که ۷.۳۴ کیلووات کم‌تر از مدل پلاگین هیبریدی ظرفیت دارند. چنین عددی یک اختلاف فاحش در توانایی حرکت بدون بنزین محسوب می‌شود.

کیا نیرو

فناوری‌های جدید قیمت بالاتری دارند و به همین دلیل، قیمت مدل پلاگین هیبریدی نیرو برای سال ۲۰۱۸ از ۲۸ هزار و ۸۴۰ دلار آغاز خواهد شد که ۴ هزار و ۶۶۰ دلار بالاتر از قیمت پایه‌ی ۲۴ هزار و ۱۸۰ دلاری کیا نیروی هیبریدی استاندارد است. البته باید به این نکته اشاره کرد که گرچه قیمت پایه‌ی کیا نیرو پلاگین هیبریدی افزایش پیدا کرده است؛ اما همچنان در کلاس خود و در بین سایر خودروهای پلاگین هیبریدی و رقبا، یکی از ارزان‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید.

کیا نیرو

این خودرو به‌صورت لیزینگ (با لیزینگی که در ایران انجام می‌شود اشتباه نشود. در آمریکا لیزینگ به معنای اجاره‌ی طولانی‌مدت خودرو است) در بازار آمریکا قابل دسترسی است و می‌توان آن را به‌صورت ۳۶ ماهه و با پیش پرداخت ۱۹۹۹ دلار لیزینگ کرد و ماهیانه ۲۵۹ دلار پرداخت که در این شرایط مشتریان می‌توانند خودرو را سالیانه ۲۰ هزار کیلومتر برانند. برای مقایسه باید بدانید که لیزینگ تویوتا پریوس ماهیانه ۲۶۹ دلار هزینه دارد و اگر نسخه‌ی پریوس پرایم را بخواهید باید ۳۴۹ دلار  در ماه، هزینه کنید.

کیا نیرو

 همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این خودرو در قبال قیمت بیشتر نسبت به قبل، فناوری‍‌های بهتری ارائه می‌‌کند. در کنار باتری بزرگی که بدان اشاره شد، کیا نیرو به یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که همراه با موتور برقی ۴۳ اسب بخار، مجموعا ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی مجموعه‌ی هیبریدی این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه به سمت چرخ‌ها روانه می‌شود. به دلیل راندمان بالایی که کیا نیرو دارد، می‌تواند با هر باک مسافت ۹۰۱ کیلومتر طی کند و در زمانی حدود ۸ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

کیا نیروی پلاگین هیبریدی در تیپ‌های LX ،EX و EX پریمیوم وارد بازار خواهد شد و زمان عرضه‌ی آن، اوایل سال ۲۰۱۸ است. نسخه‌ی هیبریدی معمولی این خودرو در حال حاضر در بازار موجود و در ۴ تیپ تورینگ، FX، LX و EX قابل خرید است.

کیا نیرو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات