اجرای طرح موقعیت یابی خودروی سرقتی از مردادماه

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
قوه قضاییه از مردادماه طرح نصب و راه‌اندازی سیستم‌های موقعیت‌یاب خودرو را با هدف کاهش میزان سرقت خودروهای ناایمن آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

علیرضا ساوری، معاون پیشگیری وضعی قوه قضاییه، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد با توجه به بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همچنین کارشناسان اداره آگاهی، مشخص شده است که در طی سالیان گذشته بین ۷۰ تا ۸۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر کشور به سرقت رفته است. وی با بیان این مطلب افزود:

فراوانی خودروهای سرقتی کاملا مشخص است و غالبا خودروهایی که ضریب ایمنی پایینی دارند به سرقت می‌روند. خودروهایی که بیشترین آمار سرقت در مورد آن‌ها گزارش شده است عبارتند از: پراید، پژو ۴۰۵، سمند، پیکان و نیسان وانت. در میان همین خودروها، مدل‌های ۸۸ و ماقبل آن که مجهز به سیستم‌های ایمنی ضد سرقت نیستند؛ بیشترین آمار سرقت را به نام خود ثبت کرده‌اند.

ساوری با بیان این مطلب که هدف از اجرای طرح ردیاب خودروهای سرقتی، افزایش ضریب ایمنی خودروها و ناتوان کردن سارقین در این زمینه است، اذعان داشت:

در این طرح، با کمک تکنولوژی‌های روز دنیا خودروهای سرقتی را در کمترین زمان ممکن شناسایی و کشف خواهیم کرد. هم‌اکنون در حال رایزنی با شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه دستگاه‌های ردیاب هستیم و به‌زودی از میان پیشنهادات ارسال‌شده، نمونه نهایی جهت نصب بر روی خودروها انتخاب خواهد شد. در این سیستم، پس از حرکت خودرو از محل استقرار، بلافاصله پیامکی به صاحب خودرو ارسال می‌شود. در صورت به سرقت رفتن خودرو، این دستگاه امکان تعیین موقعیت آن با دقت ۱۰ متر را خواهد داشت و بدین ترتیب پلیس آگاهی در کسری از زمان و با دقت بالا قادر به شناسایی محل خودرو خواهد بود.

معاون پیشگیری وضعی قوه قضاییه، با اعلام این خبر که این طرح از مردادماه سال جاری اجرا خواهد شد، در مورد قیمت تمام‌شده این دستگاه‌های موقعیت‌یاب نیز اعلام کرد:

ازآنجایی که مالکان خودروهایی که از ضریب ایمنی پایینی برخوردار هستند؛ غالبا جز افراد کم‌درآمد جامعه به شمار می‌آیند؛ لذا تلاش کردیم تا دستگاه‌های ردیاب را با قیمتی کم و البته کیفیت بالا به مردم عزیزمان ارائه کنیم. پیش‌بینی می‌شود این دستگاه‌ها با قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار گیرد.

ساوری هدف از نصب و استفاده دستگاه‌های ردیاب در خودروها را کاهش انگیزه سرقت توسط سارقین دانست و اعلام کرد که در مرحله اول طرح، ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به سیستم ردیابی مجهز خواهند شد و برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال، این طرح در ۱۱ استان دیگر نیز عملیاتی شود.

نظر شما درباره این طرح چیست؟ استفاده از سیستم‌های ردیاب کمکی چه میزان به کاهش سرقت خودروها کمک خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات