وزیر ارتباطات: صدا و سیما سعه صدر داشته باشد

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات در مورد شکایت صدا و سیما و آپارات اعلام کرد که سیاست‌های گذشته در قبال محتواهای چندرسانه‌ای و اینکه بخواهیم مانع شویم، صحیح نیست.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتفاقات رخ داده میان صدا و سیما و آپارات واکنش نشان داد.

واعظی در این باره اعلام کرد: «در دنیای امروز راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی با سرعت پیش‌ می‌رود. OTTها و سیاست استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای هم در ایران و هم سایر کشورهای دنیا به سرعت در حال گسترش است. بنابراین سیاست‌هایی که در گذشته بوده و اینکه بخواهیم مانع شویم، صحیح نیست، بلکه باید فضا را باز کنیم که تولید محتوای سالم انجام شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «وقتی افراد از صدا و سیما برای IPTV استفاده می‌کنند، خاطرمان جمع است محتوای سالم دارد؛ البته باید سازوکاری باشد که این کار با حمایت صدا و سیما بین ارائه دهنده و این سازمان صورت گیرد و از محتوایی که متعلق به صدا و سیما است استفاده شود.»

محمود واعظی گفت: «استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای در حال رواج یافتن است و هرچه تأخیر در راه آن باشد، مردم محروم می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اولا هر چه سریعتر مرکز ملی فضای مجازی سیاست‌ تولید محتوا را به شورای عالی فضای مجازی ببرد تا در مورد آن تصیم گیری شود؛ ضمناً صدا و سیما نیز در برخورد با شرکت‌های تولید کننده محتوا که امروز پیام‌ها را به جای متن و عکس، به صورت ویدیوی برای مردم ارسال می‌کنند، سعه صدر بیشتری داشته باشد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: «سیاست‌های تولید محتوا در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی قرار ادارد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار می‌شود. امیدواریم این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و هر تصمیمی که شورا بگیرد، برای همه لازم الاجراست.»

چند روز پیش خبر شکایت صدا و سیما از سایت آپارات، آپارات کودک و سایت سینمای خانگی آپارات فیلیمو در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات