مایکروسافت به پشتیبانی از نسخه ابتدایی ویندوز 10 پایان داد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به پشتیبانی از نسخه‌ی ابتدایی ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی ۱۵۰۷) پایان داد.
تبلیغات

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی ۱۵۰۷) امروز پایان می‌یابد. این نخستین نسخه‌ از ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود که به‌صورت عمومی در ماه جولای سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. بدین ترتیب مایکروسافت پشتیبانی از تمام نسخه‌های Home ،Education ،Pro و Enterprise را پایان می‌دهد؛ البته بسیاری از کاربران از این نسخه استفاده نمی‌کنند، بنابراین این خبر صرفا برای مشخص شدن نسخه‌هایی است که از این پس آپدیت‌ها را دریافت نمی‌کنند.

ویندوز ۱۰ یک سرویس است، به این مفهوم که ساختار آن با سیستم‌های عامل گذشته‌ی مایکروسافت تفاوت زیادی دارد تا بدین ترتیب نه‌تنها امکان انتشار به‌روزرسانی جهت رفع باگ برای این سیستم عامل فراهم باشد؛ بلکه اضافه کردن قابلیت‌های جدید به آن نیز ممکن باشد. مایکروسافت بارها چنین به‌روزرسانی‌هایی را منتشر کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به سه به‌روزرسانی بزرگ آپدیت نوامبر (نسخه‌ی ۱۵۱۱)، آپدیت سالگرد یا Anniversary (نسخه‌ی ۱۶۰۷) و آپدیت Creators (نسخه‌ی ۱۷۰۳) اشاره کرد.

شما می‌توانید با تایپ کردن عبارت «winver» در نوار جستجوی تسک‌بار یا باکس Run، از نسخه‌ی ویندوز کامپیوتر خود مطلع شوید. با تایپ کردن این عبارت و فشردن کلید اینتر، پنجره‌ی About Windows ظاهر خواهد شد و در این پنجره شما می‌توانید نسخه‌ی ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید.

شما می‌توانید با مطالعه‌ی بیانیه‌ی زیر، از موضع مایکروسافت در قبال نسخه‌ی ۱۵۰۷ مطلع شوید:

برای بسیاری از کاربران، به‌روزرسانی‌‌های مربوط به رفع باگ و قابلیت‌های جدید به‌صورت خودکار و بر اساس تنظیمات آپدیت ویندوز آن‌ها منتشر می‌شود. با توجه به سیاست‌های ما، تمام دستگاه‌ها باید در یک بازه‌ی زمانی ۶۰ روزه پس از انتشار به‌روزرسانی مبتنی بر قابلیت‌های جدید، آن را دریافت کنند تا به این ترتیب واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ ماهانه باشند. ما این بازه‌ی زمانی ۶۰ روزه را در مورد نسخه‌ی ۱۵۰۷ افزایش داده بودیم؛ اما اکنون زمان آن رسیده است که سرویس‌دهی به این نسخه را پایان دهیم.

البته مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را همانند تمام سیستم‌های عامل دیگر خود، حداقل تا ۱۰ سال دیگر ادامه خواهد داد. پشتیبانی اصلی در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد و پشتیبانی گسترش‌یافته نیز در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ به اتمام می‌رسد. پشتیبانی اصلی شامل پشتیبانی رایگان در حوادث، مطالبه‌ی ضمانت، رفع باگ‌های غیرامنیتی و امنیتی، تقاضا برای تغییر در طراحی و قابلیت‌ها است؛ اما پشتیبانی گسترش‌یافته تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی را در بر می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات