پشتیبانی از افزونه‌ها در مایکروسافت اج موبایل نیز فراهم خواهد شد

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر اِج مایکروسافت در تمامی دستگاه‌ها از جمله کامپیوترهای ویندوزی، دستگاه‌های موبایل، ایکس باکس و هولولنز ارائه خواهد شد. انتظار داشتیم پشتیبانی از افزونه‌ها محدود به کامپیوترهای رومیزی شود اما در مرورگر اج تحت موبایل نیز این امکان وجود دارد.
تبلیغات

چارلز موریس یکی از اعضای تیم «مایکروسافت ِاج» اعلام کرده که هسته‌ی هرکدام از اپلیکیشن‌ها در پلتفرم‌ها مختلف یکسان خواهد بود. پیش از این چندین محدودیت به دلیل مختلف بودن دستگاه‌ها برای اپلیکیشن‌ها وجود داشت، اما حال این محدودیت‌ها به لطف اپلیکیشن‌های یونیورسال از بین می‌رود. در مرورگر اج با پشتیبانی از پلاگین‌ها و افزونه‌های مختلف و اعمال تغییراتی در دکمه‌ها و کنترل‌های مرورگر، می‌توان آن را بر روی مرورگر تحت موبایل اج نیز اجرا کرد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که از آنجایی که تنوع افزونه‌ها و امکانات مرورگر اج موبایل بیشتر شده، مستقیما تاثیر منفی را بر روی باتری گوشی هوشمند نیز خواهد داشت. این تیم با تایید این که پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر تحت موبایل اج نیز ارائه خواهد شد، اما این امکان مدتی پس از رونمایی رسمی ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود.

از شان لیندرسی و چارلز موریس در مورد نسخه‌ی ایکس باکس و هولولنز مرورگر اِج سئوالاتی نیز پرسیده شد و آن‌ها در پاسخ گفتند که این نسخه‌ها در حال توسعه و بررسی هستند و در حال حاضر مرورگرهای تحت کامپیوتر و موبایل این مرورگر آماده عرضه پس از انتشار نسخه رسمی ویندوز ۱۰ هستند.

پیش از این پشتیبانی از افزونه‌ها در هیچ‌ کدام از مرورگرهای تحت موبایل ارائه نشده است. مایکروسافت تجربه‌ای جدید از مرورگر اج را در تمامی دستگاه‌ها از جمله کامپیوترهای ویندوزی، دستگاه‌های موبایل، ایکس باکس و هولولنز ارائه خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات