سایپا نام کوییک را چگونه انتخاب کرد؟

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سایپا برای انتخاب نام کوییک هفت دلیل بیان کرده که پنج دلیل آن مربوط به جغرافیای ایران بر می‌گردد. این نام چگونه انتخاب شد؟
تبلیغات

سایپا برای هر یک از خودروهای خود در ابتدا نام پروژه‌ای تعیین کرده و بعد از رونمایی نام اصلی خودرو را مشخص می‌کند. به عنوان مثال نام ایکس ۲۰۰ یا سایپا ۲۰۰ برای تیبا در نظر گرفته شد و بعد از رونمایی خودرو، نام اصلی و تجاری این خودرو از طرف سایپا اعلام شد. سایپا چند ماهی است از ارائه خودروی سایپا ۲۱۲ تا آخر سال خبر داده بود. روز دوشنبه و پس از رونمایی از این خودرو واژه‌ی کوییک به عنوان نام تجاری محصول پروژه‌ی سایپا ۲۱۲ و این خودرو سایپا انتخاب شد. 

سایپا برای انتخاب نام کوییک، ۷ دلیل بیان کرده است که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

۱- کوییک طایفه‌ای از ایل‌های کرد ایران و شامل تقریباً ۱۵۰ خانوار است. این طایفه در ژاورود مسکن دارند. منطقه‌ی ژاورود یکی از سه منطقه‌ی اورامانات است که درمیان شهرهای سنندج، سروآباد وکامیاران قرار گرفته است.

۲- کوییک نام وستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران است که جمعیت آن ۵۷۹ نفر (۱۲۰خانوار) بوده‌ است.

۳- در استان کردستان و بخش موچش شهرستان کامیاران نیز روستایی وجود دارد که نامش «کوئیک» است. این روستا در دهستان عوالان قرار دارد و جمعیت آن ۷۶ نفر (۱۸خانوار) است.

۴- نام روستای دیگری هم در شهر نقده «کوییک» است.

۵- نام تپه‌ی مربوط به عصر مس قدیم (هزاره ۴ میلادی ) است که در شهرستان جوانرود، بخش روانسر، و در جوار روستای کوئیک واقع شده, این اثر به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۶- در زبان انگلیسی واژه‌ی «Quick» به معنای سریع و چابک است.

۷- این واژه هم به لحاظ آوایی و هم لحاظ نوشتاری بسیار خوش ترکیب و خوش صدا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات