بررسی آیفون SE

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
آیفون SE گوشی جدید 4 اینچی اپل است که با قیمتی ارزان‌تر از پرچمداران این کمپانی برای رقابت با اندرویدی‌های میان‌رده معرفی شده است. شاید مهم‌ترین شاخصه‌ای که آیفون SE را از رقبای اندرویدی جدا می‌کند قدرت پردازشی بالای آن باشد.
تبلیغات

آیفون SE به گفته‌ی اپل گوشی برای علاقمندان به گوشی‌های خوش‌دست چهار اینچی است. این گوشی درواقع همان آیفون ۵ اس است که ازلحاظ سخت‌افزاری و دوربین قدرتمندتر شده است و حالا قیمت پایینی نیز در زمان عرضه دارد تا با رقبای میان‌رده‌ی اندرویدی رقابت کند. بازارهای گوشی‌های پرچم‌دار به حالت اشباع نزدیک شده و از طرفی گوشی‌های میان‌رده هر چند سود کمی دارند، اما توانسته‌اند فروش بالایی را تجربه کنند. اپل نیز برای اینکه بتواند از این بازار سهمی داشته باشد گوشی جدید ۴ اینچی خود را با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار عرضه کرده است تا به‌عنوان رقیبی قدرتمند خود را مطرح کند.

هر چند گوشی آیفون SE مجهز به دوربین مورد استفاده در آیفون ۶ اس شده و البته پردازنده‌ی قدرتمند آن را نیز با خود به یدک می‌کشد تا ازلحاظ پردازشی در سطح پرچمداران باشد، اما آیا طراحی تکراری که البته مربوط به چندین سال پیش است، می‌تواند تاثیرگذاری گذشته را در بازار رقابتی امروز داشته باشد؟ در ادامه به بررسی جدیدترین گوشی هوشمند کوپرتینویی‌ها خواهیم پرداخت.

آیفون SE توسط آل‌دیجیتال دراختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد. 

طراحی

آیفون SE طراحی آشنا و البته تکراری دارد که در گذشته و در آیفون ۵ و ۵ اس نیز شاهد آن بودیم. این دو گوشی که سه سال قبل معرفی شدند ازلحاظ طراحی در زمان خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شدند. البته این استقبال نیز طبیعی بود؛ چرا که در آن زمان گوشی‌های هوشمند غالبا از جنس پلاستیک بودند و آیفون ۵ جزو معدود گوشی‌های فلزی بازار به شمار می‌رفت.

iPhone SE

اما امروزه که غالب گوشی‌های هوشمند از جنس فلز هستند و طراحی زیبایی نیز دارند، تکرار شدن طراحی چند سال قبل می‌تواند نکته‌ای منفی باشد. حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر همچنان وجود دارند و البته حالا با استانداردهای امروزی نمی‌توانیم مانند ۳ سال قبل به‌راحتی از کنار آن‌ها گذر کنیم. این حاشیه‌ها برای یک گوشی چهار اینچی بسیار زیاد بوده و حتی باعث شده‌اند تا گوشی از نمای جلو، جلوه‌ی ظاهری زیبایی نداشته باشد.

تنها تفاوت‌ ظاهری شاید به لبه‌های تراش‌خورده‌ی بدنه‌ی فلزی گوشی و وجود رنگ رزگلد خلاصه شود. البته نکته‌ی دیگر که بدون شک توجه را به خود جلب می‌کند، نبود برآمدگی در پشت گوشی است؛ چرا که در آیفون SE از دوربینی مشابه آیفون ۶ اس استفاده شده، اما برخلاف ۶ اس برآمدگی در پشت خود ندارد.

پشت دستگاه نیز همچنان از جنس فلز و اندکی شیشه است که حس خوبی در هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر می‌دهد. با اینکه شاید طراحی گوشیتکراری باشد، اما همچنان زیبا است و می‌تواند به آیفون SE فرصت خودنمایی بدهد.

همچنین باید گفت که گوشی جدید اپل بسیار خوش دست است و کار با آن با یک دست به‌راحتی انجام می‌پذیرد؛ موردی که کمتر در بازار امروز گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم و البته در بازار کنونی نیز طرفداران کمتری نیز دارد.

آیفون SE
آیفون SE
آیفون SE

بااین‌حال طراحی آیفون SE همچنان مناسب است و می‌تواند برای علاقمندان گوشی‌های چهار اینچی جذاب باشد. البته بخش بزرگی از علاقمندان به گوشی با ابعاد کوچک به احتمال زیاد آیفون ۵ و ۵ اس اپل را دارند و شاید دلیل و توجیه کافی برای این افراد برای خرید آیفون SE حداقل ازلحاظ طراحی وجود نداشته باشد. 

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت مورد استفاده در آیفون SE همان حسگر مورد استفاده در آیفون ۵ اس است. با اینکه این حسگر عملکرد خیلی خوبی دارد، اما باتوجه‌به اینکه اپل در آیفون ۶ اس حسگری با سرعت بسیار بالا استفاده کرده انتظار داشتیم در آیفون جدید نیز این اتفاق رخ دهد؛ اما اپل رو به استفاده از اجزای قدیمی آورده و حسگر کندتری را استفاده کرده است.

iPhone SE

البته بااین‌حال این حسگر همچنان سریع‌ و کارآمد است و غالبا بدون ایراد عمل می‌کند. تنظیم آن نیز بسیار سریع بوده و استفاده از آن سرعت شما را پایین نخواهد آورد.

مقایسه‌ی آیفون SE با دیگر آیفون‌ها:

iPhone SE

iPhone 6S

iPhone 6

iPhone 5S

صفحه‌نمایش

4-inch; 1,136x640 pixels

4.7-inch; 1,334x750 pixels

4.7 inches; 1,334x750 pixels

4-inch; 1,136x640 pixels

تراکم پیکسلی

326ppi

326ppi

326ppi

326ppi

ابعاد

123 x 58 x 7.6mm

138 x 67 x 7.1mm

138.1 x 67 x 6.9mm

123 x 58 x 7.6mm

وزن

۱۱۳ گرم

۱۴۳ گرم

۱۲۹ گرم

۱۱۲ گرم

سیستم‌عامل

iOS 9.3

iOS 9

iOS 9

iOS 9

دوربین

12-megapixel

12-megapixel

8-megapixel

8-megapixel

دوربین جلو

1.2-megapixel

5-megapixel

1.2-megapixel; 720p HD video

1.2-megapixel; 720p HD video

ضبط ویدئو

4K

4K

1080p HD

1080p HD

پردازنده

Apple A9 chip (64-bit) with M9 motion co-processor

Apple A9 chip (64-bit) with M9 motion co-processor

Apple A8 chip (64-bit) with M8 motion co-processor

Apple A7 (64-bit) with M7 motion processor

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

16GB, 64GB

16GB, 64GB, 128GB

16GB, 64GB,128GB

16GB, 32GB, 64GB

رم

TBA

2GB

1GB

1GB

باتری

13 hours of video playback

1,715mAh

Talk time up to 14 hours on 3G and Internet usage time up to 10 hours of 3G

Talk time up to 10 hours on 4G LTE; standby time up to 10 days

Touch ID

دارد

دارد

دارد

دارد

3D Touch

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

رنگ

Silver, gray, gold, rose gold

Silver, gold, gray, rose gold

Silver, gray, gold

Silver, gray, gold

قیمت به دلار

$399 (16GB); $499 (64GB)

$649 (16GB); $749 (64GB); $849 (128GB)

$649 (16GB); $749 (64GB); $849 (128GB)

$450 (16GB); $499 (32GB)

نرم‌افزار

در رابط کاربری و امکانات iOS 9، شاهد تغییرات جدی و اساسی نسبت به iOS 8 نیستیم. به همین دلیل تنها به تغییرات ایجاد شده در iOS 9 می‌پردازیم و اگر مایل هستید تا بیشتر در بازه‌ی امکانات نرم‌افزاری iOS بدانید بخش نرم‌افزار از بررسی آیفون 6 یا مقاله‌ی پنج بخشی معرفی تمام امکانات iOS 9 (بخش ۱ - بخش ۲ - بخش ۳ - بخش ۴ - بخش ۵) را مطالعه کنید.

iphone-se-software

در iOS 9، اپل تمرکز بیشتری روی موتور جستجوی سیستم‌عامل داشته و بهبودهای بسیاری در این زمینه ایجاد کرده و یک صفحه‌ی اختصاصی نیز برای جست‌وجو اختصاص داده است. سیری نیز همچون روال گذشته بهبود یافته و حالا باهوش‌تر شده است. مثلا سیری می‌تواند اپلیکیشن مناسب شما را براساس مکان و زمان خاص پیشنهاد دهد. حالا می‌توانید از سیری بخواهید که وقتی به خانه یا محل کار خود رسیدید مورد خاصی را به شما یاددآوری کند. ویژگی که در آیفون ۵ اس غایب بوده است.

iphone-se-software

هر چند آیفون SE دارای ویژگی لمس سه‌بعدی نیست، اما می‌توان با فشار دادن طولانی مدت صفحه‌نمایش از برخی امکانات مشابه امکانات لمس سه‌بعدی نیز بهره برد. برای مثال ویژگی‌هایی مانند بخش Live Photos در بخش دوربین و پیش‌نمایش عکس‌ها در اینستاگرام با لمس طولانی مدت صفحه‌نمایش در آیفون SE نیز حاضر هستند.

صفحه‌نمایش

آیفون SE از یک صفحه‌نمایش ۴ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش آیفون SE هنوز بسیار خوب است و تصاویر در آن به شکل طبیعی و رنگ‌ها در آن واقعی نمایش داده می‌شوند. شدت روشنایی بسیار خوب آن نیز باعث می‌شود تا به خوبی بتوان از آن در محیط‌های پرنور خارجی استفاده کرد. این صفحه‌نمایش به لطف استفاده از پنل IPS LCD زاویه‌ی دید وسیع و قابل قبولی دارد و از هر جهت که به آن نگاه کنید با تصویر تقریبا یکسانی رو‌به‌رو می‌شوید.

iPhone SE

بااین‌حال شاید باتوجه‌به وضعیت کنونی بازار انتظار داشتیم که اپل از پنل جدیدتر با رزولوشن بیشتر و البته کنتراست بهتر بهره ببرد؛ اما این گونه نشده و همچنان شاهد حضور نمایشگری مشابه آیفون ۵ اس هستیم. با این همه، صفحه‌نمایش آیفون SE همچنان خیلی خوب است و در رده‌ی قیمتی خود نیز می‌تواند با رقبای خود رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

دوربین

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون SE، ارتقای دوربین اصلی از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل است. مدت‌ها است که آیفون‌ها به دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند و ارتقای دوربین به ۱۲ مگاپیکسل پس از چند سال باعث می‌شود تا جزئیات عکس‌ها به شکل محسوسی افزایش یابد. عکس‌های گرفته شده با آیفون جدید شارپ‌تر با نویز کمتر هستند؛ بااین‌حال کیفیت عکس‌های‌ دوربین اصلی مخصوصا زمانی‌که قصد داشته باشید عکس را به اشتراک بگذارید، چندان فرقی با نسل قبل نکرده است. اپل می‌گوید که در دوربین آیفون‌های جدید فوتودیودهای حسگر را از یکدیگر جدا کرده تا عکس‌های گرفته شده با آیفون واضح‌تر و شارپ‌تر شوند.

دوربین آیفون SE

همچنین آیفون‌های جدید دارای یک لنز پنج عنصره با f/2.2 است. این گوشی برخلاف آیفون ۶ اس پلاس فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است.

دوربین جلو در آیفون SE ارتقایی را تجربه نکرده است و همچنان ۱.۲ مگاپیکسلی است. باتوجه‌به رشد روزافزون عکس‌های سلفی استفاده از سنسوری قدیمی که عکس‌های چندان مناسبی نیز نمی‌گیرد برای آیفون جدید اپل نکته‌ی منفی به شمار می‌رود که شاید نتوان به‌راحتی از آن گذر کرد. اپل برای اینکه تجربه‌ی سلفی گرفتن با آیفون، در نور کم را  نیز بهبود بخشد، از صفحه‌نمایش به‌عنوان فلش استفاده کرده است. وقتی سلفی می‌گیرید نمایشگر کاملا سفید می‌شود تا نور بیشتری به‌صورت تابیده شود؛ البته این ویژگی در آیفون ۶ اس نیز حاضر بوده است.

آیفون جدید اپل همانند آیفون ۶ اس می‌‌تواند فیلم‌های 4K بگیرد. این قابلیت مدت‌ها است در گوشی‌های دیگر بازار وجود دارد و البته همچنان چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا که هنوز تلویزیون‌های 4K رایج نشده‌اند و از طرفی فیلم‌های 4K چند برابر فیلم‌های HD فضا اشغال می‌کنند. بااین‌حال از این پس می‌توانید با آیفون نیز در رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید. البته موردی که آزاردهنده نیز هست این موضوع است که برای انتخاب این حالت فیلم‌برداری باید به منوی تنظیمات رفت و از رابط کاربری دوربین به‌طور مستقیم نمی‌توان حالت‌های مختلف را انتخاب کرد.

آیفون SE

ذکر این نکته نیز لازم است که ارتقا رزولوشن دوربین به ۱۲ مگاپیکسل باعث می‌شود تا تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با گوشی حجم بیشتری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی را اشغال کنند و از این بابت دیگر خرید نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون به هیچ کاربری پیشنهاد نمی‌شود. 

در آیفون‌ جدید می‌توان در رزولوشن 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و در رزولوشن 720p با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه فیلم‌برداری کرد. عکاسی سراسرنما (پانوراما) نیز از ۴۳ به ۶۳ مگاپیکسل افزایش یافته است. در فیلم‌برداری 4K نیز می‌توانید هم‌زمان عکس ۸ مگاپیکسلی نیز بگیرید.

در حالت کلی با اینکه آیفون SE دارای لرزشگیر اپتیکال نیست، اما تصاویر ثبت شده توسط آن بسیار خوب هستند و شاید در رده‌ی قیمتی این گوشی بهترین نیز باشند. بدون شک دوربین یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی چهار اینچی اپل است.

تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای
تصاویر دوربین آیفون SE / آیفون اس ای

بازده و عملکرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل به‌همراه آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، نسل جدید سیستم‌-روی-یک-چیپ اختصاصی خود را با نام Apple A9 معرفی کرد و حالا شاهد حضور این پردازنده‌ی قدرتمند در آیفون SE نیز هستیم.

A9 همچون گذشته ۲ هسته‌ای است؛ اما این بار به‌جای یک گیگابایت، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. از طرفی A9 توسط سامسونگ و TSMC تولید می‌شود. نسخه‌ای از A9 که توسط سامسونگ تولید می‌شود براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده و ابعاد ۹۶ میلی‌متر مربع دارد و نسخه‌ی ساخت TSMC نیز براساس لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید شده و ابعادی معادل ۱۰۴.۵ میلی‌متر مربع دارد. نباید تفاوت چندانی بین این دو نسخه وجود داشته باشد و حتی مشخص نیست که دقیقا کدام نسخه در کدام منطقه از دنیا عرضه می‌شود. به هر حال اگر شانس با شما یار باشد و آیفون جدیدی که تهیه می‌کنید به پردازنده‌ی ساخت سامسونگ مجهز شده باشد اندکی وضعیت بهتری خواهید داشت. بااین‌حال هر دو پردازنده از نظر مشخصات فنی یکسان هستند و حداکثر کلاک هر دو آن‌ها نیز یکی است.

آیفون SE

آیفون‌ها همیشه سریع بوده‌اند و آیفون‌ جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. پردازنده‌ی A9 در آیفون SE نزدیک به ۷۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل و از نظر پردازش گرافیکی نیز ۹۰ درصد بهتر شده است. این یعنی آیفون‌ها امور مختلف را حتی سریع‌تر از قبل انجام می‌دهند. بخش CPU از این SoC دارای دو هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی از نوع Typhoon است. اپل از GPU فوق‌العاده قدرتمند PowerVR GT7600 در آیفون‌ جدید ۴ اینچی خود بهره برده است. این پردازنده از سری 7XT است و از قابلیت‌های همچون مجازی‌سازی، امنیت مبتنی بر سخت‌افزار، سایه‌زن‌های هندسی و چندین قابلیت دیگر بهره می‌برد که همگی به‌معنی تجربه‌ی بازی‌ها با گرافیک بالاتر هستند. البته برای آنکه قدرت واقعی آیفون‌های جدید در رندر بازی‌ها را تجربه کنیم باید منتظر بمانیم تا بازی‌ها از فناوری‌های بکار رفته از این پردازنده‌ی گرافیکی پشتیبانی کنند. این پردازنده همچنین از DirectX 11 و OpenCL FP64 پشتیبانی می‌کند.

اپل در آیفون‌های جدید از حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe استفاده کرده است که از نظر سرعت خواندن و نوشتن داده، حتی از UFS 2.0 بکار گرفته شده در Galaxy S6 نیز عملکرد بهتری دارد. این حافظه تقریبا دو برابر سریع‌تر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی بکار گرفته شده در آیفون‌های سال گذشته عمل می‌کند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه، یکی از مهم‌ترین موارد در بازده و عملکرد کلی سیستم است.

در مجموع می‌توان قدرت پردازشی آیفون SE را بهترین گوشی هوشمند ازلحاظ پردازشی در رده‌ی قیمتی خود دانست. گوشی که در حد و اندازه‌ی پرچمداران کنونی بازار عمل کرده و به‌طور قطع از پس تمامی خواسته‌های کاربران به‌راحتی برخواهد آمد.

باتری

طول عمر باتری از مواردی بود که کاربران آیفون ۵ اس از آن ناراضی بودند؛ اما در آیفون SE شاهد افزایش حجم باتری به مقدار کمی بوده‌ایم. باتری این گوشی ۱۶۲۴ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که باتوجه‌به استاندارد گوشی‌های اندرویدی بسیار کم است. بااین‌حال ابتدا تست‌های همیشگی را روی این گوشی انجام دادیم تا معیاری از کارایی باتری گوشی در دست داشته باشید.

آیفون SE زومیت

آیفون SE قبل از اتمام شارژ باتری به‌طور کامل، می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه پخش ویدئو یا ۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه وبگردی را تضمین کند. این اعداد نشان از عملکرد بسیار خوب باتری گوشی دارند. اپل نشان داده که با وجود حجم پایین باتری، با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری می‌تواند از باتری به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

آیفون اس ای برخلاف آیفون ۵ اس شارژدهی مناسبی دارد و می‌تواند تا یک روز استفاده‌ی متوسط روزانه را تضمین کند. البته اگر کاربری سنگینی از گوشی داشته باشید در طول روز نیاز به شارژ گوشی خواهید داشت. بااین‌حال باتوجه‌به حجم باتری باید گفت که شارژدهی گوشی بهتر از حد انتظار ما بود و به نوعی ما را شگفت‌زده نیز کرد.

البته همچنان نقطه‌ی ضعف همیشگی آیفون‌ها یعنی عدم پشتیبانی از شارژ سریع در آیفون جدید نیز وجود دارد و زمان شارژ گوشی با گوشی مانند گلکسی اس ۶ برابری می‌کند؛ درحالی‌که گلکسی اس ۶ باتری با حجم ۲۵۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و البته از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با تراکم پیکسلی به مراتب بیشتری بهره می‌برد.

جمع‌بندی

آیفون SE به گفته‌ی اپل به هدف جلب نظر علاقمندان و عاشقان گوشی‌های خوش دست و کوچک، معرفی شده است. البته باور این مسئله کمی دشوار است؛ چرا که اگر واقعا علاقمندان گوشی‌های گوچک برای این شرکت مهم بودند به‌طور قطع بودجه‌ای را صرف طراحی مجدد یک گوشی کوچک‌ می‌کرد. البته از سمت دیگر نیز می‌توان گفت که این کار اپل به نوعی آزمایش بازار بوده است تا کشش فروش گوشی‌های کوچک را سنجیده و سپس با طرح‌های بیشتری به تولید گوشی در این بخش بپردازد.

 

هدف اپل هرچه که باشد طراحی تکراری آیفون SE نکته‌ای است که خیلی سخت می‌توان از آن گذر کرد؛ چرا که این گوشی هر چقدر هم که قدرتمند باشد ظاهر آن باعث می‌شود تا خرید آن به‌خصوص برای افرادی که آیفون ۵ اس دارند توصیه نشود. از طرفی قیمت آیفون نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت این گوشی نیز ۳۹۹ دلار بوده و قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن نیز ۴۹۹ دلار است. به‌طور قطع تولید گوشی ۱۶ گیگابایتی در سال ۲۰۱۶ بدون امکان افزایش حافظه‌ی کاری، بدون توجیه و غیرمنطقی است. از همه‌ی این‌ها گذشته قیمت حدود ۱.۸ میلیون تومانی این گوشی در بازار ایران در حد پرچمداران اندرویدی است و خرید آن را توجیه نمی‌کند. 

یافتن بازار هدف این گوشی کمی دشوار است. آیا اپل قصد ورود به بازار گوشی‌های میان‌رده را دارد؟ یا آیا همان‌طور که ادعا کرده این گوشی مختص عاشقان گوشی‌های کوچک ۴ اینچی است؟ نظر ما این است که اگر آیفون ۶ اس را دیده‌اید و آرزو داشتید که گوشی با همان قدرت اما در ابعاد کوچک‌تر داشته باشید می‌توان گفت که آیفون SE می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد و حتی شاید در بین گزینه‌های محدود بازار نیز بهترین گوشی هوشمند به شمار برود.

دوربین بسیار خوب و پردازنده‌ی بسیار قوی همگی مواردی هستند که آیفون اس ای را حتی به رقیبی برای گوشی‌های پرچم‌دار نیز تبدیل می‌کنند. از طرفی طراحی تکراری و دوربین سلفی ضعیف همگی مواردی هستند که می‌توانند روی تصمیم به خرید گوشی تأثیر بسزایی داشته باشند.

برای خرید آیفون SE به آل‌دیجیتال مراجعه کنید. شما می‌توانید برای مقایسه‌ی مشخصات فنی آیفون‌های جدید با رقبا، خرید ارزان‌ گوشی و اطلاع از قیمت گوشی آیفون،‌ قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی شیائومی از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

نکات مثبت

  • دوربین باکیفیت و عملکرد عالی
  •  عمر باتری بهتر از حد انتظار
  •  خوش دست بودن گوشی
  • قدرت پردازشی بالا

نکات منفی

  •  طراحی تکراری گوشی
  •  حاشیه‌های زیاد اطراف صفحه‌نمایش
  •  حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی نسخه‌ی پایه
  •  عدم امکان افزایش حافظه
  • دوربین سلفی ضعیف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات