10 نکته از کنفرانس Build 2015 مایکروسافت

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
روز گذشته در جریان Build 2015، ساتیا نادلا استراتژی ردمودنی‌ها را برای تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان حاضر در این مراسم تشریح کرد.
تبلیغات

در این مراسم نسبتا طولانی که حدود 3 ساعت طول کشید، تیمی از مدیران مایکروسافت در مورد ویندوز 10، نرم‌افزار آفیس، هدست واقعیت افزورده هولولنز و غیره صحبت کردند. 

ساتیا نادلا در جریان این رویداد گفت:

ما قصد داریم تا کاری کنیم که کاربران خود را از نیاز به ویندوز به انتخاب ویندوز و از انتخاب ویندوز به سوی عشق به ویندوز سوق دهیم.

در ادامه 10 نکته از Build 2015 را با هم مرور می‌کنیم:

1. مرورگر جدید ویندوز 10 در نهایت صاحب نام رسمی شد

چیزی که مایکروسافت پیش از این با نام پروژه اسارتان از آن یاد می‌کرد حالا دارای یک اسم رسمی است: مایکروسافت اِج. البته اینترنت اکسپلورر همچنان بخاطر سازگاری با برخی از وبسایت‌ها که به آن نیاز دارند، در ویندوز 10 حضور خواهد داشت ولی اِج ابزار اصلی مایکروسافت برای وب‌گردی در ویندوز 10 خواهد بود. بیشتر در باره‌ی مرورگر اج مایکروسافت ...

2. مرورگری شبیه به پرتال‌های دهه 90

مرورگر اِج کورتانا را نیز در خود خواهد داشت و شما قادر خواهید بود تا با طرح سوالاتی از کورتانا برای جستجو در اِج کمک بگیرید. مرورگر اِج از ورود داده‌ها با قلم برای وب‌سایت‌هایی که این قابلیت را دارند، پشتیبانی می‌کند. همچنین Homepage این مرورگر نیز شامل اَپ‌های پیشنهادی، ویدیوها و البته سایت‌ها خواهد بود. البته برخی معتقدند که ظاهر این مرورگر بیشتر از آن که شبیه به یک مرورگر نوظهور باشد شبیه به پرتال‌های اواخر دهه 90 میلادی است.

3. هولولنز بهتر از چیزی بود که تصور می‌کردیم

عینک‌های سه بعدی واقعیت افزوده که الکس کیپمن در ژانویه گذشته در میان هیاهوی زیاد معرفی کرد حالا حتی بهتر شده‌اند. دیشب فردی که برای کمک به آلکس کیپمن بر روی استیج حاضر شده بود با استفاده از یک هولولنز در اتاق پذیرایی مجازی قدم زد که اگر از کاربران قدیمی ویندوز باشید به نوعی ما را به یاد مایکروسافت باب (اگر Microsoft Bob را یادتان نمی‌اید اینجا را کلیک کنید) می‌انداخت. در میان ویژگی‌های مختلفی که هولولنز دارد می‌توان به اجرای نرم‌افزارهای عادی ویندوز 10 در هر جایی و کنترل آن‌ها با استفاده از ژست‌های حرکتی اشاره کرد. همچنین می‌توان تقویم یا ویدیوها را روی دیوار اجرا کرد و البته نباید از قابلیت‌های آن در آموزش و صنعت غافل شد.

4. هولولنز ویژگی Airtap را معرفی می‌کند

وقتی از هولولنز استفاده می‌کنید، می‌توانید برای کنترل برنامه‌ها از ژست‌های حرکتی به نام Airtap استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با ایرتَپ روی نمایشگر اچ‌دی مجازی که بر روی دیوار شناور است، ویدیو پخش کنید. کم‌کم کاربران به این ویژگی عادت می‌کنند.

5. البته هنوز خیلی مانده تا هولولنز قابل خرید باشد

دیشب در جریان کنفرانس مایکروسافت، الکس کیپمن اعلام کرد که صدها دستگاه هولولنز را برای توسعه‌دهندگان حاضر در این مراسم آورده است و نشان داد که چگونه می‌توان از هولولنز برای تدریس آناتومی، طراحی ساختمان، هنر، تعامل با اشیای فیزیکی و غیره استفاده کرد. اما متاسفانه هنوز مایکروسافت در مورد زمان عرضه کیت توسعه نرم‌افزاری هولولنز صحبت نکرده است چه برسد به این که در مورد قیمت و فروش تجاری آن صحبت کند.

4200582353f3484da53df3e91e45a87ef639a20a

6. آفیس هوشمندتر از قبل خواهد شد

مایکروسافت در تلاش است تا نرم‌افزار پرچمدار خود یعنی آفیس را تبدیل به یک پلتفُرم کند. این امر به این مفهوم است که توسعه‌دهندگان می‌توانند اَپ‌هایی بسازند که در اکسل، ورد و نرم‌افزارهای مشابه مورد استفاده قرار گیرد و داده‌ها را از منابع مختلف وارد این نرم‌افزارها کند.

7. ویندوز مواردی را به شما پیشنهاد می‌دهد

Joe Belfiore از ویژگی‌های شخصی‌سازی کورتانا در مراسم دیشب سخن گفت و اعلام کرد که کورتانا بطور دائم کارهایی که شما در ویندوز انجام می‌دهید را رصد می‌کند و نرم‌افزارهایی را برای دانلود بر مبنای نرم‌افزارهایی ک روزانه از آن‌ها استفاده می‌کند به  شما پیشنهاد می‌دهد. کورتانا همچنین بررسی می‌کند که شما چگونه از تبلت خود استفاده می‌کنید و به این ترتیب به طور دوره‌ای برخی موارد مثال استفاده از قلم استایلوس را به شما پیشنهاد می‌دهد.

8. نرم‌افزارهای اندرویدی و iOS شما به ویندوز می‌آیند

مایکروسافت در کنفرانس دیشب ابزارهای مفیدی را برای توسعه‌دهندگان معرفی کرد که به کمک آن‌ها می‌توان نرم‌افزارهای اندروید و iOS را وارد ویندوز کرد. این امر به این مفهوم است که استور نرم‌افزارهای ویندوزی سریع‌تر تکمیل خواهد شد. این امر همچنین شما را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارهای اندروید و iOS خود را در لپ‌تاپ مجهز به ویندوز 10 خود اجرا کنید.

9.  نرم‌افزارهای ویندوز 10 حالا در هر پلتفرم ویندوز اجرا می‌شوند

یکی از مهم‌ترین نکات مطرح شده در کنفرانس دیشب اَپ‌های یونیورسال بودند. ویژگی که در آن مایکروسافت از یک مبنای کدنویسی برای تمامی پلت‌فرم‌های ویندوزی استفاده می‌کند. این امر به این مفهوم است که نرم‌افزاری که در پی‌سی شما اجرا می‌شود در گوشی هوشمند، تبلت و سایر ابزارهای شما نیز اجرا خواهد شد. 

10. روزی می‌رسد که گوشی شما تنها رایانه شما خواهد بود

وقتی کد یکسانی در تمامی ابزارهای ویندوزی شا اجرا شود، دیگر فرقی نمی‌کند که شما از کدام ابزار خود استفاده می‌کنید. دیشب Joe Belfiore نشان داد که چطور یک فرد می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند ویندوزی خود و وصل کردن آن به یک کیبورد و موس و البته نمایشگر بزرگ، یک فایل پاورپوینت را به طور کامل مانند کسی که در لپ‌تاپ خود مشغول انجام این کار است، ویرایش کند. بیشتر در این باره ....

نظر شما در مورد ویژگی‌های جدید ویندوز 10 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات