همه آنچه از نسل سوم آیپد باید بدانید

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
مطالعه 13 دقیقه
آیپد ۳ به چه شکل خواهد بود چه امکاناتی خواهد داشت و از چه سخت‌افزار و نرم‌افزاری بهره خواهد برد؟
تبلیغات

پس از معرفی آیپد در چهارشنبه هفته گذشته، به بسیاری از سوالات و گمان‌های مشتاقان در قالب شایعاتی که جمله آنها به حقیقت پیوستند٬ پاسخ داده شد و البته نه به همه آنها. حالا دیگر احتیاجی به حدث و گمان نداریم و به یقین می دانیم که ایپد نسل سوم اپل از یک نمایشگر جذاب و خارق‌العاده، پردازنده گرافیکی قدرتمندتر، دوربین بهتر، شبکه نسل چهار و دستیار صوتی بهره می‌برد.

همانطور که احتمالا با زومیت در پوشش زنده (به صورت نوشتاری و عکس) همراه بوده‌اید اطلاعات خوبی از آیپد جدید به دست آورده‌اید. اما ما تصمیم داریم در این مقاله تمامی اطلاعاتی را که در مورد آیپد نسل سوم از منابع مختلف و مطمئن بدست آورده‌ایم را یکجا و بصورت طبقه‌بندی شده در اختیارتان قرار دهیم. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

علیرغم خبرهایی که تا چند روز پیش در خصوص این محصول در اینترنت منتشر می‌شد، این آیپد به جای iPad 3 و یا iPad HD فعلا بدون هیچ نام خاصی و با عنوان New iPad شناخته می‌شود. پس فعلاً ما هم آن را با نام آیپد جدید می شناسیم. البته هنوز بسیاری معتقدند که در زمان ورود کالا به بازار اپل نسل سوم آیپد را با نام iPad HD روانه بازار می‌کند.

رزولوشن صفحه نمایش آیپد جدید چقدر است؟

اولین و مهمترین تغییری که در آیپد جدید نسبت به آیپد 2 مشهود است، صفحه نمایش آن است. همانطور که اکثر پیش‌بینی‌ها از صفحه نمایش Retina حکایت داشت، اپل در آیپد جدید خود از این صفحه نمایش و با رزولوشن بسیار بالا استفاده کرد. اپل تلاش کرد از فلسفه خود در آیفون 4 مبنی بر آنکه پیکسل‌های تصویر آنقدر کوچک باشند که از نگاه کاربران قابل تمایز نباشند در آیپد نسل جدید هم استفاده کند. حقیقتا صفحه نمایشی ۹.۷ اینچی Retina با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و چگالی پیکسلی 264ppi (پیکسل بر اینچ) مانند الماسی بر پهنه این تبلت می‌درخشد.

حتی تصور داشتن وسیله‌ای با این چگالی پیکسلی و کیفیت بالای همیشگی اپل و البته به بزرگی 9.7 اینچ ساعت‌ها توجه و علاقه من را به سمت خود کشانده بود. برای اینکه دید بهتری داشته باشید به تلویزیون های 40 اینچی یا حتی بالاتر ولی با رزولوشن تصویر 1920 در 1080 فکر کنید از آن طرف تصور کنید که وسیله ای فقط با اندازه تقریبی 10 اینچ، رزولوشنی 1.5 برابر تلویزیون های HDTV داشته باشد، اینجاست که فناوری به رخ کشیده می‌شود. صفحه نمایش Retina آیپد جدید 3.1 میلیون پیکسل را در خود جای داده است و این رقم حتی از یک تلویزیون Full HD یک میلیون پیکسل بیشتر است.

البته در کنار همه این ها اپل ادعا کرده است که آیپد جدید از نظر اشباع رنگی 44 درصد بهتر از آیپد 2 عمل می‌کند و این بدین معناست که کیفیت تصویر و دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این نمایشگر ارتقاء چشم گیری داشته‌اند.

همانطور که گفته شد چگالی پیکسلی نمایشگر آیپد جدید 264ppi (پیکسل در اینچ) است که اندکی از آیفون‌4 با چگالی پیکسلی 326ppi کمتر است ولی شک نکنید که این مقدار تفاوتی در تجربه استفاده از این دو نمایشگر برای شما نخواهد داشت. تازه به دلیل آنکه کاربران معمولا تبلت‌ها را در فاصله دورتر نسبت به تلفن نگاه می کنند، برتری به سمت آیپد جدید سنگینی می‌کند. به نظر من، نگاه به نمایشگری با چگالی حتی کمتر از این ولی در سایز 10 اینچ بسیار جذاب‌تر از یک صفحه نمایش 3.7 اینچی ولی با چگالی پیکسلی بالاتر است. بی شک اپل در صفحه نمایش آیپد جدید سنگ تمام گذاشته و توانسته دقیقا خاطره نمایشگرهای AMOLED سامسونگ را در بدو پیدایش و استفاده در گوشی‌های این شرکت برای من زنده کند.

screen_compare

سامسونگ در آن زمان به درستی فهمیده بود که صفحه نمایش یک وسیله همراه تاثیر دوچندانی در جذب مخاطبان دارد و این کار را با روش خودش به خوبی انجام داد. اپل نیز با استفاده از رتینای خود در آیفون 4 بر این فرضیه صحه گذاشت. البته اپل افتخاراتش را به همین جا ختم نکرده و اعلام داشته است که صفحه نمایش آیپد جدید بهترین صفحه نمایش موبایل است که تاکنون عرضه شده است! هر چند که این ادعا در مورد تبلت های دیگر صحیح است اما در مقایسه با نمایشگر تلفن‌های هوشمند هم اکنون صفحه نمایش‌های با تراکم  و کنتراست بالاتر وجود دارد.

آیا برنامه‌های کنونی آیپد می‌توانند با این رزولوشن تصویر به درستی کار کنند؟

اپل گفته است برنامه‌های فعلی آیپد به خوبی با این صفحه نمایش کار می‌کنند و اگر به روز شوند که بهتر هم می‌شود. به همین منظور اپل تمامی برنامه‌های خود که در آیپدهای قبلی استفاده می‌شدند را برای این نمایشگر به روز کرده است از جمله : iWork، iMovie، Remote و همچنین برنامه محبوب و کاربردی iPhoto که در کنفرانس چهارشنبه به خوبی به آن پرداخته شد. با اینکه به اندروید و گوگل بسیار علاقه دارم ولی راز موفقیت اپل دقیقا در همین اکوسیستم و پشتیبانی صحیح نرم افزاری است. اندروید با سعی و خطا و عوض کردن هزار راه رفته و نرفته نتوانست تا قبل از اندروید 4، سیستم عاملش را به درستی برای تبلت‌ها بهینه کند، برنامه‌ها که پیشکش. تازه بدتر آنکه خیلی از تبلت‌ها به اندروید 4 به روز نمی شوند. 

آیا صفحه نمایش آیپد جدید به حساسیت فشار یا بازخورد لمسی مجهز است؟

خیر٬ بر خلاف تعداد زیادی از شایعات مطرح شده، هیچ یک از این ویژگی‌ها درآیپد جدید استفاده نشده است. با همه این‌ها آیپد جدید همانند آیپد 2 از شتاب‌سنج خود برای اندازه گیری میزان فشار وارده بر روی صفحه نمایشش بهره می‌برد و از این اطلاعات به منظور بالا بردن کارایی برنامه‌هایی مثل GarageBand استفاده می‌کند. 

آیا دوربین آیپد جدید نسبت به دوربین ضعیف و ناکارآمد آیپد 2 پیشرفتی داشته است؟

دوربین جلویی که بیشتر برای ویدیو-چت کاربرد دارد و کیفیت VGA آن تغییری نکرده است. اما دوربین پشت دستگاه دچار تغییرات محسوسی شده است. با آنکه از نظر ظاهری آیپد جدید با نسل قبلی‌اش تفاوتی نکرده ولی سنسور 5 مگاپیکسلی آن زلزله ای در پشت دستگاه ایجاد کرده است.

camera_extrusion_105

اپل دوربین جدید آیپد را iSight نام گذاری کرده است. این دوربین قدرتمند ۵ مگاپیکسلی از همان تکنولوژی ۵ عنصری که پیش از این در iPhone 4S استفاده شده‌ بود بهره می‌برد. دوربین آیپد 2 قادر بود عکس و ویدیو با کیفیت 720p شکار کند حال آنکه آیپد جدید قادر است عکس‌ با کیفیت 5 مگاپیکسل را به کاربرانش هدیه کند. البته کیفیت عکس‌های گرفته شده با آیپد جدید به خوبی دوربین ۵ مگاپیکسلی آیفون 4 نیست.

بنا بر ادعای اپل دوربین آیپد جدید دارای قابلیت‌های جدید از جمله فیلتر هیبریدی اینفرارد، قابلیت تشخیص چهره ، Exposure ، فوکوس اتوماتیک ، لرزش گیر خودکار، کاهنده نویز تصاویر در حالت نور کم و ویژگی‌های دیگری که امروزه در هر گوشی هوشمندی یافت می شوند٬ است. ولی آنچه که از عکس های گرفته شده با این دوربین مشخص است، کیفیت بسیار بالای آن ها در مقایسه با دوربین‌های 5 مگاپیکسلی رایج است. اپل توانسته به یک روش پایدار و مدرنی در نحوه پردازش تصاویر دست یابد که کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط محصولاتش را در سطح بالاتری نسبت به دیگر رقبایش نگاه می دارد و همه این‌ها بدون صرف اعتبار از برندهایی مثل کارل زایس و... صورت می گیرد.

حافظه RAM آیپد جدید چقدر است؟

در صفحه مشخصات این محصول و همچنین معرفی چهارشنبه شب حرفی از حافظه رم آیپد زده نشد. البته از منابع موثقی شنیده‌ایم که قرار است اپل از حافظه یک گیگابایتی برای محصول جدیدش استفاده کند به خاطر داشته باشید که آیپد ۲ دارای 512MB حافظه RAM است. به هر حال به زودی این مهم روشن خواهد شد.

آیپد جدید از چه پردازنده ای استفاده می کند؟ پردازنده گرافیکی چه تغییری کرده است؟

آیفون 4S و آیپد 2 هر دو مجهز به پردازنده A5 هستند ولی در نسل سوم آیپد٬ به لطف پردازنده A5X تغییرات بزرگی در زمینه سرعت پردازش ایجاد شده است. A5X در واقع ترکیبی از یک پردازنده دو هسته‌ای برای محسابات غیرگرافیکی و یک واحد پردازش گرافیک 4 هسته ای است.

performance

بنا بر نتایج ارایه شده توسط اپل، A5X از تراشه مشهور و رایج Tegra 3 نزدیک به چهار برابر سریع تر عمل می کند. البته این نتایج فعلا فقط در حد ادعا است و اصلا مشخص نیست که اپل با چه معیاری این آمار را به دست آورده است. جالب اینکه در همایش معرفی آیپد جدید به جز Tegra 3، اندروید و سامسونگ نیز از کنایه های غرور آمیز اپل در امان نماندند. علاوه بر این‌ها افزایش قدرت پردازنده گرافیکی آیپد جدید به توسعه دهندگان نرم افزاری اجازه می‌دهد تا جزییات گرافیکی بیشتری را در نرم افزارهای خود بگنجانند و بدین ترتیب٬ لذت استفاده از نمایشگر فوق العاده این وسیله را در اختیار کاربران قرار دهند.

آیا آیپد جدید از شبکه های 4G/LTE پشتیبانی میکند؟

همانند قبل، آیپد جدید در مدل‌های مختلفی شامل مدل‌های Wi-Fi تنها و یا Wi-Fi+4G به همراه شبکه های ارتباطی مختلف عرضه می شود. آیپد جدید قادر است در مدل های مجهز به شبکه‌های ارتباطی از 4G/LTE در کنار 3G حمایت کند.

باتری آیپد جدید با اضافه شدن شبکه 4G/LTE و نمایشگر Retina چگونه عمل می کند؟

آنچنان که اپل می گوید باتری این وسیله می‌تواند هنگام کار با Wi-Fi، تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک نزدیک به 10 ساعت و همچنین هنگام استفاده از 3G نزدیک به 9 ساعت دوام بیاورد. پس به دلیل تجهیز آیپد جدید به نمایشگر بهتر و پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی پر مصرف‌تر و پردازنده قویتر و پرمصرف تر، می توان نتیجه گرفت که باتری قدرتمندی بر روی تبلت جدید اپل نصب شده است. اما چگونه اپل توانسته با ثابت نگاه داشتن طول و عرض و افزایش اندک ضخامت آیپد جدید (حدود 0.6 میلیمتر) نسبت به آیپد 2 ٬ اینچنین در زمینه باتری دستگاه موفق عمل کند؟

شاید به نظر نرسد ولی باتری آیپد جدید فضای بیشتری را در داخل دستگاه اشغال کرده است که همین باتری بزرگتر موجب شده که آیپد جدید نزدیک به 50 گرم سنگینتر از نسل پیشینش شود. اپل گنجایش این باتری را 42.5 وات بر ساعت در مقایسه با باتری 25 وات بر ساعت آیپد 2 اعلام کرده است. به هر حال افزایش شارژ باتری از آنجایی که یک پردازنده چندهسته ای و صفحه نمایشی به این بزرگی در این گجت وجود دارد و مخصوصاً به علت شبکه 4G یک نگرانی هواداران اپل برای آیپد جدید بود که اپل خیال همه را راحت کرد.

اپل در زمینه hotspot شخصی چگونه عمل کرده است؟

آیپد جدید به نرم افزاری مجهز شده تا بتواند یک شبکه شخصی را ایجاد و تنظیم کند درست همانند قابلیتی که در آیفون 4 و 4S و تمام ابزارهای اندرویدی وجود دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا اینترنت آیپد را با پنج وسیله دیگر به طور همزمان به اشتراک بگذارند. 

خواندن مقاله را در صفحه دوم ادامه دهید.

آیا همانند قبل برای استفاده از FaceTime به شبکه Wi-Fi نیاز است؟

اپل از تغییر خاصی در این برنامه خبر نداده و به نظر می‌رسد همانند قبل کاربران برای برقراری یک مکالمه تصویری به استفاده از Wi-Fi محدود می‌شوند.

آیا اپل اقدامی در استفاده از بلوتوث 4 انجام داده است؟

آنچنان که انتظار می‌رفت شاهد نسخه چهارم فناوری بلوتوث در آیپد جدید خواهیم بود، کاری که اپل آن را قبلا در آیفون 4S انجام داده بود. بلوتوث 4 از تمام ویژگی‌های بلوتوث 2.1 که در آیپد 2 استفاده شده بود پشتیبانی می کند٬ به همین منظور می توان از تمام لوازم جانبی سازگار با بلوتوث 2.1 در این وسیله نیز استفاده کرد.

بلوتوث 4 پروتکل جدیدی به نام Bluetooth Low Energy ( بلوتوث با مصرف پایین) به نسخه‌های قبلی اضافه کرده که به دیگر وسایل سازگار اجازه می‌دهد با صرف انرژی بسیار کمتری به تبادل اطلاعات بپردازند. این ویژگی در محصولات ورزشی و پزشکی مثل اندازه‌گیر ضربان قلب یا اندازه گیر قند خون بسیار مفید است.

آیا می توان اسپیکر آیپد جدید را بهتر از قبل دانست؟

متاسفانه فرصت آنکه اسپیکرهای این وسیله را از نزدیک امتحان کنیم پیش نیامد، ولی بر اساس آنچه که تا به حال شنیده‌ایم، قدرت خروجی اسپیکرهای آیپد جدید به آنچه که در آیپد 2 دیده بودیم بسیار نزدیک است.

آیا باز هم از داک چند منظوره در این آیپد استفاده شده است؟

بله دقیقا آیپد جدید نیز مثل دیگر محصولات همراه اپل به سوکت 30 پین مجهز است و استفاده از کابل‌های مجهز به این سوکت تنها راه ممکن به منظور اتصال به آیپد است.

آیا تغییر سخت افزاری دیگری به جز مواردی که ذکر شد در آیپد جدید رخ داده است؟

حقیقتا نه. آیپد جدید در موارد دیگر بسیار به آیپد 2 شبیه است. از نظر طراحی ظاهری٬ ابعاد و وزن نیز بسیار شبیه به نسخه های قبلی است. ولی صفحه نمایش جدید آن٬ هوش و حواس من را به خود مشغول کرده است. به قولی ندیده عاشقش شده ام.

از نظر نرم‌افزاری چه تغییراتی صورت گرفته است؟ آیا دستیار دوست داشتنی Siri هم‌نشین کاربران آیپد جدید خواهد شد؟

پس از آیفون 4S و معرفی دستیار مجازی Siri که همگان را به تحسین واداشت٬ انتظار داشتیم اپل در نسل جدید آیپد خود نیز از سیری استفاده کند اما تنها چیزی که از سیری برای آیپد جدید قرار داده شده است یک دکمه میکروفون مانند در کی‌برد مجازی آیپد است که وظیفه تبدیل گفتار به نوشتار را به عهده دارد که البته کار تایپ را بسیار راحت‌تر می‌کند.

سیری از زبان‌های انگلیسی امریکایی، انگلیسی بریتانیایی، استرالیایی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی پشتیبانی است. به نظر می رسد به دلیل آنکه Siri به اتصال دائم به اینترنت نیاز دارد و این مورد بیشتر در تلفن‌های همراه قابل تحقق می‌باشد اپل فعلا از به کارگیری آن در آیپد جدید صرف نظر کرده است.

آیا تغییر نرم افزاری خاص دیگری صورت گرفته است؟

تغییرات صورت گرفته بیشتر جزیی و در راستای بهبود و تکامل نرم افزارها بوده اند و تفاوت مشهودی دیده نمی شود. این تغییرات هم بیشتر در قالب iOS 5.1 که بر روی آیپد جدید نصب شده صورت گرفته اند. امکان حذف عکس‌ها در Photo Stream، مشخص کردن چهره‌ها و علامت‌گذاری آن با فناوری تشخیص چهره، طراحی دوباره رابط کاربری دوربین، پلی لیست هوشمند برای iTunes، بهبود صدا برای پخش فیلم ، کنترل سرعت پخش و رفع مشکلاتی که موجب مصرف زیاد باتری می‌گردید، از جمله تغییرات نرم افزاری صورت گرفته می باشد.

آیا امکان استفاده از پوشش هوشمند (Smart Cover) در آیپد جدید میسر است؟

بله در آیپد جدید نیز از ویژگی‌های مغناطیسی لازم برای انطباق با کاور هوشمند استفاده شده و به همین منظور مدل‌های جدیدی از این کاور توسط اپل طراحی و آماده عرضه می‌باشند. البته با اینکه اپل کاورهای هوشمند جدید را متفاوت از کاورهای عرضه شده برای آیپد 2 اعلام کرده است ولی در وب‌سایت اپل اعلام شده که امکان استفاده از کاورهای جدید برای هر دو آیپد محیا است. به نظر می‌رسد کاورهای قبلی اپل می تواند برای آیپد جدید نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آیا در نهایت آیپد جدید با نام آیپد 3 عرضه می‌شود؟

overview_bucket_retina

در حقیقت نه. به هر دلیلی اپل نام این وسیله را علنا آیپد جدید (The New iPad) نامید و این دقیقا همان نامی است که برای اولین بار به تبلت این شرکت اطلاق گردید. به نظر می‌رسد تعدادی با این نحوه نام گذاری مشکل دارند و آن را گیج کننده و فاقد یک روند مشخصی می‌دانند. البته اپل برای متمایز کردن آیپد جدید از اولین آیپد در صفحات اینترنتی خود، از آن به عنوان نسل سوم آیپد یاد می کند ولی به هر حال فعلا این دستگاه با نام عمومی آیپد شناخته می شود.

آیپد جدید با چه مشخصات سخت افزاری و با چه قیمتی عرضه می شود؟

پس از پرحرفی ما در بیان ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری این وسیله٬ نوبت به اعلام قیمت و زمان عرضه رسیده است. آیپد جدید قرار است در ۱۶ مارس یعنی ۲۵ اسفند (البته دیروز اپل اعلام کرد که ۳ روز عرضه آیپد را به عقب انداخته و در ۱۹ مارس وارد بازار می‌شود) با همان قیمت سابق آیپد 2 وارد بازار شود؛ بنابراین آیپد جدید مدل WiFi تنها، با قیمت‌های 499، 599 و 699 دلار به ترتیب برای مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی و مدل WiFi+4G با قیمت‌های 629، 729 و 829 دلار به ترتیب برای مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. ضمناً همان طور که انتظار می رفت آیپد 2 مدل 16 گیگابایتی با 100 دلار کاهش قیمت به قیمت 399 دلار برای مدل WiFi و 529 دلار برای مدل WiFi + 3G در دسترس قرار خواهد گرفت.

از AppleCare+ جدید اپل برای آیپد چه خبر؟

AppleCare+ که در پاییز گذشته به همراه آیفون 4S معرفی شد٬ در واقع بیمه برای پوشش خسارت‌های تصادفی را پوشش می دهد. پیش از این سرویس AppleCare بدون + برای محصولات اپل وجود داشت اما این گارانتی از خسارت ناشی از ضربه خوردن به ابزار پشتیبانی نمی کرد.

همراه با AppleCare+ کاربران می توانند دستگاه خود را در برابر خسارات ناشی از ریختن آب برروی آن یا خیس شدن، افتادن و اختلال در عملکرد سخت‌افزار برای مدت ۲ سال بیمه نمایند. کاربر می تواند ۲ نمونه از خسارت را برای پشتیبانی انتخاب کند که قیمت هر کدام ۴۹ دلار خواهد بود. در واقع سرویس AppleCare+ برای کاربر ۹۹ دلاری هزینه اضافی به همراه دارد و کاربر فقط ۳۰ روز پس از خرید آیپد، فرصت دارد تا این سرویس را خریداری کند.

در پایان به ذکر چند نکته بسنده می کنم و آن اینکه بیشترین تغییرات صورت گرفته در آیپد جدید تغییرات سخت افزاری بوده است و آنچنان که قبلا شاهد بودیم احتمال نزدیک به یقین می رود تغییرات صورت گرفته در آیپد به آیفون سرایت می‌کند و ممکن است بسیاری از این تغییرات را در نسل بعدی آیفون با اندکی تفاوت شاهد باشیم. همچنین بسیاری از پیش بینی ها در مورد آیپد جدید درست از آب درآمد، حتی خیلی از پیش بینی ها آیپد جدید را با نام آیپد 3 معرفی نکردند و از اسم های دیگری استفاده کردند که باز هم می توان با کمی دید مهندسی بر درستی آنها صحه گذاشت. شاید اپل در نامگذاری این وسیله مردد بوده و همانگونه که علاقه‌ای به نام گذاری این وسیله به نام آیپد 3 نداشته، با کمی لجاجت تلاش کرده نامی جز آنچه که در گمان‌های خبرنگاران وجود داشته را انتخاب کند.

نزدیک بودن پیشنهادات به واقعیت می تواند حاکی از آن باشد که محصول جدید اپل به نهایت به سلیقه و خواسته مخاطبانش نزدیک شده باشد و بی‌شک اپل با روند کنونی که در پیش گرفته پیشوای مطلق تکنولوژی وسایل ارتباطی همراه باقی خواهد ماند. اگر کمی انصاف داشته باشیم به راحتی متوجه می شویم که چون اپل از یک روند درست و منطقی در تولید و بهینه سازی محصولاتش به خصوص نسل‌های بعدی آنها پیروی می‌کند، توانسته است مخاطبانش را برای سال‌ها راضی نگاه دارد و حتی آن ها را برای خرید محصولات جدیدش ترغیب کند.

ولی این موارد را اصلا نمی توان با آشفتگی دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه تولید تبلت یعنی سامسونگ مقایسه کرد. شرکت سامسونگ در زمینه تبلت‌ها آنچنان آشفته عمل کرده است که نمی‌توان پیش بینی درست و منطقی از محصولات آینده اش داشت و این بدین معنا است که هنوز این شرکت برای شناخت سلیقه بازار به زمان بیشتری احتیاج دارد. هر چند که درست نیست که تمام کاسه کوزه ها را سر این شرکت بشکنیم. اندروید قبل از نسخه چهار مشکلات عدیده ای را در سازگاری با تبلت ها داشت. به هر حال امیدوارم این سیستم‌عامل که بسیار برای من قابل احترام و دوست داشتنی است هر چه زودتر به روند پایداری برسد.

نکته دیگر آنکه اپل توانسته است با مجموعه راهبردهای خود، کاربران یک محصولش را به خرید دیگر محصولاتش مجاب کند و البته که همه این‌ها در قبال انحصار طلبی و یکپارچه سازی های نرم افزاری این شرکت صورت گرفته و برخلاف خیلی از پیش بینی‌های اولیه توانسته است نبض بازار را در اختیار بگیرد.

منابع: PC World | CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات