شاهزاده‌ سعودی ۵ درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مقصد بعدی دلارهای نفتی، دره‌ی سیلیکون است؛ چراکه شاهزاده الولید بن تلال، با در اختیار گرفتن ۵ درصد از سهام توییتر، به دومین سهامدار بزرگ این شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شد.
تبلیغات

شاهزاده الولید در ۶ هفته‌ی اخیر سهام خود در توییتر را به ۵.۱۷ درصد رساند و عنوان دومین سهامدار بزرگ این شبکه‌ی اجتماعی را پس از ایوان ویلیامز، موسس و مدیرعامل سابق توییتر به نام خود ثبت کرد. این موضوع دقیقا یک روز پس از آن اعلام شد که سمت مدیرعاملی این کمپانی به دورسی سپرده شد.

شاهزاده الولید به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در عربستان سعودی شناخته می‌شود. وی در سال ۲۰۱۱ و پیش از آنکه توییتر وارد تالار بورس شود، ۳ درصد از سهام این کمپانی را تصاحب کرد. در حال حاضر الولید بیش از ۳۵ میلیون قطعه سهم در اختیار دارد که ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد. از ۳۵ میلیون قطعه سهم شاهزاده‌ی سعودی، ۳۰ میلیون به نام وی و ۵ میلیون دیگر به نام هلدینگ پادشاهی است که مالکیت آن را این شاهزاده بر عهده دارد.

شاهزاده الولید در ماه ژوئن و همزمان با کنار رفتن کوستلو، از روی کارآمدن دورسی به عنوان مدیرعامل این کمپانی انتقاد کرده بود. وی در گفتگویی با فایننشال تایمز گفته بود که بهتر است دورسی توجه خود را به کمپانی دیگرش، یعنی Square معطوف کند. وی اعلام کرده بود که توییتر نیازمند مدیرعاملی با داشتن تجربیات ارزنده در زمینه‌ی بازاریابی است.

براساس رتبه‌بندی فوربس، الولید در جایگاه ۳۴ ثروتمندترین افراد روی کره‌ی زمین قرار دارد. علاوه بر توییتر وی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دیگری نیز انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیتی گروپ، تایم وارنر و دیزنی اشاره کرد.

با وجود تبدیل شدن به دومین سهامدار بزرگ توییتر، الولید فعالیت چندانی در توییتر ندارد. وی بیش از ۳ میلیون نفر دنبال کننده دارد و با این حال تنها ۱۷۱ توییت منتشر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات