کوالکام پردازنده اسنپدراگون 618 و مودم LTE را به دوربین‌ خانه‌های هوشمند اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
خانه‌های هوشمند و بحث اینترنت اشیا حالا به یکی از موضوعات داغ فناوری تبدیل شده‌اند. بر این اساس کوالکام به تازگی طرح خود را برای دوربین‌ خانه‌های هوشمند ارائه کرده است. طرحی که با بکارگیری پردازنده‌های سری اسنپدراگون در دوربین‌ها، پایش منازل را وارد فاز جدیدی می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوالکام درصدد است تا دوربین‌ خانه‌های هوشمند را نیز با فناوری پردازنده‌های خود تجهیز کند. از این رو این شرکت  امیدوار است تا بتواند توان پردازشی این دوربین‌ها را بالاتر از حد فعلی ببرد. برای انجام این کار کوالکام طراحی جدیدی برای دوربین‌های پایش منازل ارائه کرده است. در قلب این طراحی‌ها، از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۸ کوالکام بهره برده شده است.

به کمک پردازنده‌های کوالکام دوربین ها با تاخیر کمتری شما را از حوادث مطلع می‌کنند

اگر چه اسنپدراگون ۶۱۸ جزو قوی‌ترین پردازنده‌های کوالکام نیست ولی این شرکت معتقد است که اسنپدراگون ۶۱۸ به مراتب قوی‌تر از چیزی است که در حال حاضر در دوربین‌های عادی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و این پردازنده حتی قادر به مدیریت دو دوربین بطور همزمان است. در واقع قدرت اضافی این پردازنده‌ها به دوربین کمک می‌کند تا سریع‌تر از قبل کار کند. علاوه بر این بسیاری از دوربین‌های خانه‌های هوشمند امروزی پردازش خود را در فضای ابری انجام می‌دهند، بنابراین داده‌های زیادی باید منتقل شودکه این موضوع باعث می‌شود بین یک اتفاق  و زمان هشدار مقداری وقت تلف شود. با استفاده از یک پردازنده اسنپدراگون ۶۱۸ درون دوربین‌ها، دوربین قادر خواهد بود تا تحلیل تصاویر را خود انجام دهد که این موضوع یعنی تاخیر کمتری بین زمانی که اتفاقی می‌افتد و زمانی که به شما خبر داده می‌شود وجود خواهد داشت. مثلا زمانی که در منزل باز می‌شود تا زمانی که به شما اطلاع داده می‌شود که در باز شده با وجود پردازنده اسنپدراگون ۶۱۸ به مراتب کمتر از حالت کنونی خواهد بود.

راج تالوری که وظیفه  نظارت بر بخش محاسبات موبایلی کوالکام را عهده‌دار است در این زمینه می‌گوید:

ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا دوربین‌ها و فضای کاری رایانه‌ای را برای گوشی‌ها بهینه سازی کنیم. در واقع این کار در گوشی‌ها خیلی سخت‌تر بوده چرا که فضای دوربین در گوشی بسیار محدود و گوشی‌ هوشمند چیزی است که همیشه همراه فرد و در حال حرکت است. حالا می‌خواهیم این فناوری را به فضایی بیاوریم که نر‌م‌افزارهای آن کمی متفاوت هستند ولی فناوری ما در آن فوق‌العاده عمل می‌کند. به این ترتیب چیزی که شما در اختیار خواهید داشت  یک دوربین هوشمندتر است. چیزی که من آن را یک دوربین آگاه به اتفاقاتی که در صحنه رخ می‌دهد، خطاب می‌کنم. 

بسیاری از ایده‌های کوالکام مثل تشخیص افراد خانه از غریبه‌ها در حال حاضر هم توسط فناوری‌های ابری ممکن است ولی تالوری معتقد است که فناوری کوالکام به مراتب فراتر از این امر می‌رود مثلا خودروهایی که از کنار خانه عبور می‌کنند، بدون این که کوچکترین فیلمی از آن‌ها آپلود شود، نادیده گرفته می‌شوند. 

حالا دوربین‌ها هم به شبکه LTE دسترسی خواهند داشت

علاوه بر این تجهیز دوربین‌ها با اسنپدراگون ۶۱۸ به این مفهوم است که علاوه بر وای فای حالا دوربین‌ها به شبکه LTE‌ هم دسترسی خواهند داشت. هرچند این امر می‌تواند  به مفهوم یک کانکشن جدید و هزینه‌های مرتبط با آن باشد ولی به این مفهوم هم هست که این دوربین‌ها می‌توانند در هرجایی که برق وجود داشته باشد، بکار گرفته شوند و حتی بجای این که فقط وابسته به شبکه اینترنت خانگی باشند بصورت سیار مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این دوربین‌ها می‌توانند از مصرف دیتای بالا خودداری کنند چرا که با کمک پردازشگرهای جدید آن‌ها فقط از رویدادهای مهم که به نظر اتفاق مهمی در حال رخ  دادن است فیلم گرفته و آن فیلم را آپلود می‌کنند. 

دوربین‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون از سال آینده به بازار عرضه می‌شوند

اما یک نکته هم در این میان وجود دارد. کوالکام فقط طرح این دوربین‌ها را تهیه کرده است و خود این شرکت دوربین نمی‌سازد از این رو شرکت‌های تولید کننده دوربین می‌توانند از طرح تهیه شده کوالکام استفاده کنند. انتظار می‌رود دوربین‌های خانگی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام نیمه اول سال آینده میلادی به بازار عرضه شوند. تالوری معتقد است که وجود پردازنده‌هایی مثل اسنپدراگون ۶۱۸ که شامل برخی از قطعات مهم بصورت یکجا هستند می‌تواند در کاهش قیمت‌ها نیز موثر باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات