سامسونگ ماه جاری امکان شارژ باتری گلکسی نوت 7 را کاملا غیر فعال خواهد کرد

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
امکان شارژ باتری گوشی‌ هوشمند گلکسی نوت ۷ از اواخر ماه جاری به‌طور کامل توسط سامسونگ غیر فعال خواهد شد.
تبلیغات

پس از اینکه فبلت گلکسی نوت ۷ با مشکل مهم آتش‌ گرفتن باتری مواجه شد، سامسونگ تلاش زیادی انجام داد تا بتواند همه‌ی گوشی‌های نوت ۷ عرضه‌شده در جهان را جمع‌آوری کند تا بدین طریق از بروز هرگونه آتش‌سوزی مجدد جلوگیری به عمل آورد. پس از ماه‌ها بررسی و آزمایش، این غول کره‌ای چند وقت قبل اعلام کرد که دلیل اصلی آتش گرفتن باتری گوشی مورد اشاره، مشکلات مربوط به باتری آن بوده است. تاکنون تقریبا ۹۷ درصد از کل واحد‌های به فروش رفته در کشور کره‌ی جنوبی جمع‌آوری شده‌اند و بنابراین سامسونگ بیشتر از این برای جمع‌آوری ۳ درصد باقی‌مانده صبر نخواهد کرد.

سامسونگ امروز تأیید کرد که در اواخر ماه جاری میلادی، یک آپدیت نرم‌افزاری برای گلکسی نوت ۷ منتشر خواهد کرد که امکان شارژ شدن این فبلت را به‌طور کامل غیرفعال می‌کند. با استفاده از این روش، کاربرانی که هنوز نوت ۷ خود را به این کمپانی پس نداده‌اند، قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

این شرکت مدتی قبل آپدیتی مشابه برای بازارهای دیگر از جمله ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه کرد تا واحدهای باقی‌مانده از نوت ۷ در دست کاربران امکان شارژ شدن باتری نداشته باشند و دارندگان این فبلت مجبور به پس دادن آن شوند. علاوه بر این، سامسونگ در برخی از کشورهای جهان آپدیتی برای نوت ۷ منتشر کرده که امکان دسترسی به شبکه‌های موبایلی را در این گوشی هوشمند غیر فعال کرده است. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات