سرویس Google Takeout: راه آسان برای دریافت و همراه داشتن تمام اطلاعات شخصی تان

جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
با مراجعه به وب سایت Takeout، کلیه اطلاعات آنلاین خود در سرویس‌های گوگل را دریافت کنید.
تبلیغات

گوگل با معرفی شبکه اجتماعی +Google هیاهوی بسیاری برپا کرد. سرویس‌های جدید گوگل که همراه این شبکه اجتماعی ارائه شده‌اند بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. گوگل هم‌زمان با معرفی +Google سرویس جدیدی به نام Google Takeout را معرفی کرد که به کاربر امکان دریافت تمام اطلاعات شخصی خود را روی کامپیوتر می‌دهد. کاربر می‌تواند با مراجعه به وب سایت Takeout، کلیه اطلاعات آنلاین خود را دریافت کند علاوه بر این، تنظیماتی در +Google اضافه شده است که به کاربر امکان دانلود پروفایل، تصاویر، ویدیوها و غیره را می‌دهد.

ازطریق Data Liberation در شبکه اجتماعی +Google می‌توانید کلیه اطلاعات شخصی خود را دانلود و در کامپیوتر خود مشاهده و نگه داری کنید. همچنین ازطریق Google Takeout می‌توانید کلیه اطلاعات شخصی خود را که در سرویسهای مختلف گوگل ذخیره شده‌اند به کامپیوتر خود منتقل کنید. برای دسترسی به سرویس Google Takeout به وب سایت google.com/takeout مراجعه کنید.

با مراجعه به وب سایت Takeout و لاگین کردن در آن، می‌توانید سرویس‌های مختلفی که در آن اطلاعات دارید را انتخاب کنید سپس گوگل در تمام سرویس‌های خود جستجو کرده و اطلاعات شما را جمع آوری می‌کند در نهایت نیز اطلاعات گردآوری شده ازطریق یک فایل زیپ شده دراختیار کاربر قرار می‌گیرد.

انتقال اطلاعات یکی از بزرگ‌ترین جنگ های میان فیس بوک و گوگل بوده است و به نظر می‌رسد گوگل با سرویس Takeout در این جنگ پیروز شده است. Facebook نیز به کاربر امکان دانلود عکس‌ها، لیست دوستان، پیغام ها و پست های روی دیوار را می‌دهد اما فایل‌های خروجی Facebook قابل استفاده در وب سایت‌های دیگر نیستند.

هرچند 99 درصد کاربران هیچ وقت نیازی به دانلود اطلاعات آنلاین خود ندارند اما همان‌طورکه تیم Data Liberation گوگل در ویدئو تبلیغاتی Google Takeouts می گویند: اگر شما بدانید که می‌توانید اطلاعات آپلود کرده را هر زمان که تمایل داشته باشید، دانلود کنید احساس بهتری برای قرار دادن آن‌ها در فضای وب خواهید کرد. ویدیوی تبلیغاتی گوگل برای Google Takeout را از دست ندهید:

منبع: TechCrunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات