چگونه رمز عبور سند‌های Word را بشکنیم

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
وجود ویژگی رمزنگاری اسناد ورد مایکروسافت باعث می‌شود که شما از امنیت فایل Word خود تا حدود زیادی اطمنیان داشته باشید. اما زمانی که خود شما رمزعبور گذاشته شده بر روی سند Word را فراموش کنید، باید چه کار کرد؟ در این زمان تنها راه شکستن آن رمز است. در ادامه برای آشنایی با این روش با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اول از همه باید بدانید که دو نوع محافظت به وسیله رمزعبور‌ها برای یک سند ورد وجود دارد. نوع اول رمزعبور Open است که از باز شدن سند شما برای دیگر افراد محافظت می‌کند و نوع دیگر رمزعبور Edit است که از ویرایش سند Word شما توسط دیگران جلوگیری می‌کند. هر کدام از انواع این رمزعبور‌ها را فراموش کنید، در دسترسی کامل به سند به مشکل برخواهید خورد. اما خبر خوب این است که شکستن رمز اسناد Word کار سختی نیست. در ادامه طریقه شکستن هر دو نوع رمز Open و Edit را خواهید دید:

بخش اول: چگونه رمز یک سند را برای «انجام ویرایش» بشکنیم

اگر نمی‌توانید سند ورد باز شده را ویرایش کنید، قطعا این ویژگی توسط یک رمزعبور محدود شده است.

قدم اول: یک سند خالی ورد جدید بسازید.

قدم دوم: در نوار ابزار بر روی دکمه/بخش Insert کلیک کنید. منوی کشویی Object را بیابید و انتخاب کنید، در نهایت بر روی Text from File کلیک کنید.

قدم سوم: به مسیر سند وردی که ویرایش آن توسط رمز عبور محدوده شده بروید و آن را درون سند ورد جدیدی که ساخته‌اید درج (Insert) کنید.

بخش دوم: چگونه رمز یک سند را برای «باز شدن» بشکنیم

اگر رمز عبور از نوع «باز شدن» سند ورد را فراموش کرده‌اید و نتوانید اینگونه اسناد را به طور کلی باز کنید باید با کمی حوصله بیشتر این آموزش را دنبال کنید. خوشبختانه ابزاری مخصوص اینکار توسعه داده شده که  iSumsoft Word Password Refixer نام دارد و شکستن رمز فایل‌های ورد Open را بسیار ساده می‌کند.

قدم اول: دانلود و نصب

نرم‌افزار  iSumsoft Word Password Refixer را دانلود و در سیستم خود نصب کنید.

قدم دوم: سند ورد محافظت شده با رمزعبور را اضافه کنید

Add-password-encrypted

بر روی دکمه Open در نرم‌افزار کلیک کنید. به  مسیر سند وردی که توسط رمز عبور محافظت شده بروید. آن را انتخاب و در نهایت به نرم‌افزار  Word Password Refixer اضافه کنید.

قدم سوم: انتخاب نوع رمز عبور

attack-type

نرم‌افزار Word Password Refixer قادر است چهار نوع رمز عبور Brute-force ،Mask ،Dictionary و Smart را مورد شناسایی قرار داده و قفل آن را بشکند. انتخاب نوع رمز عبور مناسب کمک خواهد کرد تا رمز سند ورد با سرعت بیشتری کرک شود. از سایت این نرم افزار می‌توانید بیشتر درباره انواع رمز‌های عبور آشنا شوید.

قدم چهار: شروع به شکستن رمز کنید

Start-crack

با کلیک بر روی دکمه Start برنامه خیلی زود رمز سند ورد شما را از بین خواهد برد.

پس از انجام این چهار قدم نرم‌افزار در سریع‌ترین زمانی که می‌تواند رمز سند را می‌کشند و رمز صحیح را به شما نمایش می‌دهد. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید، یادداشت رمز عبور صحیح و استفاده از آن برای باز کردن سند محافظت شده است.

cracked-successfully

توجه داشته باشید: اگر فرمت سند ورد شما doc. باشد، راه‌ حل دیگری نیز در اختیار خواهید داشت. با استفاده از نرم‌افزار  iSumsoft Word Password Remover به سادگی می‌توانید رمز عبور سند ورد را حذف کنید و آن را بدون هیچگونه رمزی باز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات