زوم‌اپ: SoundHound؛ یک دستیار خوب برای پیدا کردن نام آهنگ‌های مورد علاقه شما!

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال گوش دادن به یک ترانه، سرود یا موسیقی هستید و دوست دارید بدانید نام قطعه پخش شده چیست، چه کسی آن را ساخته و کدام خواننده آن را اجرا کرده است؟ SoundHound اپلیکیشنی است که به همین منظور ساخته شده است. در زوم‌اپ امروز قصد داریم شما را با این اپلیکیشن کارآمد آشنا سازیم.
تبلیغات

پس از معرفی اپلیکیشن Shazam بسیاری از طرفداران دنیای فناوری شگفت زده شدند. این اپلیکیشن می‌توانست نام ترانه، آهنگساز و خواننده اثر را در مدت زمان کوتاهی تشخیص داده و اطلاعات تکمیلی را به شما نمایش دهد. برای کار کردن با آن نیز کافی بود گوشی یا تبلت را نزدیک تلویزیون یا پخش کننده موسیقی قرار دهید و دکمه‌ی شنیدن را لمس کنید، پس از چند ثانیه اطلاعات تکمیلی به شما ارائه می‌شد.

با وجود اینکه شازم یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی خودش است، اما این اپلیکیشن در پیدا کردن بسیاری از ترانه‌های ایرانی و پارسی ناتوان است. این موضوع به خصوص در مواردی که آهنگ مربوط به چند سال پیش باشد خود را بیش از قبل نمایان می‌سازد.

SoundHound را می‌توان نمونه‌ی قدرتمند اپلیکیشن‌های تشخیص آهنگ دانست. این اپلیکیشن توانایی زیادی در تشخیص و یافتن اطلاعات مربوط به آهنگ‌های ایرانی دارد. علاوه بر موسیقی ایرانی می‌توان اطلاعات کاملی از موسیقی‌های سراسر جهان را با استفاده از ساند‌هاند به دست آورد.

پایگاه داده‌ی این اپلیکیشن تقریبا کامل بوده و هر روز نیز در حال بروزرسانی است.

هنگامی که وارد محیط اپلیکیشن شوید یک دکمه‌ی بزرگ به رنگ نارنجی را مشاهده خواهید کرد. این دکمه ایفاگر نقش اساسی ساندهاند است. برای شروع کافی است گوشی را به منبع پخش کننده‌ی موسیقی نزدیک کرده و سپس بر روی این دکمه تپ کنید. در صورت یافتن اطلاعات مربوط به موسیقی، اپلیکیشن اقدام به نمایش آن خواهد نمود.

زمان مورد نیاز برای پردازش اطلاعات در ساندهاند نیز چیزی بین 3 تا 10 ثانیه است. برای استفاده از ساندهاند باید به شبکه‌ی اینترنت متصل باشید.

ساندهاند برای سیستم‌های عامل ویندوزفون، اندروید و iOS به طور رایگان عرضه شده و می‌توانید نسخه‌ی مناسب با گوشی یا تبلت خود را از طریق لینک‌های زیر دریافت کنید:

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات