امکان ورود به حساب کاربری مایکروسافت، بدون رمز عبور و با استفاده از گوشی

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان ورود به حساب کاربری مایکروسافت بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و با استفاده از گوشی هوشمند هم‌اکنون فعال شده است.
تبلیغات

بسیاری از کاربران تمایل چندانی به استفاده از رمز عبور ندارند. حال مایکروسافت روش جدیدی توسعه داده است که با بهره گرفتن از آن، بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و فقط با باز کردن قفل گوشی‌ می‌توانیم به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شویم.

آلکس سیمونز، رئیس بخش مدیریت برنامه‌ی بخش هویت‌سنجی مایکروسافت در یک پست وبلاگی این‌گونه توضیح داده است: «با استفاده از روش جدید، نیازی نیست رمز عبور را در ذهنتان حفظ کنید و در واقع این وظیفه را به گوشی‌ خود واگذار کرده‌اید.»

برای تست این قابلیت جدید، اپلیکیشن Microsoft Authenticator را برای آی‌اواس یا اندروید دانلود و سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید. پس از آن یک نوتیفیکیشن روی گوشی شما ظاهر خواهد شد. در این مرحله کافی است قفل گوشی را باز و روی گزینه Approve تپ کنید.

ورود به حساب مایکروسافت بدون رمزعبور

سیمونز همچنین گفته که استفاده از این روش نسبت به روش احراز هویت دومرحله‌ای آسان‌تر است و علاوه بر این، امنیت بیشتری نسبت به استفاده از یک رمز عبور دارد. مسلما اگر بخواهید از رمز عبور استفاده کنید، احتمال فراموش کردن رمز وجود دارد و علاوه بر این هر بار باید برای ورود به حساب کاربری‌ خود رمز را به‌صورت دستی وارد کنید.

اگر پیش از این از قابلیت ورود دومرحله‌ای اپلیکیشن Microsoft Authenticator استفاده کرده‌اید؛ حال می‌توانید این ویژگی جدید را از طریق دکمه‌ی کشویی تعبیه‌شده روی عنوان حساب کاربری انتخاب و سپس با تپ کردن روی Enable phone sign-in، این قابلیت را فعال کنید. اگر قبلا از اپلیکیشن Microsoft Authenticator استفاده نکرده‌اید؛ ابتدا باید این اپ را دانلود و اطلاعات حساب کاربری‌تان را یک بار در آن ثبت کنید. اگر بخواهید در سیستم‌عامل اندروید یک حساب کاربری جدید به اپلیکیشن مورد اشاره اضافه کنید، این اپ شما را راهنمایی خواهد کرد تا از قابلیت ورود به حساب کاربری از طریق گوشی بهره ببرید. در آیفون نیز این اپلیکیشن به‌صورت خودکار این قابلیت را برای شما فعال خواهد کرد.

سیمونز در توضیحات پست وبلاگی خود می‌گوید: «پس از فعال کردن این قابلیت، هنگامی که بخواهید به حساب کاربری‌تان وارد شوید، یک نوتیفیکیشن روی گوشی هوشمند دریافت خواهید کرد که با تأیید آن عملیات ورود انجام خواهد شد.»

اگر به هر دلیلی از این روش راضی نبودید، امکان استفاده از رمز عبور برای ورود به حساب کاربری‌تان همچنان وجود دارد.

از آنجا که این ویژگی به‌تازگی اضافه شده، مایکروسافت به دنبال دریافت بازخورد اولیه‌ی کاربران است. شما می‌توانید در صورت تمایل از طریق اپلیکیشن Microsoft Authenticator نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن این ویژگی جدید برای ردموندی‌ها ارسال کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات