با ۳ میانبر حیاتی اکسل آشنا شوید

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
حتی اگر زیاد با اکسل کار نکرده‌اید، اما حتما برایتان پیش‌ می‌آید که بخواهید در موقع لزوم تغییرات وقت‌گیر و زیادی را در یک سند صفحه گسترده ایجاد کنید. در ادامه چند میان‌بر مفید به شما معرفی می‌کنیم گه برای صرفه‌جویی در وقت شما بسیار مفید هستند. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

 اگر فکر می‌کنید همین الان زیاد از اکسل استفاده می‌کنید یا اینکه در آینده‌ای نزدیک استفاده‌ی شما از این برنامه زیاد خواهد شد، از همین الان یادگیری بهتر این برنامه را در نظر بگیرید و فرمول‌هایی که کار شما را بسیار بهتر می‌کنند را فرابگیرید.

اما گذشته از آن فرمول‌های سخت می‌خواهیم چند میان‌بر بسیار مفید به شما معرفی کنیم که می‌تواند در مصرف وقت شما بسیار صرفه‌جویی کند و شما را چند قدمی جلو بیاندازد.

۱. F4 برای تکرار دستور قبلی

هر کاری که با سلول قبلی انجام دادید، اکنون با فشردن دکمه F4 می‌توانید آن دستور را تکرار کنید. مثال‌ها: تغییر رنگ متن، ساخت یک خط‌کشی یا دادن فرمت خاصی به فونت‌ها یا هر چیز دیگری که با سلول قبلی انجام دادید را با فشردن F4 دوباره تکرار کنید.

۲. دکمه‌های ترکیبی Alt + H, E, A

با فشردن دکمه‌های ترکیبی Alt + H, E, A می‌توانید تمام اطلاعات مرتبط به یک سلول مانند محتوا، فرمت، لینک یا نظرات را از بین ببرید. در واقع این دکمه ترکیبی همان ریست کردن سلول است.

۳. دکمه‌های ترکیبی Alt + H, O, I

اگر می‌خواهید به صورت خودکار ستون‌ها و ردیف‌ها را تغییر اندازه دهید، با فشردن این دکمه‌های ترکیبی می‌توانید اندازه آن را با سلولی که انتخاب کرده‌اید، یکسان کنید.

با این میان‌بر‌های اکسل به راحتی می‌توانید تغییر اطلاعات درون یک سند صفحه گسترده را راحت‌تر و سریع‌تر کنید.

برای مشاهده سایر مقالات آموزشی مربوط به نرم‌افزار اکسل نظیر رسم نمودار در اکسل، به صفحه آموزش اکسل در زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات