گزارش زومیت از اختتامیه مسابقه اعجوبه های ایرانی آپارات

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مطالعه 5 دقیقه
روز گذشته مراسم اختتامیه‌ی اولین دوره‌ی مسابقه اعجوبه ایرانی در مقرر آپارات برگزار شد. در این مراسم که با حضور خبرنگاران، مدیران آپارات و داوران مسابقه فرهاد اصلانی، سروش صحت، سالار عقیلی، احسان علیخانی و مزدک میرزایی برگزار شد، نفرات برتر هر شاخه از مسابقه معرفی شدند. در ادامه‌ی مطلب گزارش زومیت از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

در ابتدای مراسم، محمد جواد شکوری، مدیر آپارات، اطلاعات کلی را در باره‌‌ی مسابقات بیان کردند. این مسابقه که برای اولین بار در ایران به صورت سراسری با حمایت رایتل برگزار شد حواشی بسیاری با خود به همراه داشت و مردم از نقاط مختلف کشور برای نشان دادن استعدادهای خود ویدیوهای مختلفی را آپلود کردند.

شکوری تعداد ویدیوهای آپلود شرکت داده شده در این مسابقات را ۳۲۷۹ مورد و بازدید از آن‌ها را ۲ میلیون بار اعلام کرد. هدف اصلی از برگزاری مسابقه‌‌ی اعجوبه‌های ایرانی، شناسایی استعدادها و به نمایش گذاشتن توانایی‌های آن‌ها بوده است. آپارات قصد دارد دوره‌های بعدی این مسابقات را با بکار گیری تجربیات بدست آمده از دوره‌‌ی اول برگزار کند. شکوری در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که ویدیوها از مناطق مختلف کشور حتی نقاطی که امکانات کمی در اختیار دارند مثل روستاها آپلود شده بودند.

aparat-contest-3

دوره اول از مسابقات اعجوبه‌های ایرانی در فاصله‌ زمانی ۲۰ شهریور تا ۲۷ مهرماه برگزار شد و سپس داوران مسابقات که از افراد سرشناس در حوزه‌های خود بودند خواسته شد تا ویدیوها را بررسی کرده و بهترین گزینه از دیدگاه خود را انتخاب کنند.

ویدئوهای منتخب داوران را در زیر ببینید:

برترین استعداد های عجیب

داور: آقای احسان علیخانی

aparat-contest-1

نفر اول: لادن جان‌نسار

نفر دوم: منصور نادری (منصور تک‌چرخ!)

نفر سوم: سید محمد رضا جزء مومنی از  دامغان

برترین استعداد های حرکات ورزشی

داور: آقای مزدک میرزایی

aparat-contest-8

نفر اول: زهرا بیرامی، ژیمناستیک کار ۴ ساله

نفر دوم: سارا غزوی از اصفهان

نفر سوم: پویا فیروز   از ایلام

خوانندگی

داور: آقای سالار عقیلی

aparat-contest-9

نفر اول: مزدک حاجی رسولی از سنندج

نفر دوم: حسن رامه  از تهران

نفر سوم:  مهدی محمدی فرد  از تهران

بازیگری

داور: آقای فرهاد اصلانی

aparat-contest-7

نفر اول : ابوالفضل خسروی از تهران

نفر دوم: سالار اکبری از تبریز

نفر سوم : ایمان خشنودی از نیشابور

طنز

داور: آقای سروش صحت

aparat-contest-10

نفر اول: خوش نظر  از تهران

نفر دوم: مصطفی پیرویسی   از کرج

نفر سوم: جواد داداش زاده  از رشت

  در انتهای مراسم از داوران درخواست شد تا نظر خود را در باره‌ی نحوه‌ی انتخاب و کم و کیف مسابقه بیان کنند. فرهاد اصلانی گفت که ۵۲۵ ویدیو را بررسی کرده که ۹۰ درصد آن‌ها از تهران شرکت کرده‌ بودند. اکثر شرکت‌کنندگان نیز مرد بوده‌اند. او انتظار داشته که خانم‌های بیشتری در این مسابقات شرکت کنند و استقبال بیشتری بشود. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که با بررسی ویدیوها شرکت داده شده در این مسابقه می‌توان تحلیل‌های اجتماعی بسیار خوبی کرد.

احسان علیخوانی بلاتکلیف‌ترین شاخه‌ را شاخه‌ی خود دانست و گفت که انتخاب در این شاخه مشکل بوده است. او گفت که استعدادهای بسیاری در این مسابقات شرکت کردند و شاید از دیدگاه دیگران انتخاب‌های بهتر از آنچه من انتخاب کردم وجود داشته باشد، از این بابت از افرادی که فکر می‌کنند اثر آن‌ها انتخاب بهتری بوده،‌ معذرت خواهی کرد. احسان علیخوانی از آپارات خواست که تلاش کند استعدادهای شناخته شده در این مسابقات حمایت شوند چرا که اگر از این استعدادها حمایت نشود سرخورده خواهند شد.

aparat-contest-6

مزدک میرزای گفت که انتظار بیشتری از مسابقات داشت چرا ایران در حوزه‌ی ورزش استعدادهای بسیاری دارد مخصوصا ورزش‌های انفرادی و او انتظار داشت تا شاهد اثرهای برجسته‌تری باشد. او همچنین گفت مسابقه‌ی اعجوبه‌های ایرانی بار دیگر به خوبی نشان داد که مردم در برخی از نقاط کشور با کمبود شدید امکانات روبرو هستند و شاید همین مسابقه باعث شود تا مسولین به این موضوع توجه بیشتری کنند.

سالار عقیلی هم انتظار حضور پر رنگ‌تر استعدادها را داشت و پیشنهاد داد که آپارات این مسابقات را بصورت تلویزیونی نیز برگزار کند. چرا که به اعتقاد او بسیاری از مردم به اینترنت دسترسی ندارند و نمی‌توانند مسابقه را دنبال کنند. او باور دارد که این مسابقه باید ادامه داشته باشد و علاوه بر آن بستری فراهم شود که استعدادها حمایت شوند. عقیلی گفت که برد و باخت اصلا مهم نیست و ملاک اول دومی نیست. مهم این است که استعدادها شناخته شوند.

aparat-contest-2

سروش صحت گفت افراد انتخاب شده در تمام شاخه‌ها را لایق این جایگاه می‌داند و به اهمیت این بستر که بتوان از طریق آن استعدادها را شناسایی کرد پرداخت. سروش صحت به این موضوع اشاره کرد که برای گشف استعداد موارد مختلفی از جمله شانس، دانش و حتی پارتی نیاز است و برنامه‌هایی مثل اعجوبه‌های ایرانی به استعدادهای ناشناخته کمک می‌کند تا خود را مطرح کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات