باتری ال جی جی 6 قابل تعویض نخواهد بود

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ال‌جی برای اینکه بتواند قابلیت ضد آب بودن به ال‌جی جی 6 اضافه کند، از بدنه‌ای استفاده کرده است که دیگر نمی‌توان باتری را تعویض کرد.
تبلیغات

ال‌جی قصد دارد در نمایشگاه MWC 2017 از پرچم‌دار جدید خود به نام ال‌جی جی 6 رونمایی کند. در این تلفن هوشمند شاهد تغییرات گسترد‌ه‌ای نسبت به ال‌جی جی 5 خواهیم بود که یکی از آن‌ها، حذف امکان تعویض باتری است. طبق گفته‌های فردی که از تصمیمات کمپانی‌ ال‌جی آگاه است؛ هدف اصلی از حذف امکان تعویض باتری، استفاده از بدنه یکپارچه است تا جی 6 بتواند در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گردوخاک در امان باشد.

خیلی از کمپانی‌های مطرح دنیا قابلیت تعویض باتری را از تلفن‌های هوشمندشان حذف کردند، اما ال‌جی به استفاده از آن ادامه داد و البته همین امر  باعث می‌شد محصولات ال‌جی نسبت به تلفن‌های هوشمند دیگر متفاوت باشند؛ اما به نظر می‌رسد ال‌جی قصد دارد طراحی‌های گذشته را کنار بگذارد و به سمت ارائه محصولی با ویژگی‌های جدید برود.

سال گذشته ال‌جی تلفن هوشمندی به نام ال‌جی جی 5 معرفی کرد که از طراحی ماژولار بهره می‌برد و به کاربر اجازه می‌داد با جدا کردن انتهای گوشی بتواند نه‌تنها به باتری دسترسی داشته باشد بلکه قطعات دیگری نیز به گوشی هوشمند خود متصل کند و از قابلیت‌های متفاوتی بهره ببرد. طراحی ال‌جی جی 5 را می‌شد یک خلاقیت و نوآوری زیبا دانست، اما با استقبال کم کاربران روبه‌رو شد.

حال به نظر می‌رسد که کمپانی ال‌جی قصد دارد طراحی پرچم‌دار جدیدش با تغییرات بسیاری همراه شود. ال‌جی در حال حاضر شرایط بدی در بازار گوشی هوشمند تجربه می‌کند. طبق مطالعات، کمپانی کره‌ای از ۵ کمپانی مطرح در زمینه تولید گوشی هوشمند خارج شده است و در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۶، توانسته تنها ۳.۹ درصد از بازار گوشی هوشمند را در اختیار بگیرد. ال‌جی در گزارش گفته است با ضرر ۲۲۰ میلیون دلاری مواجه شده که البته علت اصلی آن فروش پایین ال‌جی وی 20 و ال‌جی جی 5 است.

البته علت سقوط جایگاه ال‌جی در بازار گوشی هوشمند مشخص است. این کمپانی در زمینه فروش محصولات بالارده باید با رقبای سرسختی مانند سامسونگ و اپل رقابت کند که البته ورود گوگل با معرفی گوشی‌های پیکسل این رقابت را سخت‌تر کرده است. در زمینه تلفن‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه نیز شاهد رشد کمپانی‌های چینی هستیم که هر بار محصولاتی با قیمت مناسب‌تر و سخت‌افزار بهتر معرفی می‌کنند. تحلیلگر IDC در گزارش خود گفته است:

ال‌جی باید در بازار به دلیلی شناخته شود. آن دلیل چیست؟ چالش اصلی ال‌جی در یافتن آن است.

یکی دیگر از چالش‌های ال‌جی در ساخت ال‌جی جی 6 استفاده از تراشه جدید کوالکام است. ال‌جی قصد دارد در پرچم‌دار جدیدش از تراشه اسنپدراگون 821 به جای اسنپدراگون 835 استفاده کند که علت آن نیز مشخص است.

سامسونگ تمام موجودی‌های اسنپدراگون 835 را برای گلکسی اس 8 ذخیره کرده است و ال‌جی به‌جای صبر کردن برای عرضه ال‌جی جی 6 با تراشه اسنپدراگون 835، از تراشه اسنپدراگون 821 استفاده کرده است تا زودتر محصول خود را روانه بازار کند. این موضوع باعث می‌شود سامسونگ اولین کمپانی باشد که محصولی با تراشه اسنپدراگون 835 روانه بازار خواهد کرد.

جی 6 قرار است از بدنه‌ای با ضخامت کم و لبه‌های گرد بهره ببرد. پنل جلو نیز از جنس شیشه خواهد بود. گویا سال ۲۰۱۷ شاهد محصولات مختلفی خواهیم بود که از طراحی با بدنه جلوی شیشه‌ای، قاب فلزی و لبه‌های گرد بهره می‌برند. اپل نیز قصد دارد از این طراحی در آیفون‌ جدید خود استفاده کند.

البته با وجود حذف ویژگی‌های مختلف، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید مانند گوگل اسیستنت به ال‌جی جی 6 خواهیم بود. با این حساب بعد از گوگل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، جی 6 گوشی هوشمند بعدی است که از دستیار جدید گوگل بهره می‌برد. در کنار این دستیار هوشمند ممکن است از دستیار هوشمند الکسا نیز در جی 6 استفاده شود که به لطف آن، با محصول جدید ال‌جی بتوان دستگاه‌هایی را که مجهز به الکسا هستند، کنترل کرد.

با این حال مشخص نیست آیا الکسا در زمان عرضه ال‌جی جی 6 روی این تلفن هوشمند موجود است یا خیر و ممکن است چند ماه بعد از عرضه جی 6 برای این دستگاه عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات