سامسونگ در حال ساخت پردازنده میان رده اکسینوس 7872 است

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
منابع خبری چین اعلام کرده‌اند که سامسونگ پردازنده‌ی میان رده‌ای با نام اکسینوس 7872 در دست ساخت دارد.
تبلیغات

سامسونگ هر سال طیف وسیعی از گوشی‌های میان‌رده تولید و عرضه می‌کند. محصولات‌ میان‌رده‌ بخش مهمی از تجارت گوشی‌ هوشمند سامسونگ را به خود اختصاص می‌دهند؛ از این‌رو ساخت پردازنده‌های مناسب برای این گوشی‌ها همواره برای سامسونگ مهم بوده است. با حضور موفق چینی‌ها در میدان رقابت میان‌رده‌ها، هیچ اشتباهی در این بخش از بازار امکان‌پذیر نیست. 

بر این اساس اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی پردازنده میان رده‌ی جدیدی با نام اکسینوس ۷۸۷۲ است. اطلاعات منتشرشده در شبکه‌ی اجتماعی ویبو نشان می‌دهند که این پردازنده ۶ هسته‌ای از هسته‌های A53 و A73 برای پردازش استفاده خواهد کرد.

اکسینوس ۷۸۷۲ قرار است بر اساس تکنولوژی ۱۴ نانومتری LLP سامسونگ ساخته شود. استفاده از این تکنولوژی علاوه بر کاهش ابعاد پردازنده، به بهینه‌تر شدن مصرف آن کمک می‌کند. سامسونگ واحد گرافیکی Mali-T830 MP2 را برای اکسینوس ۷۸۷۲ در نظر گرفته است و از یک مودم داخلی نیز در این چیپست استفاده خواهد کرد؛ وظیفه این مودم، بهبود ارتباطات و کاهش مصرف آن خواهد بود. این پردازنده‌ی جدید نسبت به پردازنده‌های اکسینوس ساخته‌شده با فناوری ۲۸ نانومتری، ۷۰ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت. اکسینوس ۷۸۷۲ از نظر مصرف انرژی نسبت به نسل قبل ۳۰ درصد بهینه‌تر است.

اکسینوس ۷۸۷۲ (Exynos 7872) احتمالا اکتبر امسال در دسترس خواهد بود. این پردازنده شاید در میان‌رده‌های سری A و C سامسونگ که اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسند، به کار گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات